Elektromobilių varžybų „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ pagrindinis tikslas yra stebėti ir visuomenę supažindinti su naujausiomis elektrinio transporto technologijomis bei infrastruktūros plėtra, todėl nenuostabu, kad beveik kasmet čia startuoja dar ne visai įprastos transporto priemonės. Dabar įvairių miestų gatvėse niekas nesistebi elektriniais autobusais ar dviračiais, bet jų debiuto varžybose metu, tai buvo egzotika. 2017 metais visi stebėjosi net lietuvišku sklandytuvu, kuriam pakilti padeda elektrinis variklis. Pilotas startavo elektromobiliu nuo Vilniaus savivaldybės pastato, oro uoste persėdo į sklandytuvą, juo pasiekė nedidelį pajūrio oro uostą. Tuomet vėl sėdo į elektromobilį ir pasiekė Palangą. O sklandytuvas pirmą kartą buvo eksponuojamas Basanavičiaus gatvėje vykusios apdovanojimų ceremonijos metu.
Šiemet birželio 2 d. į startą Vilniuje, Gedimino prospekte stos tik visai nesenai Lietuvą pasiekęs naujausias „Volvo“ elektrinis sunkvežimis ir „Energica“ motociklas.
„Volvo“ debiutuos su savo elektriniu flagmanu „FH Electric“. Jo variklis pasiekia iki 490 kW / 666 AG galią, šešių baterijų blokų talpa siekia iki 540 kWh, todėl užtikrinamas nuvažiuojamas atstumas, kurio pakanka daugeliui regioninio gabenimo užduočių. „Volvo Trucks“ marketingo vadovas Laurynas Bričkus sako, kad varžybos bus puiki proga pademonstruoti technologijas, kurios leidžia elektrinį krovininį transportą naudoti ne tik miestuose, bet ir tarpmiestiniuose maršrutuose. Gamintojas deklaruoja, kad „FH Electric“ su pakrauta puspriekabe vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 300 km. Šios varžybos suteiks galimybę išbandyti elektrinį vilkiką kitu kampu - imituojant sunkvežimio darbo dieną be krovinio.
Italijos kompanija „Energica“ pademonstruos vieną iš naujausių modelių „Eva Ribelle“. Motociklo parametrai daugiau nei įspūdingi. 100 km/h greitį jis pasiekia per 2,6 sekundės, didžiausias greitis 200 km/h, kombinuotomis sąlygomis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 246 km. „Energica“ motociklai yra pirmieji pasaulyje, kuriuos galima įkrauti DC greituoju krovimu. Šio gamintojo motociklai nuo 2019 iki 2022 metų buvo naudojami FIM MotoE Pasaulio taurės lenktynėse. „Energica“ atstovo Lietuvoje „Electric Wheels“ veiklos vystymo partneris Laimonas Jurgaitis ir įkūrėjas Tomas Kungys sako, kad susidomėjimas elektriniais motociklais Lietuvoje dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau smalsuolių netrūksta. Išbandę motociklą sako, kad jo valdymas labai skiriasi nuo įprasto – nėra didelio garso, motociklas sunkesnis, tačiau greitėjimas ir stabdymas labai efektyvūs.
2023 metų varžybose dalyvių skaičius bus ribojamas iki 40. Visi automobiliai bus suskirstyti į 4 klases pagal gamintojo deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą. Vos tik paskelbus registraciją, organizatoriai sulaukė 16 paraiškų.
Praėjusių metų varžybų naujovė - galimybė stebėti varžybas tiesiogiai išliks ir šiemet. Organizatoriai viešai paskelbs „FleetComplete“ žemėlapį, jame bus galima matyti kur yra varžybų dalyviai. Galėsime stebėti ne tik vietą žemėlapyje, bet ir vaizdą iš kiekvieno automobilio. Pietų Korėjos kompanija „Pittasoft“ į visus automobilius įmontuos bene pačius pažangiausius pasaulyje vaizdo registratorius „BlackVue“. Savo ir varžovų vidaus ir išorės vaizdus galės stebėti ne tik patys dalyviai, bet ir elektromobilių mėgėjai visame pasaulyje.