Ji pradėta trečiadienį ir truks iki penktadienio ryto. VSAT pareigūnams „Žaros“ metu talkina kolegos iš policijos, muitinės, Viešojo saugumo tarnybos ir Karo policijos.
Pagrindinis operacijos tikslas – nelegalios migracijos ir kitų teisės pažeidimų prie Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos užkardymas. Ši priemonė yra grindžiama bendra rizikos analize ir patirtimi, susijusia su galimomis grėsmėmis visuomenės saugumui, taip siekiama kovoti ir su tarpvalstybiniu nusikalstamumu.
Operacijos metu vykdomas pasirinktinis asmenų bei automobilių patikrinimas, didžiausią dėmesį skiriant atvykstančiųjų į Lietuvą kontrolei.
Kontrolę pagal viešai neskelbiamus rizikos veiksnius vykdantys pasieniečiai pasirinko taktiką, kuomet prie pagrindinių kelių per sieną keliaujančius asmenis tikrinantys ekipažai dirba beveik visą parą, o atokesnėse vietose savo dislokacijos vietą keičia kas kelias valandas. Patikroms pasitelkti ir pasieniečiai kinologai su tarnybiniais šunimis. Be to, pasienio ruožo stebėjimą vykdo ir civiliais drabužiais vilkintys VSAT pareigūnai, patruliuojantys nežymėtomis transporto priemonėmis.
Krovininių automobilių bei jais gabenamų krovinių patikrai, siekiant išsiaiškinti, ar ten nėra pasislėpusių žmonių, pasieniečiai naudoja širdies dūžio matuoklius. Taip pat keliaujančiųjų per sieną su Latvija dokumentus VSAT pareigūnai tikrina mobiliose laboratorijose.
Maždaug nuo 2014 m. Lietuvos pasieniečiai pradėjo fiksuoti tendenciją, kai neteisėti migrantai į Lietuvą dažniau stengiasi patekti per vidaus sieną iš Latvijos nei per išorės sieną iš Baltarusijos. Pavyzdžiui, 2016 m. tarp visų VSAT pareigūnų sulaikytų neteisėtų migrantų 46,2 proc. buvo patekę iš Latvijos, o 41,2 proc. - iš Baltarusijos. Tai aiškinama tuo, kad šio nelegalaus verslo organizatoriai vis rečiau ryžosi rinktis maršrutus iš Baltarusijos dėl sustiprintos Lietuvos sienos su šia šalimi apsaugos.
Lietuva su kita Šengeno erdvės nare Latvija turi 588,1 kilometro ilgio sieną sausumoje ir 22,2 kilometro – jūroje.