Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Jau 70 metų SL yra nepakartojama automobilizmo ikona. Gyvenimo būdo, kokybės ir prestižo žvaigždėmis galima vadinti visus „Mercedes-Benz“ modelius, tačiau nuo 2022-ųjų šis istorinis „Mercedes-Benz modelis yra projektuojamas ir gaminamas tik kaip AMG, taip pabrėžiant jo grįžimą prie sporto šaknų.
Viskas prasidėjo 1952-aisiais, kai „Mercedes-Benz“ nusprendė papildyti savo modelių gamą sportišku, lenktynėms skirtu SL (Super Light – ypač lengvas) modeliu (W194). Tai buvo absoliuti sėkmė. 300 SL tapo lenktynių legenda, nugalėjęs keturiose iš penkių dalyvautų varžybų. Triguba pergalė Berne, po dukart nugalėta Le Mano ir Carrera Panamericana varžybose. Nurburgringo trasoje nugalėta net keturis kartus. Tokia mašina tiesiog prašėsi gaminama serijiniu būdu. Todėl jau 1954 m. į bendro naudojimo kelius buvo išleista civilinė šio bolido versija, kuri dėl savo neįprastos formos durelių buvo praminta „žuvėdros sparnu“ (Gullwing, angl.). Virš stogo pakylančios sparno tipo durys buvo duoklė ne grožiui, o lenktyninei prigimčiai. Cilindro formos bolido bazė turėjo tokius aukštus bortus, kad kitokios durys tiesiog netilpo.
Tais pačiais metais publikai buvo pristatytas ir dar prabangesnis rodsteris 190 SL, kurį iškart pamėgo tokios žvaigždės kaip Sofia Loren, Klarkas Geiblas ir Burtas Reinoldsas. O 1955 m. pasaulį išvydo vienas gražiausių visų laikų „Mercedes-Benz“ SL. Tai modelis, į kurį lygiavosi ir 2022m. metų modelio kūrėjai. „Drugelis“ (Papillon, pranc., serija W198) taip pat turėjo „plasnojančias“ duris, tačiau jo dizainas buvo kiek nutolęs nuo lenktynių ir labiau pritaikytas kasdieniniam naudojimui. Būtent šie „Mercedes-Benz“ SL modeliai yra labiausiai vertinami kolekcionierių. 1955 metų „300 SLR Ulenhaut Coupe“ buvo „Sotheby’s“ aukcione parduotas už neįtikėtinus 135.000.000 eurų.
1963-ųjų modelis (Serija W113) taip pat turėjo gražią pravardę. Dėl neįprastos formos stogo gerbėjai jį vadino „Pagoda“. Tarp šio modelio gerbėjų – Judas Lou, Džonas Travolta, Bobas Marlėjus ir Lana Del Rei. Automobilis buvo toks patikimas, kad dauguma šio modelio SL iki šiol važinėja gatvėmis. Dar vėliau sekė net 18 metų gamintas nesenstantis R107 ir dar 3 SL kartos, kurios vis labiau patiko žvaigždėms ir turtuoliams, bet vis mažiau – lenktynininkams.
Tačiau šių metų SL yra kitoks. Jo ideologiniai tėtis ir mama yra AMG, „Mercedes-Benz“ sportinių automobilių padalinys, kuris atsako ir už F1 komandą, laiminčią konstruktorių taurę nuo 2014 metų. Sportiniai genai ir vėl dominuoja SL modelio charakteryje.
Lietuvoje jau galima užsisakyti Vokietijoje surinktas „Mercedes-AMG“ SL 55 ir SL 63 modifikacijas. Abu modeliai varomi visais keturiais ratais ir turi per 15 sekundžių susilankstantį minkštą stogą. Abu didžiuojasi lenktynininko genais ir turi naujausias technologijas, padedančias realizuoti jų potencialą. Pirmą kartą SL modeliuose naudojama aktyvi važiavimo kontrolė su integruota apsivertimo saugos sistema, galinės ašies vairavimu, skaitmeninės projekcijos šviesomis ir papildomai užsakomais keramikiniais stabdžiais. Šios lenktyninės technologijos, veikdamos kartu su 4.0 litrų AMG V-8 biturbo varikliu, automobilį padaro tikru autostradų bolidu. Klientams pageidaujant papildomai užsakomos opcijos gali paversti SL tiek dar sportiškai dinamiškesniu, tiek prabangiai elegantišku.
Abu SL varikliai rankomis surenkami „Mercedes-AMG“ kompanijos gamykloje Afalterbache, laikantis legendinio firmos „vienas meistras – vienas variklis“ principo. Jaunesnysis 4.0 biturbo variklis turi 350 kW (476 AJ) ir leidžia SL pasiekti 295 km/h bei iki 100 km įsibėgėti per 3,9 sekundės. Top modelis SL63 taip pat turi tą patį 4.0 biturbo variklį, tačiau čia jis pasiekia net 430 kW (585 AJ), užtikrina 800 Nm sukimo momentą, 315 km/h maksimalų greitį ir 100 km/h pasiekia per 3,6 sekundės.
Visą šią galią padeda suvaldyti 9 pavarų automatinė transmisija, suderinanti išskirtinį perjungimo greitį su emocingu valdymo džiaugsmu. SL taip pat naudoja visiškai naują ir bendrų mazgų su kitais „Mercedes“ modeliais nenaudojančią bazę, todėl „visiškai naujas“ šiuo atveju reiškia ne tik modelio išvaizdą. SL taip pat naudoja ir kai kurias F-1 technologijas.
SL modelis siekia būti ne tik techniškai tobulas, bet ir individualus, atitinkantis šeimininko būdą. Dvylika kėbulo spalvų, trys susilankstančio stogo spalvos ir visa gama naujų nuo 20 iki 21 colio skersmens ratlankių dizainų. SL gali būti ir dviejų visiškai unikalių ir tik šiam modeliui prieinamų spalvų. Siekdami išskirtinumo, rinkitės metalinę „hyper“ mėlyną arba pilką „monza magno“ spalvas. Išorę individualizuoti galima ir AMG aerodinaminiu, AMG karbono, AMG chromo ar AMG nakties apdailos paketais.
Net tokiai gerbiamai ir istoriškai turtingai markei kaip „Mercedes-Benz", kompanijai, kuri praktiškai ir sukūrė automobilį, kaip mes jį suprantame šiandien, SL yra išskirtinai svarbus modelis. „Mercedes“ visuomet garsėjo nepriekaištinga kokybe, begaliniu rūpesčiu saugumui ir technologiniu pranašumu. Tačiau SL atneša į kompanijos modelių rikiuotę itin stiprias emocijas ir pratęsia lenktyninę kilmės liniją.
Jau 70 metų SL yra nepakartojama automobilizmo ikona. Gyvenimo būdo, kokybės ir prestižo žvaigždėmis galima vadinti visus „Mercedes-Benz“ modelius, tačiau nuo 2022-ųjų šis istorinis „Mercedes-Benz modelis yra projektuojamas ir gaminamas tik kaip AMG, taip pabrėžiant jo grįžimą prie sporto šaknų.
Viskas prasidėjo 1952-aisiais, kai „Mercedes-Benz“ nusprendė papildyti savo modelių gamą sportišku, lenktynėms skirtu SL (Super Light – ypač lengvas) modeliu (W194). Tai buvo absoliuti sėkmė. 300 SL tapo lenktynių legenda, nugalėjęs keturiose iš penkių dalyvautų varžybų. Triguba pergalė Berne, po dukart nugalėta Le Mano ir Carrera Panamericana varžybose. Nurburgringo trasoje nugalėta net keturis kartus. Tokia mašina tiesiog prašėsi gaminama serijiniu būdu. Todėl jau 1954 m. į bendro naudojimo kelius buvo išleista civilinė šio bolido versija, kuri dėl savo neįprastos formos durelių buvo praminta „žuvėdros sparnu“ (Gullwing, angl.). Virš stogo pakylančios sparno tipo durys buvo duoklė ne grožiui, o lenktyninei prigimčiai. Cilindro formos bolido bazė turėjo tokius aukštus bortus, kad kitokios durys tiesiog netilpo.
Tais pačiais metais publikai buvo pristatytas ir dar prabangesnis rodsteris 190 SL, kurį iškart pamėgo tokios žvaigždės kaip Sofia Loren, Klarkas Geiblas ir Burtas Reinoldsas. O 1955 m. pasaulį išvydo vienas gražiausių visų laikų „Mercedes-Benz“ SL. Tai modelis, į kurį lygiavosi ir 2022m. metų modelio kūrėjai. „Drugelis“ (Papillon, pranc., serija W198) taip pat turėjo „plasnojančias“ duris, tačiau jo dizainas buvo kiek nutolęs nuo lenktynių ir labiau pritaikytas kasdieniniam naudojimui. Būtent šie „Mercedes-Benz“ SL modeliai yra labiausiai vertinami kolekcionierių. 1955 metų „300 SLR Ulenhaut Coupe“ buvo „Sotheby’s“ aukcione parduotas už neįtikėtinus 135.000.000 eurų.
