Prognozuojama, kad šiemet ne gyvybės draudimo rinka turėtų padidėti 10–12 proc.
Kaip skelbia portalas autobanas.lt, vairuotojai iki šiol dar negali atsitokėti nuo padidėjusių civilinės atsakomybės draudimo kainų nuo praėjusių metų.
Ne gyvybės draudimo portfelis smarkiai ūgtelėjo dėl rekordiškai padidėjusių transporto priemonių draudimo portfelio apimčių.
Tokiam dideliam augimui įtakos turėjo gerokai išaugęs vidutinės draudimo įmokos dydis.
Lietuvos banko specialistų teigimu, draudimo rinka ir toliau bus prižiūrima, kad vairuotojai gautų kuo teisingesnis draudimo kainas.
„Augant šalies ekonomikai, kylant gyventojų darbo užmokesčiui ir plečiantis transporto priemonių parkui, šiemet turėtų augti tiek gyvybės, tiek ne gyvybės draudimo rinkos.
Tačiau Lietuvos bankas ir toliau principingai vertins atvejus, kai draudimo bendrovės reikalaus neadekvačiai didelių įmokų už transporto priemonių privalomąjį draudimą“, – sako Vytautas Valvonis, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius.
Pagrindinis draudimo rinkos plėtros skatinimasis veiksnys tiek pernai, tiek šiemet – daugiau nei du trečdalius visos rinkos sudaranti ne gyvybės draudimo šaka.
Šios šakos draudimo įmokų suma pernai padidėjo daugiau nei penktadaliu ir sudarė 561,2 mln. Eur.
Siūlo sunkiai suvokiamas kainas
Lietuvos bankas sausio mėnesį teigė, kad Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (toliau – TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ar net dešimteriopai.
Lietuvos bankas tokius draudikų veiksmus, kai transporto priemonių valdytojams pasiūlomos išskirtinai aukštos privalomojo draudimo įmokos, vertins kaip prievolės sudaryti draudimo sutartis su šiais asmenimis vengimą ir už tai taikys teisės aktuose nustatytas poveikio priemones.
„Draudikai, teikiantys privalomojo transporto draudimo paslaugą, negali potencialiam draudėjui siūlyti sveiku protu sunkiai paaiškinamų draudimo įmokų. Kalbame ne apie 20–30 proc. ar kiek didesnį draudikų kainų skirtumą, kuris gali būti pagrįstas.
Rinkoje pasitaiko atvejų, kai lengvojo automobilio valdytojui pasiūloma 5 000, o krovininio automobilio – 100 000 Eur įmoka. Taip gali būti tiesiog siekiama išvengti pareigos apdrausti, nors tai daryti įpareigoja įstatymas.
Lietuvos bankas tokių atvejų netoleruos ir imsis visų galimų priemonių, kad ši ydinga praktika būtų eliminuota“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Mindaugas Šalčius.