„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo Mažeikių naftos perdirbimo įmonei „Orlen Lietuva“ kartu ieškoti, kaip geriau išspręsti jos produktų išvežimo problemas.
Tačiau iš karto perspėja ketinantys tartis tik dėl abiem pusėms naudingų sprendimų. Kol neatstatyta geležinkelio atšaka nuo Mažeikių iki Latvijos sienos, „Orlen Lietuva“ norėtų dar mažesnių tarifų per Joniškį vežamiems produktams, praneša LTV „Panorama“.
„Lietuvos geležinkeliai“ su konkursą laimėjusia ispanų bendrove „Ardanuy Ingineria“ pasirašė projektavimo sutartį geležinkelio ruožui nuo Mažeikių iki Rengės (prie Latvijos sienos) rekonstruoti. 19 kilometrų geležinkelio ruožo projektą ispanai turi parengti iki 2012-ųjų.
„Oreln Lietuva“ jau senokai reikalauja atnaujinti šią prieš kelerius metus neva dėl nusidėvėjimo išardytą geležinkelio atšaką, kuri gerokai sutrumpintų Mažeikių produkcijos kelią į Ventspilio uostą.
„Mes kol kas siūlome tokį variantą: galime nekalbėti apie laiką, per kurį bus atstatyta (atšaka), jeigu geležinkeliai sutiks laikinai sumažinti tarifus per Joniškį iki to lygio, (koks būtų), jeigu jinai egzistuotų“, – sako Jacekas Komaras, „Orlen Lietuva“ atstovas spaudai.
Pastaruoju metu įmonę valdantis lenkų koncernas „PKN Oreln“ laiku nesprendžiamas Mažeikių logistikos problemas nurodo kaip priežastį, dėl ko „Orlen Lietuva“ gali būti parduota.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, į tai, kad Rengės atšakos atnaujinimas gali užtrukti, buvo atsižvelgta prieš pusantrų metų su Mažeikių įmone pasirašant naują ilgalaikę produktų vežimo sutartį. Jau tuomet tarifas per Joniškį buvo gerokai sumažintas.
Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ sako sutinkantys iš naujo sėsti prie derybų stalo su savo didžiausiu klientu, tik perspėja lauksiantys abiem pusėms naudingų pasiūlymų.
„Mūsų esminis numatomų derybų principas, kurio mes laikomės su visais partneriais, – tik tada mes priimame siūlymą, jei yra paritetinė nauda abiem pusėms. Mes nesutinkam su tokiais sprendimais, kada tik viena pusė gauna naudos, o „Orlen Lietuva“, natūralu, nori geresnių sąlygų negu šiuo metu reglamentuoja sutartis“, – teigia Albertas Šimėnas, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.
„Oreln Lietuva“ nuomone, tarifus per Joniškį vėl reikia peržiūrėti, nes pasikeitė bendra ekonomikos padėtis.
„Mes nenorim nieko išnaudoti, bet norim rasti kompromisą. Tačiau jis turi būti pagrįstas rinkos pagrindais“, – tvirtina J. Komaras.
„Lietuvos geležinkeliai“, tik „Jukos“ valdymo laikais išsivadavę iš diskriminacinių naftos produktų vežimo sąlygų (sutartimi su „Williams“ Mažeikių įmonei buvo numatyti itin maži lengvatiniai tarifai), nenori grįžti į buvusią padėtį.
Aurelija MALAKAUSKAITĖ