AB „Lietuvos geležinkeliai“ ketvirtadienį pranešė, kad bendradarbiaudami su Rusijos bendrove „Russkaya Troyka“ sieks padidinti per Lietuvą gabenamų tranzitinių krovinių tarp ES ir Rusijos srautą.
Gruodžio 18 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Rusijos UAB „Russkaya Troyka“ generalinio direktoriaus pavaduotojas plėtrai Andrėjus Munkinas pasirašė bendradarbiavimo sutartį.
„Lietuvos geležinkeliai“ kartu su šia, viena didžiausių Rusijos krovinių ekspedijavimo kompanijų, sieks padidinti krovinių srautus tiek iš Vakarų Europos į Rusiją, tiek iš Rusijos į Vakarų Europą. Sutartyje numatytas ne tik krovinių vežimas, bet ir visos logistikos bei ekspedijavimo paslaugos, galimybė klientui pristatyti krovinį „nuo durų iki durų“.
„Russkaya Troyka“ – bendro kapitalo įmonė. 50% jos akcijų priklauso OAO „Rusijos geležinkeliai“ („RŽD“), kita pusė – „Fesco“ grupei.
„Fesco“ grupė – didžiausias intermodalinis transporto operatorius Rusijoje, jungiantis jūrų, automobilių ir geležinkelių transportą - per metus aptarnauja virš 2 mln. TEU (1 TEU – atitinka vieną 20 pėdų konteinerį), geležinkeliais perveža 25 mlrd. ton/km krovinio.
„Russkaya Troyka“ akcentuoja glaudų bendradarbiavimą su kompanija „Hupac“, viena svarbiausių savo strateginių verslo partnerių bei krovinių vežimo operatorių Vakarų Europoje. „Hupac“ turi labai gerai išvystytą logistikos schemą bei krovinių vežimo tinklą, jungiantį svarbiausius Europos valstybių krovinių pervežimo ir paskirstymo taškus. Metinė kompanijos apyvarta siekia 350 mln. eurų.
Dar šiemet arba kitų metų pradžioje planuojama iš Klaipėdos į Maskvą pervežti 360 TEU. Taip pat organizuoti reguliarius šaudyklinius traukinius iš Vakarų Europos į Rusiją, perkraunant cisternas-konteinerius Šeštokų stotyje. Šio projekto dalyviai – „Hupac Intermodal SA“, „Russkaya Troyka“ ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Jo vykdymui jau yra numatyti ir kroviniai, kurių pervežimui bus naudojami tiek „Lietuvos geležinkelių“, tiek „Russkaya Troyka“ vagonai ir konteineriai. Šeštokų stoties infrastruktūra paruošta krovinių perkrovimui, o esant būtinybei ir sandėliavimui. Planuojami krovinių srautai 340-360 TEU per mėnesį arba atitinkamai 4200 TEU per metus.