Per paskutiniuosius dvejus metus HDTV žiūrinčių namų ūkių skaičius Lietuvoje išaugo 5 kartus, t.y. iki 25% visų 1 275 600 namų ūkių, lyginant su 2011 metais atlikto tyrimo rezultatais. Tokius rezultatus šiandien pranešė Europos palydovinio ryšio bendrovė SES, kartu su rinkos tyrimų organizacija GfK atlikusi tyrimą „HDTV potencialas Baltijos šalyse”.
Lyginant su kitomis Baltijos valstybėmis, Lietuvoje HDTV turinčių namų ūkių skaičius yra didžiausias, sakoma SES pranešime. Latvijoje yra 117 tūkstančių HDTV namų ūkių. Tai sudaro 15% visų 792 900 namų ūkių, kurių 2011 metais buvo tik 6%. Estijoje yra daugiau nei 109 tūkstančiai HDTV namų ūkių. Tai yra 20% iš visų 546 877 namų ūkių, kurių 2011 metais buvo tik 3%.
„Spartus HDTV žiūrovų augimas pastebimas ne tik Lietuvoje, taip pat ir kaimyninėse valstybėse – Latvijoje ir Estijoje. Lyginant su 2011 m. atlikto tyrimo rezultatais, vidutiniškai HDTV namų ūkių skaičius Baltijos šalyse išaugo 4,5 karto (nuo 4,6% iki 20,9%). Neskaitant esamų didelės raiškos televizijos žiūrovų, apie 34% Lietuvos televizijos žiūrovų išreiškė stiprų norą naudotis HDTV kanalais artimiausioje ateityje. Esant tokioms tendencijoms, greitai kas antrame Lietuvos namų ūkyje bus žiūrima didelės raiškos televizija”, - teigia Niklas Sjogrenas, SES pardavimų ir rinkodaros vadovas Šiaurės, Baltijos ir Rytų Europos šalims.
Tarp didelės raiškos televizijos pranašumų, lyginant ją su įprastą televizija, Lietuvos televizijos žiūrovai paminėjo šiuos aspektus: 57% - geresnę vaizdo kokybę, 29% - geresnę garso kokybę, 21% - malonesnį televizijos žiūrėjimą, 6% - geresnį informacijos suvokimą, 7% - didesnį įspūdį.
Mokslo populiarinimo laidos, filmai ir sporto programos yra žiūrimiausios tarp Lietuvos gyventojų. „Discovery Showcase HD“ yra žiūrimiausias kanalas Lietuvoje (18%), antroje vietoje – „National Geographic HD“ (12%), trečioje – „Animal Planet“ (7%).
Baltijos šalyse yra 2 615 377 namų ūkiai. Daigiau nei 547 tūkstančių iš jų mato didelės raiškos televiziją, turėdami mokamus TV paketus, kas yra 4,5 karto daugiau, lyginant su 2011 metais atlikto tyrimo rezultatais. Šiuo metu Baltijos šalių rinkoje daugiau nei 38% visų namų ūkių (viso 1 000 850 namų ūkių) turi televizorius su didelės raiškos įranga.
Tyrimas atliktas 3 Baltijos valstybėse 2013 m. lapkritį. Kompiuterio pagalba buvo atlikta 1500 telefoninių apklausų, kurių metu kalbinti 18-74 metų gyventojai, sakoma pranešime.