Šešios iškovotos pozicijos, išsaugota technika ir padarytas geras apšilimas varžybų pradžioje daug kam gali atrodyti kaip puiki diena Dakare. Visgi, „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos lenktynininkui Benediktui Vanagui ją vienu metu norėjosi užmiršti. Trumpas, bet daugybės psichologinių jėgų pareikalavęs pirmasis greičio ruožas vertė pasirinkti tarp greičio ir saugumo.
„Įsivaizduokite, kad Dakaras yra barjerinis bėgimas. Dabar įsivaizduokite, kad sportininkams reikia bėgti ant kelių. Toks ir buvo šis greičio ruožas. Tai nebuvo, ko aš tikėjausi“, – kalbėjo B. Vanagas.
70 procentų viso greičio ruožo lietuviui reikėjo įveikti pasunkintomis sąlygomis. Lėtesnių varžovų keliamos dulkės smarkiai apsunkino matomumą.
„Manau, kad esame verti daugiau nei šiandienos rezultatas, bet žinant sąlygas, tai aš net džiaugiuosi esamu. Tai yra tikrai gerai. Žiūrint į visą Dakaro paveikslą, tai šiame greičio ruože sau ateities problemų nesusikūrėme. Automobilį išlaikėme nepažeistą, palipėjome 6-iomis pozicijomis aukščiau ir pagerinome savo starto vietą prieš kitą greičio ruožą“,– sakė lenktynininkas.
Po greičio ruožo finišo praėjus beveik valandai, degalinėje kuro sustojęs B. Vanagas vis dar buvo įsitempęs.
„Tokie greičio ruožai stipriai ugdo ir asmenybę. Tu supranti, kad skubi, kad tau yra lenktynės, bet nieko nematai. Sunku rasti tą aukso vidurį tarp greičio ir saugumo. Viena klaida ir gali išlėkti iš trasos, kur žmonės, medžiai ir akmenys. Tavo Dakaras gali baigtis labai greitai“, – pasakojo B. Vanagas.
Naujoji B. Vanago „Toyota Hilux“ šiame greičio ruože ir gavo savo krikštą. Iki šiol ji tikrų varžybų nebuvo ragavusi. Pats lenktynininkas kalbėjo, kad tai buvo puiki proga susidraugauti su automobiliu prieš ateinančius startus.
Patenkinti buvo ir mechanikai. Minkštas bekraštės pampos gruntas nesukėlė problemų automobilio pakabai. Bolidas patikimai atlaikė greičio ruožą ir jokių gėdimų nebuvo.
„Mes jį ir rinkomės todėl, kad jis yra puikiai sukonstruotas. Jis ištestuotas, išdirbtas iki galo, o specifinių automobiliui būdingų problemų nėra. Poroje posūkių mums dingo variklio galia. Nežinau, ką tai gali reikšti, bet tikiuosi, kad tai tebuvo atsitiktinumas. Technikai dabar per naktį ieškos problemos. Dėl to mes nieko nepraradome, tačiau trukčiojantis variklis nėra gerai. Įrankiai turi veikti tobulai“, – sakė lenktynininkas.
Prasideda tikrasis Dakaras
Nors dar ne visi sportininkai spėjo apšilti kojas pirmąją dieną, jau antrąją varžybų dieną jų laukia vienas sunkiausių greičio ruožų iš visų. Šešiomis pozicijomis aukštyn po starto pakilęs B. Vanagas įsitikinęs – tokie greičio ruožai parodo, kiek iš tikro pasiruošę žmonės.
„Organizatoriai tikriausiai nesitikėjo, kad ilgiausias greičio ruožas bus ir karščiausia diena, tad ir jūs visada turėkite vandens“, – mechanikams kalbėjo „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos šturmanas Andrejus Rudnickis.
Kelyje į San Chuaną komandos laukia 518 kilometrų greičio ruožas per Kordobos kalnagūbrius. Be retėjančio oro ir aštrių akmenų, lenktynininkų laukia ir vanduo, purvas, galima tikėtis ir „fesh fesh“ smėlio. Jis ne tik atima matomumą, bet yra toks landus, kad patenka net pro smulkiausius plyšius ir ne tik sunkina gyvenimą kabinoje, bet grasina automobilio komponentams
Anot B. Vanago, šis greičio ruožas parodys kas atvažiavo savo jėgas gerokai pervertinęs.
„Štai čia prasideda Dakaras ir čia labai daug kas išaiškės. Tai labai ilgas greičio ruožas, bus daug skirtingų paviršių. Pakilsime į 2 km aukštį. Tai tikrai nebus aukščiausios vietos Dakare, bet šį tą reiškia. Visi ilgesni nei 400 km greičio ruožai sustato viską į savo vietas. Jie nusineša nemažai technikos. Bet dėl tokių iššūkių ir važiuoja žmonės į Dakarą“, – sakė lenktynininkas.