Aštuoni europarlamentarai nuo Lietuvos paragino Seimą nepriimti įstatymo pataisų, kurios sugrąžintų į televizijos eterį dabar smarkiai apribotą alkoholio reklamą.
Lietuvos atstovų Europos Parlamente ketvirtadienį paskelbtame bendrame pareiškime teigiama, esą Lietuvos visuomenėje bandoma sumenkinti reklamos įtaką alkoholio vartojimui, nors moksliniai tyrimai, rodo, kad jaunuoliai, kurie mato daugiau alkoholio reklamos, daugiau jų ir išgeria.
Europarlamentarai tvirtina, kad suinteresuotoms jėgoms priešinantis nuo 2008-ųjų pradžios įsigaliojusiems alkoholinių gėrimų reklamos apribojimams, visuomenė gauna nepakankamai informacijos, o žiniasklaidoje esą atsiranda klaidinančių interpretacijų apie alkoholio reklamos ir kitų svaigalų vartojimą įtakojančių priemonių poveikį.
"Labai dažnai mėgstamas kartoti teiginys, kad "vien draudimais nieko nepasieksime". Beje, Nacionalinė sveikatos taryba ir šios srities specialistai niekada ir nesiūlė apsiriboti tik viena kuria nors priemone. Pagal poveikio visuomenei stiprumą yra sudarytas alkoholio vartojimą mažinančių priemonių reitingas. Neabejotina, kad tai gerai išmano ir alkoholio gamintojai. Todėl taip aršiai kovojama prieš ypač efektyvias priemones ir siūlomos mažiau efektyvios - socialinė reklama, vaikų švietimas. Šios priemonės, taikomos neribojant alkoholio prieinamumo ir reklamos, yra visiškai neefektyvios",- teigia lietuviai europarlamentarai.
Kreipimasį pasirašė Darbo partijos į EP deleguoti Šarūnas Birutis, Danutė Budreikaitė, Arūnas Degutis, Jolanta Dičkutė, Ona Juknevičienė, socialdemokratų atstovai Justas Vincas Paleckis ir Aloyzas Sakalas bei konservatorius Vytautas Landsbergis.
Iš viso EP dirba 13 Lietuvoje rinktų parlamentarų.
Įstatymų pataisos, kurias parengė liberalų sąjūdžio frakcijos nariai, numato, kad dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją būtų leidžiama transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.
Seimas prieš dvi savaites po svarstymo nepritarė daug aistrų sukėlusioms Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms dėl alkoholio reklamos liberalizavimo, kurioms buvo pritaręs pagrindinis Ekonomikos komitetas, tačiau kurių neparėme papildomi - Sveikatos reikalų ir Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai.
Parlamentarai, nepritarę Ekonomikos komiteto pozicijai, nusprendė, kad pataisos komitetuose turi būti svarstomos iš naujo. Alkoholio reklamos transliuotojų, jų prižiūrėtojų ir alkoholio gamintojų ginčai dėl to, kokią alkoholio reklamą galima rodyti per televiziją, tikriausiai baigsis tik pavasarį.