Lietuvos krikščioniškų bažnyčių vadovai viešoje spaudos konferencijoje paskelbė komunikatą, kuriame pareiškė griežtą ir vieningą poziciją, nepritariančią dirbtiniam apvaisinimui ir paragino krikščioniškasias vertybes išpažįstančius politikus nebendrininkauti, priimant Dirbtinio apvaisinimo įstatymą.
Komunikato tekstą perskaitė Kauno arkivyskupas Sigitas Tamkevičus, vieningai tam pritarė ir dviejų konfesijų dvasininkai - Lietuvos evangelikų liuteronų vyskupas Mindaugas Sabutis ir Lietuvos Ortodoksų atstovas kunigas Vitalijus Mockus.
„Tikinčiuosius mūsų Bažnyčių narius Seime, ypač tas politines jėgas, kurios savo programose deklaruoja krikščioniškąsias vertybes, raginame išlikti ištikimiems savo rinkėjams bei sau patiems priimant sprendimus dėl dirbtinio apvaisinimo reglamentavimo Lietuvoje" - rašoma komunikate.
Ortodoksų kunigas V. Mockus akcentavo, kad visa krikščionija pabrėžia šitas nuostatas ir bando šaukti, kad jų balsas būtų išgirstas. „Mes be jokių išlygų remiame šį komunikatą ir manome, kad labai svarbu, kad Lietuvos visuomenė išgirstų tą vieningą balsą ir tie, kurie atsakingi priimant sprendimus“, - kalbėjo Ortodoksų kunigas.
„Jei mes tylėtume, tai mus kaltintų. Praėjus laikui, kai prasidės manipuliacijos embrionais ir kils daugybė moralinių problemų, kažkas pasakys, kur gi buvo vyskupai?“ - Tvirtino S. Tamkevičius.
Šaukiasi į politikus
Kunigas Andrius Narbekovas kritikavo ir Seimo narės Agnės Zuokienės siūlymus. „Embrionai tampa žaliava visokiems tyrimams ir eksperimentams“, - nurodė kunigas. „Tikėtina, kad bus atvejų, kad eksperimento su embriono biologine medžiaga metu, nevaisingų asmenų net nebus klausiama apie tai, ar galima su jų žuvusiais embrionais atlikti eksperimentus“, - sakė A. Narbekovas.
Vertindami Seimui pateiktus Dirbtinio apvaisinimo įstatymo variantus, dvasiškiai juos apibūdino kaip priimtinus ir nepriimtinus. Antai vadinamasis konservatyvusis variantas, kai atsisakoma embrionų užšaldymo idėjos, susilaukė švelnesnio vertinimo.
„Šitas projektas, žiūrint iš krikščioniško taško, jis nėra pilnai tobulas, bet jis yra pakankamai geras, kurį galima priimti. O antrasis, tiek liberalus,k tiek nesiskaitantis su žmogaus gyvybe, leidžiantis ja manimpuliuoti, kuris yra visiškai nepriimtinas“, - tvirtino S. Tamkevičius.