• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Nauji mokslo metai jau visai ne už kalnų. Moksleiviai iš prekybos centrų lentynų šluoja kuprines ir sąsiuvinius, mokytojai – planuoja būsimas pamokas. Nors viskas atrodo taip, kaip ir kiekvienais metais, klysta tie, kurie mano, kad mokyklos status quo nepajudinamas aplinkos pokyčių. Tad kokie šių dienų iššūkiai mokyklose didžiausi? Ką, siekiant geresnių mokymosi rezultatų, turime keisti jau šiandien?

 Nauji mokslo metai jau visai ne už kalnų. Moksleiviai iš prekybos centrų lentynų šluoja kuprines ir sąsiuvinius, mokytojai – planuoja būsimas pamokas. Nors viskas atrodo taip, kaip ir kiekvienais metais, klysta tie, kurie mano, kad mokyklos status quo nepajudinamas aplinkos pokyčių. Tad kokie šių dienų iššūkiai mokyklose didžiausi? Ką, siekiant geresnių mokymosi rezultatų, turime keisti jau šiandien?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prasti mokinių ir mokytojų santykiai

Atliktas tyrimas parodė, kokie yra tėvų ir mokinių lūkesčiai šiuolaikinei mokyklai. Iš tyrime dalyvavusių 626 respondentų kone 72 proc. moksleivių ir beveik 64 proc. moksleivių tėvų teigė, kad šių dienų mokyklose labiausiai trūksta draugiško, pagarbaus, abipusiško, supratingo bendravimo tarp mokytojų ir mokinių.

REKLAMA

Tai, kad santykiai tarp mokinių ir pedagogų galėtų būti geresni pripažįsta ir mokytojai. Kita vertus, tai pakeisti taip pat nelengva. Kaip teigia Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos fizikos mokytojas Vidas Šukys, norint sukurti šiltą, abipusį bendravimą, dėmesį parodyti kiekvienam moksleiviui asmeniškai reikėtų kiekvieną pamoką.

REKLAMA
REKLAMA

„Paskaičiuokime matematiškai: pamoka trunka 45 minutes, o mokinių klasėje paprastai būna trisdešimt. Kaip suspėti pabendrauti su kiekvienu? Mano nuomone, geriausias sprendimas būtų mažinti mokinių skaičių klasėje, tuomet pati pamoka taptų žymiai vertingesnė. Tačiau ar tai netolimoje ateityje realu?“ - svarstė pedagogas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moksleiviams trūksta įkvėpimo?

Retas paprieštaraus, kad moksleivio motyvacija mokytis labai priklauso nuo to, kiek mokytojas geba sudominti ir įkvėpti. Kaip teigia konsultantas Edvinas Raklevičius, tik vienetai mokyklinio amžiaus vaikų patys trykšta noru mokytis. „Kitai daliai labai reikalingas įkvepiantis mokytojas-lyderis. Tačiau Lietuvoje ši tema opi. Mokytojų, kurie dirba iš pašaukimo ir mėgaujasi savo darbu, galėtų būti ir daugiau“, - pastebėjo pašnekovas.

REKLAMA

Remiantis tyrimo duomenimis, panašiai mano ir moksleiviai bei jų tėvai: kad šių dienų mokyklose trūksta mokytojų, kurie būtų atsidavę, mokinius įkvepiantys lyderiai, teigė pusė apklaustų moksleivių ir jų tėvų.

Kalbinta sostinės Žemynos gimnazijoje matematikos mokytoja dirbanti Aistė Ignatavičienė mano, kad įdomus ir įkvepiantis mokytojas moksleiviui atrodys tuomet, kai pedagogas pats nevengs mokytis ir tobulėti. Pasak pašnekovės, vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo šiandieninis mokytojas privalo susidoroti – technologijų įvaldymas ir tikslingas jų panaudojimas pamokose. „Į mūsų gimnaziją kiekvienais metais ateina nauji vaikai, kuriuos vadiname Z karta arba IT čiabuviais. Norint neatsilikti, pedagogams taip pat svarbu būti kūrybiškesniems ir išdrįsti naudotis moderniais įrankiais. Tik taip jų vedamos pamokos bus įdomios šių dienų jaunimui“, - teigė A. Ignatavičienė.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų