Tokias Vilniaus gyventojų rekomendacijas atskleidė šių metų birželį miesto verslo ir turizmo plėtros agentūros „Go Vilnius" užsakymu atlikta apklausa. Joje dalyvavo daugiau kaip tūkstantis Lietuvos sostinės gyventojų.
„Miestą geriausiai pristato gyventojai. Jie yra patys tikriausi savojo miesto ekspertai. Jų pasakojimai apie Vilnių, čia įgyvendinami projektai, kūrybiniai sumanymai yra vertinga valiuta, kurią galime išnaudoti pristatydami miestą tarptautinėje arenoje, – sako „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. – Todėl mums svarbu žinoti, ką patys vilniečiai laiko didžiausiais savo miesto privalumais.“
Pasak I.Romanovskienės, vilniečiai atskleidė, kad skirtingu dienos laiku Vilnių galima pamatyti vis kitaip – kaskart naujai ir netikėtai. „Vilnius yra įvairiapusis, kaip ir jame gyvenantys žmonės. Ryte vilniečiai kviečia pamatyti bundantį, sportuojantį ir kava kvepiantį miestą, dieną – pažinti turistinius objektus, vakarą skirti grožėjimuisi Vilniaus gamta“, – kalba „Go Vilnius“ vadovė.
Vilniečiai tapo pagrindiniais leidinio „Laikas Vilniui“ (angl. „Vilnius O‘Clock“), skirto pristatyti Lietuvos sostinę užsieniečiams, herojais.
„Sukūrėme specialų leidinį „Vilnius O‘Clock“, kuriame žinomi mūsų šalies verslininkai, menininkai, žurnalistai ir visuomenės veikėjai dalijasi savo mintimis, kuo jiems ypatinga Lietuvos sostinė. Vilniečiai – geriausi miesto ambasadoriai, todėl jie ir yra šio leidinio herojai. „Vilnius O‘Clock“ gimė siekiant kitų šalių verslininkams, turistams ir miesto svečiams parodyti, kad Vilnius yra įvairiapusis – verslui, mokslui, tobulėjimui, poilsiui, aktyviam laisvalaikiui ir pažinimui skirtas miestas“, – kalba I.Romanovskienė.
Pasak žurnalisto, laidų vedėjo ir knygų autoriaus Andriaus Tapino, kuris leidinyje „Vilnius O‘Clock“ pasakoja apie savo ryšius su sostine, jam Vilniuje vertingiausi – žmonės. „Lietuvos sostinėje yra daugybė pakvaišusių žmonių. Pakvaišusių – gerąja prasme. Tikiu žmonėmis, kurie gyvena Vilniuje, ypač jaunąja karta. Štai kaip aš matau Vilnių“, – kalba A.Tapinas.
Leidinyje apie savo Vilnių pasakoja 18 vilniečių, pradedant mokslininkais, verslininkais, baigiant kulinarais ir menininkais. Vilnių kaip lazerių technologijų centrą pristato Kristijonas Vizbaras, kartu su broliais Lietuvoje įkūręs aukštųjų technologijų bendrovę. „Revolut“ verslo plėtros vadovas Andrius Bičeika kalba apie sostinės teikiamas galimybes finansinių technologijų verslui. Keliautojas ir žurnalistas Vytaras Radzevičius skaitytojams išduoda, kad Vilnius yra vienas iš penkių jo mėgstamiausių pasaulio miestų ir lygina jį su Škotijos sostine Edinburgu ir Peru miestu Kusku. Restorano „Keulė Rūkė“ įkūrėjas Dominykas Čečkauskas vertina Vilniaus kontrastus ir atvirumą naujoms idėjoms.
Užsieniečius viliotų gamtos ir architektūros grožiu
Apklausos duomenimis, 28,2 proc. Vilniaus gyventojų užsieniečius į Lietuvos sostinę kviestų dėl vertingų architektūros objektų, 27,8 proc. rekomenduotų į savo miestą atvykti dėl gražios gamtos. Tuo tarpu 15,5 proc. apklausos dalyvių kaip svarbiausią priežastį atvykti į Vilnių išskyrė šiuolaikinio meno renginius ir objektus, 13,9 proc. – skanų maistą. 6,2 proc. vilniečių užsienio turistus savo miestą rekomenduotų dėl pramogų ir linksmybių.
Apklausos duomenys rodo, kad ryte daugiausia vilniečių – 34,3 proc. – turistams siūlo išgerti kavos jaukioje Senamiesčio kavinėje, 23,6 proc. – pasivažinėti dviračiu Neries krantine. 16,8 proc. apklausos dalyvių rytines valandas turistams siūlytų praleisti lietuviškame Halės ar Benedikto turguje, 11,4 proc. – kviestų pabėgioti Vingio parke. Dienos metu svečiams siūloma aplankyti turistų pamėgtus architektūros objektus, galerijas ir muziejus, o vakare – leistis į pasivaikščiojimą po Užupį, pasigrožėti miesto panorama iš oro baliono ar nuo Trijų Kryžių kalno.
Leidinį peržiūrėti galima Go Vilnius interneto svetainėje. Jis bus platinamas Lietuvos atstovybėse užsienyje, tarptautiniuose renginiuose, parodose ir kitomis progomis pristatant Vilnių užsienio verslininkams, žurnalistams, diplomatams ir kitiems.