„Tai šviežio oro gūsis Lietuvos baleto istorijoje ir naujas etapas – jauni LNOBT artistai (17–35 m.) pagaliau rado progą pasireikšti ne kaip atlikėjai, bet kaip baleto meno kūrėjai“, – sako viena iš 11 vakaro choreografinių miniatiūrų autorių primabalerina Olga Konošenko.
„Kūrybinis impulsas“ praplės choreografijos sąvoką ir užfiksuos naujos eros pradžią Lietuvos baleto istorijoje.
Vienas iš „Kūrybinio impulso“ tikslų – sudaryti galimybes talentingiems choreografams atsiskleisti. Galbūt dalis jų papildys Lietuvos šiuolaikinio šokio kūrėjų gretas, nes ateis laikas, kai baleto jie šokti nebegalės.
„Šis projektas – tai jaunų ir ambicingų baleto artistų iššūkis sau, be didelės teatro pagalbos surengti įsimintiną premjerą. Šįkart mes, šokėjai, viską darome patys: nuo choreografijos ir kostiumų iki plakatų spausdinimo ir kitų susitarimų“, – prisipažįsta O. Konošenko.
Tuo tarpu žiūrovai ant didingos Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenos pamatys tai, ko dar nematė.
„Man labai patinka klasikinio ir modernaus šokio sintezė. Tai yra labai gilu ir išraiškinga“, – savo planus jau šį sekmadienį sujungti klasikinį baletą ir šiuolaikinį šokį išduoda O. Konošenko.
Spektaklio kūrimo pobūdžiu – minitiūromis, kurios dinamiškai keičiasi tarpusavy – baleto kūrėjai siekia pritraukti jauną auditoriją bei paskatinti ją domėtis profesionaliu scenos menu, įgyti tam tikrus kokybinius meno orientyrus.
Be to, scenoje birželio 3-osios vakarą pasirodys ir JAV šiuo metu dažnai būnanti Lietuvos baleto primadona Eglė Špokaitė. Ji šoks šiuo metu taip pat JAV gyvenančios Vilijos Putrius choreografinėje miniatūroje „Kame stiprybė?“.
„Pasiūliau Vilijai imtis choreografijos, o aš pasirinkau šokį. Kitaip tariant, atidaviau savo kūną, ir labai nuoširdžiai džiaugiuosi, kad mūsų darbas pavyko. Dabar esu tarsi tiltas tarp Lietuvos ir Amerikos“, – sako E. Špokaitė ir kviečia susitikti sekmadienį LNOBT.
„Kūrybinio impulso“ vaizdo įrašas.