„25 proc. gyventojų nurodė, kad 2015 metais buvo pažeistos jų, kaip vartotojų, teisės. 29 proc. per metus yra tekę įsigyti nekokybišką prekę ir 22 proc. sakė, kad buvo suteikta nekokybiška paslauga. Pozityvu tai, kad žmonės turi šiek tiek daugiau informacijos, kur kreiptis, tačiau aktyvumas (ginant pažeistas teises - BNS), mano įsivaizdavimu, dar nėra pakankamas“, - pristatydamas vartotojų ir verslininkų nuomonių tyrimą, antradienį spaudos konferencijoje sakė Juozas Bernatonis.
Apklausos duomenimis, 2015 metais į vartotojų įstaigas pernai kreipėsi vos 6 proc. gyventojų, pažeidimai buvo nustatyti mažiau nei ketvirtadaliu (23 proc.) atvejų. Dažniausiai (44 proc. visų prašymų) buvo kreipiamasi dėl maisto produktų kokybės.
Anot J.Bernatonio, artimiausiu laiku situacija turėtų pagerėti, nes vyksta vartotojų teises ginančių institucijų konsolidacija, Lietuvos įstatymai suderinti su Europos Sąjungos (ES) direktyvomis, vartotojų teisių gynimo institucijos plečiasi į šalies regionus.
Apklausa parodė, kad 42 proc. įmonių mano, jog teisės aktai efektyviai gina vartotojus, 40 proc. įmonių teigė, kad teisės aktai yra išsamūs ir suprantami. 68 proc. apklaustų įmonių nurodė, kad vartotojų teisių įgyvendinimas skatina sąžiningą konkurenciją, tačiau tik 11 proc. įmonių teigė, kad vartotojai kreipėsi į juos tiesiogiai dėl netinkamos prekių ar paslaugų kokybės.
Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ praėjusių metų pabaigoje apklausė 1005 gyventojus ir 505 bendroves.