Neeilinis „Dodge“
Kaip žinote patys, kuo senesnis automobilis, tuo daugiau dėmesio ir išlaidų jis reikalauja. Ypač, jeigu jis eksploatuojamas kiekvieną dieną, neleidžiant jam atsikvėpti net ir šventinį sekmadienį, o jeigu dar ir į jo priežiūrą žiūrima atsainiau – galutinę stotelę jis gali pasiekti labai greitai.
Jeigu masėms skirti „Volkswagen Passat“ iškeliauja į sąvartyną – niekas dėl jo nepergyvena ir niekas tokio automobilio negaili. Na, nebent tai ypatingai išskirtinė modifikacija. Tad į kokius rėmus reikėtų įsprausti štai šį „Dodge“ modelį?
Automobilį vertinant tik pagal jo inžinerinius sumanymus – tai nebuvo tik keliems mirtingiesiems skirtas žaislas. Anaiptol. Tačiau keletas sprendimų verčia pasakyti, jog tai nebuvo eilinis modelis. Ypač „Custom“ modelių gamai priklausę keturių durų sedanai ir šiuo metu Lietuvoje viešintis keturvietis kupė.
Matote, šie du modeliai pateko į Jungtinių Valstijų automobilių pramonės istorijos vadovėlius, nes turėjo tik iš plieno pagamintus kėbulus, o tai buvo neįprastas sprendimas, nes iki tol visi naudojo medžio ir plieno mišinį, tad toks ne visiems pastebimas pokytis vėliau įtakojo rimtus pokyčius visoje JAV automobilių gamintojų grandinėje.
Šio ratuočio išskirtinumą pabrėžia ir automobilio vardas – „Doctors Coupe“. Nors iki šiol nėra žinoma kodėl šis modelis buvo pavadintas tokiu vardu, bet įvairūs šaltiniai teigia, jog jį ypatingai mėgo aukštos kvalifikacijos gydytojai. Kodėl? Nes jis turėjo tris ypatingai svarbius atributus: patogią sėdynę, itin erdvią bagažinę į kurią buvo galima sukrauti insulino dėžę, o patikima konstrukcija leisdavo su automobiliu įveikti net ir ilgesnes distancijas, tačiau visa tai – dulkėmis nusėstoje praeityje.
Retas – ne tik Lietuvoje ar Europoje
Pats efektyviausias būdas įvertinti automobilio išskirtinumą ar, netgi, retumą – pasiknaisioti automobilių registre. Būtent jis nurodo, jog tokio antro automobilio Lietuvoje tiesiog neturime, o „Dodge Brothers Doctors Coupe“ gerbūviu šiuo metu užsiimantis Šarūnas Žitkevičius tikina, jog vargu ar Europoje pavyktų surasti dar bent keletą tokio amerikietiško kupė egzempliorių.
Kad ir kaip norėtume, tačiau apie patį automobilį žinome labai nedaug. Šarūno Žitkevičiaus dirbtuvėse esantys dokumentai atskleidžia tik keletą sausų faktų. Pavyzdžiui, žinome, jog jis į Europą atkeliavo prieš keletą dešimtmečių, o pastaruosius metus praleido Ispanijoje, kur juo senutėlius, juodos spalvos žandus kaitino kiekvieno automobilio dažus greitai išblukinantys saulės spinduliai.
Iki šiol nėra žinoma kiek šių „Dodge Brothers Doctors Coupe“ automobilių buvo pagaminta, tačiau į Lietuvą šį automobilį atvežęs Šarūnas Žitkevičius tikina, jog tokių mašinų nėra daug. Žinoma, jis nėra toks retas kaip kuris nors ekstravagantiškas „Bugatti“ modelis, tačiau jis neabejotinai patektų į rečiausių ratuočių dvidešimtuką.
Visgi, vieną džiuginantį faktą galime atskleisti. Iš Vakarų į Rytus atkeliavęs automobilis Lietuvoje apsistojo ne kelioms dienoms, o ilgesniam laikui.
Į senovinių automobilių išsaugojimą ir puoselėjimą rimtai žiūrintis Lietuvos automobilių klubo klasikinių automobilių padalinio vadovas bei „Classic Car Loft“ dirbtuvių įkūrėjas Šarūnas Žitkevičius tikina, jog „Dodge“ iš jam priklausančių dirbtuvių neišvažiuos tol, kol neatitiks gana aukštų reikalavimų. Ir ne tik visuotiniais, o klasikinių automobilių standartais, kurie neleidžia daryti net menkiausių klaidų, nes vėliau jos gali kainuoti tiek pat kaip ir „Volkswagen Golf“.
„Tokie automobiliai kaip šis „Dodge“ – automobilizmo istorijos dalis, tad tai mano, kaip automobilių entuziasto ir klasikinių automobilių puoselėtojo, pareiga išsaugoti kuo daugiau tokių ratuočių. Nors mūsų dirbtuvėse galima rasti skirtingų projektų, tačiau istoriniams automobiliams skiriame ypatingą dėmesį“, – stovėdamas šalia „Dodge“ pasakoja Šarūnas.
Įprastai, išgirdę šiuos teiginius norėtumėte išvysti ir keletą įrodymų, tad būtent taip ir padarysime. Siekiant papasakoti apie dirbtuvėse esančius istorinius automobilius, kurių restauracijos eiga jau prasidėjo arba pasibaigė, reikia laiko, tad galime užtikrinti, jog artimiausiu metu išvysite istorijų apie mašinas, kurias drąsiai galima vadinti automobilizmo ikonomis. Norite keleto pavyzdžių? „Ford GT40“, 16 cilindrų turintis „Cadillac“ bei automobilių sporto arenoje pasižymėjęs „Aston Martin. Ir tai tik maža dalis.