Šį sekmadienį, rugpjūčio 26 dieną, Vilkyčiuose įvyks finalinė šių metų Lietuvos atvirojo automobilių rali-kroso čempionato kova. Po dviejų jau įvykusių rali-kroso čempionato etapų laimėti Lietuvos čempiono vardą galimybių turi ir svečiai iš užsienio: bemaž pusė iš 30 varžybose dalyvaujančių sportinininkų atstovauja Latvijai, Estijai ir Lenkijai, teigiama pranešime spaudai.
„Mūsų sportininkai technika gal ir atsilieka nuo kitų šalių rali-kroso lenktynininkų, bet tikrai ne sportiniu lygiu, esame pajėgūs varžytis ir Šiaurės Europos, ir Centrinės Europos čempionatuose. Progresą kiek stabdo tai, kad Lietuvoje, kaip ir kitose buvusiose TSRS valstybėse, ilgą laiką egzistavo kroso kultas, rali-krosas yra palyginti jauna automobilių sporto šaka ir prireiks laiko pakeisti nusistovėjusias tradicijas,“ – paklaustas apie rali-kroso situaciją šalyje sakė Aloyzas Jurdonas, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) kroso ir rali-kroso komiteto pirmininkas.
Anot jo, rali-krosas - brangesnė sporto šaka nei krosas, tačiau jis žymiai artimesnis raliui ir turi perspektyvą populiarėti: „Ir kaimyninėse, ir Skandinavijos šalyse krosas kaip sporto šaka jau beveik pamirštas, o ir pas mus lenktynininkai pabandę startuoti rali-kroso varžybose į krosą retai besugrįžta. Deja, Lietuvoje tėra vienintelė tarptautinius reikalavimus atitinkanti rali-kroso trasa Vilkyčiuose, dar viena trasa yra Ukmergėjė, tad sportininkai, norintys tobulėti, yra priversti varžytis kitose šalyse.“
Praėjusiais metais iškovojęs auksą 1 divizione ir šiais metais į jį taikosi Kazimieras Gudžiūnas („Ford Puma“). ASK „Vilkyčiai“ atstovaujantis veteranas, karjerą automobilių sporte pradėjęs dar 1972 m., po dviejų Lietuvos automobilių rali-kroso čempionato etapų turi surinkęs 29 taškus ir lenkia visus už save jaunesnius varžovus. Tarp pretendentų į prizines vietas 1 divizione yra ir Arvydas Galinis (26 taškai), Darius Tamašauskas (23 taškai) bei Vitalijus Plastininas (20 taškų).
Tuo tarpu 1A divizione pirmąja vieta šiuo metu dalinasi du užsienio šalių lenktynininkai – po 33 taškus surinkę norvegas Christoffer Lia ir latvis Reinis Nitišs. Už jų - šiemet po kelių metų į čempionatą sugrįžęs Lietuvos automobilių rali-kroso čempionas Ernestas Staponkus (29 taškai), sparčiai tobulėjantis Laurynas Diržininkas (28 taškai), net 16-os metų neturintis čempionato debiutantas Kasparas Navickas (27 taškai) ir praėjusių metų 1A diviziono čempionas Vainius Žulys (26 taškai).
Nors 4 diviziono lyderių trejetuke prieš paskutinį čempionato etapą nematyti nei vienos lietuviškos pavardės, tačiau šiuo metu pirmaujančių užsienio sportininkų finalinės kovos dalyvių sąrašuose nėra. Tad tiek Petras Bartkus, tiek Modestas Juodpusis dar turi galimybę pakilti iki prizininkų trejetuko.
Komandinėje įskaitoje, surinkusi 86 taškus ir iškovojusi dvi pergales, pirmauja varžybų organizatorių – ASK „Vilkyčiai“ komanda, kuriai atstovauja ir Kazimieras Gudžiūnas, Ernestas Staponkus bei Laurynas Diržininkas. Geriausia praėjusių metų Lietuvos automobilių rali-kroso čempionato komanda – ASK „Mažeikiai“ – turinti 66 taškus yra antra, treti – AMSK „Ukmergė“ sportininkai (37 taškai).
Pasak LASF generalinės sekretorės Rasos Jakienės, džiugu, jog federacijos kroso komiteto ir NEZ rali-kroso komisijos atstovo Donato Liesio pastangomis Lietuvos automobilių rali-kroso čempionato kokybė nenukentėjo – tokia grėsmė buvo iškilusi lenkams ir latviams atšaukus numatytus bendrus čempionato etapus, turėjusius vykti birželio – liepos mėnesiais.