• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmą kartą Lietuvos istorijoje pradedami ruošti profesionalūs laivų stiuardai. Priklausomai nuo išsilavinimo metus ar porą truksiančios studijos išleis į pilną nuotykių, tačiau sunkų ir ne kiekvienam skirtą darbą. 

Pirmą kartą Lietuvos istorijoje pradedami ruošti profesionalūs laivų stiuardai. Priklausomai nuo išsilavinimo metus ar porą truksiančios studijos išleis į pilną nuotykių, tačiau sunkų ir ne kiekvienam skirtą darbą. 

REKLAMA

Tarptautiniame kelte pluša stiuardai. Kiekvieno jų darbas apima daugybę sričių – vakarais padavėjai, o rytais persirengus jau lovas tenka kloti. Dar reikia pasitikti kelto keleivius bei pagelbėti virtuvėje. Ir taip visą mėnesį po dvyliką valandų per parą.

„Pavyzdžiui, mano daro grafikas būna nuo ryto iki pietų, paskui yra poilsio valandos ir vakare iki vienuoliktos vakaro“, – sako stiuardė Oksana Kravčenko.

„Pas mane buvo svajonė dirbti kruiziniam laive. Pasiūlė kelte. Ir pagalvojau, kad būtų geras laiptelis pakilti nuo kelto į kruizą. Bet taip buvo, kad įtraukė čia ir aš pasilikau. – Kiek jau laiko? – Čia dirbu ketverius metus“, – pasakoja stiuardas Egidijus Skuodas.

REKLAMA
REKLAMA

Pradedantis stiuardas „į rankas“ per mėnesį uždirba 2154 eurus. Tobulėjant alga kyla. Be atvangos darbuojasi keturias savaites, tada tokį pat laikotarpį ilsisi. Žinoma, už poilsį pinigų negauna, tačiau uždirbtų eurų užtenka ne tik pragyventi, o ir pakeliauti, sako stiuardai.

REKLAMA

„Labai smagu yra, kad mėnesį dirbi, mėnesį krante. Tokio darbo, kažin ar Lietuvoje kažkur ir yra. Tad jei žmogui patinka keliauti, ateiti į šį darbą yra puiku“, – tikina E. Skuodas.

„Yra dienpinigiai. Yra atskirai atlyginimas mūsų bazinis. Plius, paskaičiavus, kad mes darbo metu neturim jokių išlaidų, nes viskas mums įskaičiuota, tai galim susitaupyti. Tai gaunam daugiau nei krante“, – tvirtina O. Kravčenko.

REKLAMA
REKLAMA

Ir vis tik, šis darbas ne kiekvienam. Stiuardai pasakoja, kad dažnai naujokai labai susižavi šia profesija, tačiau išplaukę į Baltiją suserga jūros liga, vemia ir su darbu nesusitvarko, tad vos po poros savaičių viską meta. Tokio iškritusio naujoko darbus likusį mėnesį turi atlikti visas kolektyvas. Tad personalo kaita šioje profesijoje milžiniška. O tuo pačiu ir paklausa.

„Tokia profesija labai reikalinga. Ieškom rinkoje ir gaila, kad iki šiol jokia mokymo įstaiga tokių specialistų nerengia. Ieškom žmonių su patirtimi ir su jūriniais dokumentais. Kalbinamės, žiūrim tinkamus kandidatus“, – teigia DFDS Seaways Įgulų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Alekna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iki šiol tokie, keltus aptarnaujantys stiuardai už tūkstantį eurų susitvarkydavo reikiamus jūrinius dokumentus, sudalyvaudavo mokymuose ir pirmyn į darbą. Tačiau padėtis keičiasi. Pirmą kartą Lietuvos istorijoje pradedami ruošti profesionalūs stiuardai Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centre. Baigę nemokamai gaus ir reikiamus jūrinius dokumentus.

REKLAMA

„Tiek administravimas, tiek padavėjo įgūdžiai, tiek barmeno, tiek apgyvendinimo kambarių įgūdžiai. Visi tie dalykai ir, aišku, komunikacija. Po atitinkamos mokymo proceso dalies jie turės, kurios metu jie pajus – gali susigyventi su jūra ar negali“, – kalba Pauliaus Lindenau mokymo centro direktorius Egidijus Skarbalius.

Jei jaunuolis šios nemokamos profesijos ateis mokytis baigęs dvyliktą klasę, mokslai truks vienerius metus, o jei po dešimtos klasės – dvejus. Panašiai mokslai truks ir suaugusiems. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų