Susisiekimo ministerijos prašymu lėšos būtų skiriamos advokatų kontorai „Ellex Valiūnas ir partneriai“ už pernai spalį–gruodį suteiktas paslaugas, įskaitant atsiskaitymą su subteikėja – pasaulyje žinoma Londono advokatų kontora „Covington & Burling“.
Dėl to trečiadienį posėdyje spręs Vyriausybė.
Pernai kovą Vyriausybė advokatų paslaugoms šiame ginče skyrė 320 tūkst. eurų.
Kaip anksčiau rašė BNS, „Belaruskalij“ pernai gruodžio 2-ąją arbitražui pateikęs ieškinį prieš Lietuvą, reikalauja jos atlyginti 12,09 mlrd. JAV dolerių žalą, tai oficialiai patvirtino nuolatinio arbitražo teismas (angl. Permanent Court of Arbitration, PCA).
Tuomet Susisiekimo ministerija teigė nesutinkanti su visais jame pateiktais kaltinimais ir savo argumentus pateiks arbitražui.
„Belaruskalij“ 2023 metų spalį prieš Lietuvą pradėjo investicinio arbitražo procesą Vyriausybei 2022 metų sausį negaliojančia pripažinus „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ krovinių gabenimo sutartį – nuo tų metų vasario 1-osios kalio trąšų gabenimas per Lietuvą buvo sustabdytas.
Baltarusijos trąšų milžinė teigia, kad sutartis nutraukta neteisėtai ir galimai pažeidžiant 1999 metais Lietuvos ir Baltarusijos pasirašytą dvišalę sutartį dėl investicijų skatinimo ir apsaugos, bei reikalauja atlyginti padarytą žalą.
„Belaruskalij“ tranzitas nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį ir turėjo tęstis iki 2023 metų pabaigos, tačiau buvo nutrauktas 2022 metų vasario 1-ąją, Vyriausybei patvirtinus, jog iki 2023 metų pabaigos turėjusi galioti sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka šalies saugumo interesų.
„Belaruskalij“ trąšas uoste krovė verslininko Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamas Birių krovinių terminalas, kurio 30 proc. akcijų turi „Belaruskalij“.
Krovinių vežimo geležinkeliais įmonė „LTG Cargo“ per metus perveždavo apie 11 mln. tonų „Belaruskalij“ trąšų.