Daugiau nei 20 metų priekabas gaminanti įmonė „SchmitzCargobullBaltic“ pasinaudojusi ES parama kuria sunkvežimių puspriekabių bei priekabų ir kėbulų prototipus. Tikimasi, jog sukurti nauji produktai sudomins visos Europos, ypač Skandinavijos šalių pervežimo bendroves.
Plečia asortimentą
Puspriekabių bei sunkvežimių izoterminių kėbulų gamyba „SchmitzCargobullBaltic“ užsiima jau nuo 1989-ųjų (buvusi UAB „Auviga“), o nuo 1999-ųjų juos gaminti imta pagal pažangesnes technologijas, kai tik įmonė buvo reorganizuota į visoje Europoje gerai žinomos „SchmitzCargobull AG“ dukterinę įmonę. 2007-2009 metų laikotarpiu buvo gaminamos ir tentinės puspriekabės, bet dėl sumažėjusios rinkos krizės metu jų gamyba buvo sustabdyta. Įmonėje pagamintos transporto priemonės šiuo metu keliauja po visą Europą ir net Japoniją, Braziliją, Australiją.
Siekdama gaminti kuo įvairesnę produkciją ir patenkinti platesnio klientų rato poreikius „SchmitzCargobullBaltic“ nusprendė sukurti ir nuosavus priekabų, puspriekabių bei sunkvežimių kėbulų prototipus. „Rinka svyruoja, ką parodė tentinių priekabų bei puspriekabių paklausa, tad geriau užimti iškart kelias nišas. Todėl nusprendėme sukurti nuosavus priekabų, puspriekabių bei kėbulų su pilnai atsidarančia šonine prototipus“, - sako bendrovės generalinis direktorius Raimundas Petrauskas.
Kuriant prototipus pasinaudota ES struktūrinių fondų parama pagal priemonę „Intelektas LT“. Pagal vykdomą projektą jau sukurti trys puspriekabės bei baigiami kurti priekabos ir sunkvežimio kėbulo, su pilnai atsidarančia šonine siena, prototipai.
Nors šiuo metu yra įvairiausių priekabų ir puspriekabių technologijų, dauguma jų yra užpatentuotos ir saugomos, tad „SchmitzCargobullBaltic“ reikėjo pasinaudojant motininės įmonės patirtimi sukurti savo technologiją bei techninius sprendimus.
Taiko naujas technologijas
„SchmitzCargobullBaltic“ pasitelkusi profesionalius inžinierius sukūrė puspriekabės bei priekabos prototipą, kuriose atsidaro vienas šonas, tad prekes galima krauti ne tik per priekabos galą, kaip įprasta.
„Tai daugeliu atveju supaprastina krovinio perkrovimą. Pavyzdžiui, daug patogiau perkrauti prekes iš traukinių vagonų ar pakrauti ilgus plieno ar medienos gaminius tiesiai gamyklose. Nusprendėme daugiau orientuotis į Skandinavijos rinką, tad priekabos bus ne tentinės, kurios netinka Skandinavijos klimatui, bet standžios konstrukcijos pagamintos iš termoizoliacinių plokščių“, - pasakoja R. Petrauskas.
Projekto įgyvendinimui iš ES struktūrinių fondų skirti 1,5mln. litų, bendra projekto vertė – 4,3 mln. litų. „Puspriekabės, priekabos, kėbulo prototipo kūrimas yra brangus. Reikia įsigyti įrangą bandymams, specialių bandymų rezultatus patvirtinti pas nepriklausomus ekspertus arba autorizuotose laboratorijose, samdyti profesionalius inžinierius, pritaikyti naujausias technologijas ir mokslo pasiekimus“, - sako R. Petrauskas.
Šiuo metu bendrovė specializuojasi gaminti izoterminius autotraukinius. Pastariesiems gaminami izoterminiai sunkvežimių kėbulai bei specialios priekabos, kuriose galima palaikyti norimą temperatūrą. „Gaminame autotraukinius iki 40t-60t bendrosios masės bei 100 kub.m naudingo tūrio. Tokie universalūs autotraukiniai paklausūs, mat leidžia vežėjams geriau išnaudoti priekabų savybes. Pavyzdžiui, vienu metu vežti ir salotas, ir šaldytą mėsą, kuriems reikalingas skirtingas temperatūros režimas“, - pasakoja „SchmitzCargobullBaltic“ generalinis direktorius Raimundas Petrauskas. Be to izoterminiai autotraukiniai yra gaminami sustiprintos konstrukcijos (Heavy Duty) ir yra labiau pritaikyti Rytų Europos keliams.
ES finansuojamos priemonės „Intelektas LT“ tikslas – skatinti šalies įmones investuoti į inovacinių gaminių, paslaugų ar procesų kūrimui reikalingus taikomuosius mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą bei didinti Lietuvos pramonės įmonių konkurencingumą Europos rinkose.
Ūkio ministerija www.ukmin.lt
Užsakymo Nr. 2721