Nepaisant papildomų pajamų, taip daugiau nebus daroma – transporto priemonės bus iš karto naikinamos.
Senesnius automobilius iš karto naikins
Tai numato trečiadienį Vyriausybės nutarimu pakeistos Bešeimininkio, konfiskuoto, valstybės paveldėto, valstybei perduoto turto, daiktinių įrodymų, lobių ir radinių perdavimo, apskaitymo, saugojimo, realizavimo, grąžinimo ir pripažinimo atliekomis taisyklės.
Priimtomis pataisomis numatoma, kad tokiam turtui priskirtos, valstybės institucijų žinioje esančios transporto priemonės, pirmą kartą buvo užregistruotos prieš 20 metų ar anksčiau (išskyrus elektra varomas ar istorinėmis pripažintas), būtų pašalintos iš viešojo eismo ir utilizuotos, nepriklausomai nuo jų tinkamumo toliau eksploatuoti.
Pagal šiuo metu galiojančias taisykles VMI turi nustatyti, ar tokios transporto priemonės yra realizuotinos (t. y. transporto priemonės įregistruotos, identifikuotos ir pripažintos tinkamomis eksploatuoti) ar nerealizuotinas.
Valstybės institucijos, kurių žinioje yra šis turtas, realizuotiną turtą perduoda VMI (realizuoti tolesniam naudojimui), o nerealizuotiną turtą pripažįsta atliekomis ir perduoda atliekų tvarkytojui.
Pataisomis numatoma, kad VMI nebus perduodami automobiliai, kurie pirmą kartą registruoti prieš 20 metų ar anksčiau.
Tokias transporto priemones atliekomis pripažins ir perduos jas atliekų tvarkytojui valstybės institucija, kurios žinioje minėtos transporto priemonės yra.
Finansų ministerija teigia, kad priėmus nutarimo projektą bus sudarytos sąlygos mažinti viešajame eisme dalyvaujančių aplinką teršiančių, techniškai netvarkingų transporto priemonių skaičių, pagerės aplinkos būklė ir viešojo eismo sauga.
Praras pinigų, bet mažins taršą?
VMI skaičiuoja, kad pernai realizavo 1 152 vienetus senesnių nei 20 metų transporto priemonių už 698 tūkst. eurų.
Skaičiuojant ir šeštadienius ar sekmadienius – pernai kasdien parduota po daugiau nei tris tokias transporto priemones. O vidutinė jų pardavimo kaina siekė 606 eurus.
Jeigu šios transporto priemonės būtų likviduotos (utilizuotos), už jas būtų gauta 196 tūkst. eurų (170 eurų už 1 toną).
VMI skaičiavimu, tokių transporto priemonių administravimo kaštai sudarytų apie 129 tūkst. eurų. Valstybės biudžeto pajamų praradimas būtų 373 tūkst. eurų.
Finansų ministerija pažymi, kad, nepaisant poveikio valstybės biudžetui dėl negautų transporto priemonių pardavimo pajamų, svarbu atkreipti dėmesį į Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslą sumažinti aplinkos oro taršą sieros dioksido (SO2), azoto oksidų (NOx), amoniako (NH3), kietųjų dalelių (KD2,5) ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių (NMLOJ) teršalais.