„Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimai pasibaigė – jubiliejiniame, 25-ajame,
konkurse pergalę išplėšė C klasės „Mercedes-Benz“ modelis. Kas taps „Lietuvos metų automobiliu“, sprendė dešimt automobilių rinkos žurnalistų ir ekspertų, suburtų į rinkimų komisiją – būtent jie turėjo septyniems, į garbingiausią titulą pretenduojantiems, modeliams išdalyti po 25 balus, kurių suma ir lėmė, kas nugalėjo.
Po komisijos narių balsavimo, rezultatai atrodė štai taip:
- „Mercedes-Benz C-Class“ – 45 balai
- „Hyundai IONIQ 5“ – 41 balas
- „Škoda Enyaq iV“ – 39 balai
- „Hyundai Tucson“ – 37 balai
- „Ford Mustang Mach-E“ – 35 balai
- „Nissan Qashqai“ – 31 balas
- „Audi e-tron GT“ – 22 balai
Kaip balsuoti, kiekvienas komisijos narys sprendžia savo nuožiūra, tačiau taisyklė yra viena – didžiausias balų skaičius, kokį galima skirti modeliui, turi neperkopti 10. Tad atvejų, kai komisija sutaria vienbalsiai, iš esmės nėra. Rinkimams pasibaigus, komisijos nariai pasidalino mintimis, kaip balsavo ir kas lėmė jų sprendimus.
Kiekvienas euras – argumentuotas
Egidijus Babelis, žurnalo „Keturi ratai“ bendraautorius, didžiausią savo balą skyrė „Ford Mustang Mach-E“ – elektriniam krosoveriui. Jam iš komisijos nario rankų teko 6 balai. Konkurse nugalėjusį C klasės „Mercedes-Benz“ E. Babelis įvertino 4 balais. Anot jo, naujoji C klasė nėra labiau įperkama nei anksčiau, tačiau dėl sumažintos S klasės kopijos pasistengti išties verta.
„
Mercedes-Benz“ sklendžia keliu atpalaiduojančiai tyliai ir komfortiškai, tuo pačiu metu reaguodamas į vairuotojo komandas it profesionalus karys. Interjeras džiugina kokybe, o nauja MBUX multimedija neturi sau lygių“, – akcentavo E. Babelis.
Apie diskusijas, ar C klasės modelis nėra per brangus Lietuvai, pasisakė ir Linas Butkus, „
Verslo žinių“ žurnalistas, šį modelį įvertinęs 5 balais ir prisipažinęs, kad tai – jo asmeninis rinkimų favoritas: „Jis brangus, bet kiekvienas euras atrodo aiškiai argumentuojamas, o pats automobilis yra atsparus objektyviai kritikai, pateikia nemažą versijų įvairovę ir turėtų užtikrinti gerą išliekamąją vertę.“
Ko trūko iki 10 balų?
Vienintelis patarimas tiems, kurie susigundys C klasės modeliu, iš E. Babelio lūpų skamba taip: reikėtų išsirinkti tinkamo dydžio ir galios variklį, mat 1,5 l darbinio tūrio turbobenzininė jėgainė su atpalaiduojančiu „Mercedes-Benz“ charakteriu ne itin dera.
Variklio pasirinkimą akcentuoja ir automobilių žurnalistas bei rinkos ekspertas Renaldas Gabartas. Anot jo, C klasės modelis yra „visapusiškai geras daiktas, kuriam iki tobulumo trūksta tik šiek tiek galingesnio variklio“.
„Jei tik specifinė „Mercedes-Benz“ valdymo prietaisų dėlionė ir naudojimosi jais algoritmas yra priimtinas, naujoji C klasė džiugins nuo tos akimirkos, kai praversite dureles, iki kol degalų bake neliks nė lašo benzino“, – žadėjo R. Gabartas.
Nedidelio darbinio tūrio jėgainė, sumontuota į C klasės modelį, lėmė, kad Justas Lengvinas, rinkimų komisijos narys ir žurnalo „Keturi ratai“ bendraautorius, vietoje 5 balų skyrė 4.
„Šioje vietoje aš gal kiek senų pažiūrų, bet visų pirma mane šokiravo pats faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje sumontuotas toks mažytis varikliukas. O su tuo faktu susitaikius, man vis tiek pritrūko dinamikos. Įprasti galima, bet net neabejoju, kad su galingesniu varikliu šis automobilis priartėtų labai arti tobulybės“, – komentavo jis.
„Mersedesas“ – ir Afrikoje „Mersedesas“
Tokį sparnuotą posakį ne vienas rinkimų komisijos narys kartojo per kone du mėnesius vykusius „Lietuvos metų automobilio“ bandymus. Jį dar kartą priminė ir rinkimų komisijos narys bei socialinių medijų videografas Dainius Leonavičius, skyręs automobiliui 3 balus, ir Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, nepagailėjęs modeliui savo aukščiausio skirto balo – 5.
Pasakodamas apie savo pasirinkimus Valdas Valiukevičius, rinkimų komisijos narys ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ bendraautorius, akcentavo, kad skirstydamas balus balsavo už technologijas ir progresą, tad daugiausiai jų atseikėjo elektromobiliams, kurių progresas lyginant su tuo, kas buvo prieš 3-5 metus, labai didelis.
„Tačiau didžiausias jų minusas – kaina. „Hyundai“ ir „Škoda“ elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek C klasės „Mercedes-Benz“. Tokiu atveju – tegyvuoja „Mercedes-Benz“! Nes tai bene tobuliausias septynetuko narys, turintis benzininius, dyzelinius ir hibridinius variklius, važiuojantis solidžiai, turintis labai modernią ir sykiu paprastą multimediją“, – aiškino V. Valiukevičius.
Dina Sergijenko, portalo „Delfi“ automobilių rubrikos redaktorė, balsuodama C klasės „Mercedes-Benz“ modeliui skyrė net 8 balus. Savo pasirinkimą jį aiškina tuo, kad šis modelis, tai, kaip jis elgiasi kelyje net tada, kai po kapotu silpniausias gamos variklis, jo paklusnumas, interaktyvumas, pagalbų vairuotojams gausa bei modernumas demonstruoja viską, ko iš šiuolaikinio automobilio gali tikėtis išprusęs vairuotojas.
„Ir, kaip ne kartą kolegos minėjo, juo važiuojant tikrai supranti, kodėl šio ženklo modelių tokios kainos ir tokia išliekamoji vertė“, – komentavo komisijos narė.
Portalo „Delfi“ bendraautorius Jurgis Paplaitis C klasės modelį įvertino 4 balais. Pastaruosius komisijos narys skyrė už tai, kad „Mercedes-Benz“ įrodė, jog „geras šiuolaikinis automobilis nebūtinai turi būti SUV arba varomas elektra.“
Visus taškus ant „i“ sudėliojo portalo 15min rubrikų „Gazas“ ir „Mokslas“ redaktorius Žilvinas Pekarskas, pasak kurio – vienas svarbiausių akcentų yra kainos ir kokybės santykis. C klasės modeliui jis skyrė 5 balus. Po septynių į geriausio metų automobilio titulą pretenduojančių modelių bandymų, surengtų likus savaitei iki rinkimų finalo, jis konstatavo, kad dėti nugalėtojo karūną elektromobiliui dar ankstoka.
„Nes, jeigu už elektromobilį moki solidaus „Mercedes-Benz“ kainą, tai ir nori, kad jis važiuotų kaip „Mercedes-Benz“. Todėl daugiausiai bal7 skyriau „Mercedes-Benz“ C klasės modeliui“, – pabrėžė jis.