1963-ųjų modelis (Serija W113) taip pat turėjo gražią pravardę. Dėl neįprastos formos stogo gerbėjai jį vadino „Pagoda“. Tarp šio modelio gerbėjų – Judas Lou, Džonas Travolta, Bobas Marlėjus ir Lana Del Rei. Automobilis buvo toks patikimas, kad dauguma šio modelio SL iki šiol važinėja gatvėmis. Dar vėliau sekė net 18 metų gamintas nesenstantis R107 ir dar 3 SL kartos, kurios vis labiau patiko žvaigždėms ir turtuoliams, bet vis mažiau – lenktynininkams.
Tačiau šių metų SL yra kitoks. Jo ideologiniai tėtis ir mama yra AMG, „Mercedes-Benz“ sportinių automobilių padalinys, kuris atsako ir už F1 komandą, laiminčią konstruktorių taurę nuo 2014 metų. Sportiniai genai ir vėl dominuoja SL modelio charakteryje.
Lietuvoje jau galima užsisakyti Vokietijoje surinktas „Mercedes-AMG“ SL 55 ir SL 63 modifikacijas. Abu modeliai varomi visais keturiais ratais ir turi per 15 sekundžių susilankstantį minkštą stogą. Abu didžiuojasi lenktynininko genais ir turi naujausias technologijas, padedančias realizuoti jų potencialą. Pirmą kartą SL modeliuose naudojama aktyvi važiavimo kontrolė su integruota apsivertimo saugos sistema, galinės ašies vairavimu, skaitmeninės projekcijos šviesomis ir papildomai užsakomais keramikiniais stabdžiais. Šios lenktyninės technologijos, veikdamos kartu su 4.0 litrų AMG V-8 biturbo varikliu, automobilį padaro tikru autostradų bolidu. Klientams pageidaujant papildomai užsakomos opcijos gali paversti SL tiek dar sportiškai dinamiškesniu, tiek prabangiai elegantišku.
Abu SL varikliai rankomis surenkami „Mercedes-AMG“ kompanijos gamykloje Afalterbache, laikantis legendinio firmos „vienas meistras – vienas variklis“ principo. Jaunesnysis 4.0 biturbo variklis turi 350 kW (476 AJ) ir leidžia SL pasiekti 295 km/h bei iki 100 km įsibėgėti per 3,9 sekundės. Top modelis SL63 taip pat turi tą patį 4.0 biturbo variklį, tačiau čia jis pasiekia net 430 kW (585 AJ), užtikrina 800 Nm sukimo momentą, 315 km/h maksimalų greitį ir 100 km/h pasiekia per 3,6 sekundės.
Visą šią galią padeda suvaldyti 9 pavarų automatinė transmisija, suderinanti išskirtinį perjungimo greitį su emocingu valdymo džiaugsmu. SL taip pat naudoja visiškai naują ir bendrų mazgų su kitais „Mercedes“ modeliais nenaudojančią bazę, todėl „visiškai naujas“ šiuo atveju reiškia ne tik modelio išvaizdą. SL taip pat naudoja ir kai kurias F-1 technologijas.
SL modelis siekia būti ne tik techniškai tobulas, bet ir individualus, atitinkantis šeimininko būdą. Dvylika kėbulo spalvų, trys susilankstančio stogo spalvos ir visa gama naujų nuo 20 iki 21 colio skersmens ratlankių dizainų. SL gali būti ir dviejų visiškai unikalių ir tik šiam modeliui prieinamų spalvų. Siekdami išskirtinumo, rinkitės metalinę „hyper“ mėlyną arba pilką „monza magno“ spalvas. Išorę individualizuoti galima ir AMG aerodinaminiu, AMG karbono, AMG chromo ar AMG nakties apdailos paketais.
Net tokiai gerbiamai ir istoriškai turtingai markei kaip „Mercedes-Benz", kompanijai, kuri praktiškai ir sukūrė automobilį, kaip mes jį suprantame šiandien, SL yra išskirtinai svarbus modelis. „Mercedes“ visuomet garsėjo nepriekaištinga kokybe, begaliniu rūpesčiu saugumui ir technologiniu pranašumu. Tačiau SL atneša į kompanijos modelių rikiuotę itin stiprias emocijas ir pratęsia lenktyninę kilmės liniją.