Štai čia į pagalbą ir ateina platforma keiciuauto.lt Šios platformos pagalba nesunkiai galima suvesti savo automobilio duomenis ir duomenis to, kokio pageidaujama. Tereikia užpildyti pagrindinius automobilio duomenis sistemoje ir suvesti pirminius duomenis automobilio, į kurį vartotojas nori pasikeisti savąjį. Sistema pati parenka tinkamą variantą iš esančio duomenų bazėje. Visi variantai yra vertinami unikalios sistemos pagalba ir atitikmuo parenkamas įvertinant jį procentais. Kuo procentinė dalis didesnė, tuo realesnė galimybė, kad sutapo dviejų platformoje užsiregistravusių vartotojų poreikiai. Sistemos pagrindinis uždavinys yra šiuos du žmones surasti ir suvesti.
Svetainės kūrėjai tobulindami produktą kreipėsi ir labiausiai patyrusį Dakaro ralio lenktynininką Antaną Juknevičių, kuris ne tik pasidalino savo patirtimi ir patarimais, kaip patobulinti procesą, tačiau ir kartu su savo komanda prisidėjo prie svetainės paleidimo. Lenktynininko komandos komunikacijos ir marketingo specialistai, puikiai išmanantys automano poreikius, dirbo su svetainės tekstais, konsultavo kuriant marketingo ir komunikacijos planus.
Tuo tarpu pats A. Juknevičius nuo pat pirmojo automobilio įsigijimo yra pakeitęs daugiau nei 15-a sportinių ir kasdienai skirtų automobilių, tačiau pripažįsta, kad procesas galėtų būti paprastesnis.
„Kažkur esu skaitęs, kad ypač Lietuvoj žmonės mašiną renkasi net atidžiau nei antrąją pusę. Nežinau, kiek teisybės šiame teiginyje, tačiau aš tam visai pritarčiau. Su automobiliu gyveni kasdien, todėl natūralu, jog norisi išsiaiškinti viską – nuo A iki Ž, nes tai vienas pagrindinių bet kurio lietuvio įrankių tiek darbui, tiek sklandžiai kasdienybei, todėl aš ir pats nors ir neprisirišu prie savo automobilių, turiu su jais asmeninį ryšį,“ – savo gyvenimiška patirtimi dalinasi Dakaro legenda A. Juknevičius.
Lenktynininkas, šiuo metu svarstantis savo šeimynišką „Volvo“ pakeisti kažkuo modernesniu, o galbūt atsinaujinti ir Dakaro automobilį, teigia išbandysiąs naująją platformą – taip atsinaujinant automobilį viską bus galima atlikti vienoje vietoje, nesiblaškant.
„Ir dabar savo Dakaro lenktyninį automobilį ieškau kam parduoti, bet susimąsčiau – gal pavyks ir iškeisti, pavyzdžiui, į naują „MINI“, o gal Nasser‘ui paskambinti ir pabandyti į naują „Overdrive“ iškeisti,“ – juokauja A. Juknevičius. „Čia nors ir bajeris, bet labai geras pavyzdys – dabar ieškodamas pirkėjo aš su vienu bendrauju per „WhatsApp“, su kitu per „Facebook“, trečias nori susiskambinti ir t.t. Dar net nemačius skelbimo, žinoti, kad tau automobilis tinka ir galėti toje pačioje vietoje tiesiogiai pabendrauti su savininku, manau, žiauriai palengvina visą procesą.“
Įdomu, kad rinkos standartas diktuoja, jog keičiantis daiktais dažnu atveju jų vertė yra didesnė, negu paprasčiausiai parduodant. Tai paradoksalu, tačiau tikrai gali suteikti papildomą vertę tiems, kas keičiasi automobiliais.
Ateityje svetainės kūrėjai planuoja įkalbėti valstybinę įmonę „Regitra“, kad pastaroji inicijuotų galimybę oficialiai įteisinti automobilių keitimo procedūrą. Mat iki šiol bet kokiu atveju net ir keičiantis automobiliais tenka pildyti atskiras pirkimo ir pardavimo sutartis. Įteisinus keitimo sutartį, sumažėtų biurokratijos ir visas mechanizmas taptų gerokai paprastesnis.
„Artimiausioje ateityje norime į šią sistemą integruoti ir naujų automobilių pardavėjus. Tai leistų net ir tiems, kurie savo naudotus automobilius nori keisti į naujus naudotis paprastesne pastarųjų paieška. Šiuo metu jau dirbame su naujų automobilių pardavėjais ir neužilgo sistema bus dar labiau patobulinta ir dar funkcionalesnė,“ – sako K. Ambrožas.
Tokiu atveju naudotas automobilis būtų įskaitomas kaip pradinis įnašas naujo modelio įsigijimui. Tačiau kol kas platforma keiciuauto.lt startuoja tik su naudotų automobilių rinka, kuri yra pati didžiausia ir pati jautriausia pokyčiams. Taip kūrėjai siekia ištirti rinkos poreikius ir paruošti dirvą kur kas platesniam jos naudojimui.
Bet kokiu atveju artimiausiais metais automobilių rinka bus priversta atsinaujinti – nauja hibridinių ir elektrinių automobilių mada nenumaldomai įžengs ir į mūsų šalies rinką, o bendras Europos Sąjungos siekis iš rinkos pamažu išstumti dyzelines mašinas greitu laiku neišvengiamai palies ir Lietuvos rinką, o keiciuauto.lt platforma taps dar vienu įrankiu, skatinančiu automobilių parko mūsų šalyje atnaujinimą.