Besivystančioms rinkoms eismo stebėjimo programėlę kuriantys lietuvių startuoliai „Trafi“ iš investicinės grupės „Practica Capital“ sulaukė 500 tūkst. JAV dolerių (1,2 mln. litų) dydžio investicijos, rašo techcrunch.com.
Negana to, prie komandos valdybos prisijungė buvęs „Nokia“ žemėlapių kūrimo vadovas Sylvainas Grande‘as, kurio pagalba bus siekiama vykdyti agresyvią plėtros strategiją. Teigiama, kad pagrindinė kryptis – besivystančios rinkos, kuriose savo pėdsako dar nespėjo palikti tokie žaidėjai kaip „Google“.
Techcrunch.com teigimu, šiuo metu vien Lietuvoje „Trafi“ paslaugomis naudojasi 300 tūkst. unikalių vartotojų kiekvieną mėnesį. Programėlė leidžia stebėti ir planuoti maršrutus viešuoju transportu, automobiliu, dviračiu, taksi ir pėsčiomis. Negana to, atsižvelgiant į vartotojo pasirinktą maršrutą, programėlė siūlo, kokią transporto priemonę naudoti, norint kelionės tikslą pasiekti greičiau.
Paklaustas, kodėl, jo nuomone, „Tafi“ sugebės įveikti savo konkurentus pakankamai užpildytoje transporto programėlių rinkoje, kompanijos vadovas Martynas Gudonavičius pasakojo, kad skirtingai nuo konkurentų, lietuviai eina sunkesniu keliu.
„Programėlės, kaip „Cittymapper“ ar „Hopstop“ leidžia naudotis duomenimis, kurie yra pakankamai lengvai prieinami, tuo tarpu mes einame kitokiu keliu, – sakė verslininkas. –Naudojame ne tik viešus duomenis, bet ir informaciją, kurią pakankamai sunku gauti besivystančiuose miestuose. Pavyzdžiui, „Google“ naudoja savo duomenų srautą, ir jei vienas ar kitas miestas tokių duomenų neteikia, jų programomis ten naudotis neįmanoma – čia ateiname mes.“
„Tafi“ taip pat turi konkurentams nebūdingų funkcijų, kaip „įdomusis“ maršrutas, kuomet programėlė sujungiama su populiariuoju „Foursqaure“ ir į jūsų maršrutą įterpia vietas, kurias verta pamatyti. Vis dėlto didžiausias galimybes programėlės investuotojai turėtų įžvelgti siekyje užkariauti besivystančias rinkas, rašo techcrunch.com.
„Plėtra 2013-2014 metais bus labai agresyvi ir koncentruota miestuose, turinčiuose daugiau nei milijoną gyventojų – San Paule, Mechike, Maskvoje ir panašiai, – pasakojo M. Gudonavičius. – Šiose rinkose matome milžinišką augimo potencialą – besivystančiose rinkose trūksta investicijų, o „Google“ ir „Apple“ dar nėra smarkiai išsiplėtę tokiose rinkose.“