Prasti mokinių ir mokytojų santykiai
Atliktas tyrimas parodė, kokie yra tėvų ir mokinių lūkesčiai šiuolaikinei mokyklai. Iš tyrime dalyvavusių 626 respondentų kone 72 proc. moksleivių ir beveik 64 proc. moksleivių tėvų teigė, kad šių dienų mokyklose labiausiai trūksta draugiško, pagarbaus, abipusiško, supratingo bendravimo tarp mokytojų ir mokinių.
Tai, kad santykiai tarp mokinių ir pedagogų galėtų būti geresni pripažįsta ir mokytojai. Kita vertus, tai pakeisti taip pat nelengva. Kaip teigia Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos fizikos mokytojas Vidas Šukys, norint sukurti šiltą, abipusį bendravimą, dėmesį parodyti kiekvienam moksleiviui asmeniškai reikėtų kiekvieną pamoką.
„Paskaičiuokime matematiškai: pamoka trunka 45 minutes, o mokinių klasėje paprastai būna trisdešimt. Kaip suspėti pabendrauti su kiekvienu? Mano nuomone, geriausias sprendimas būtų mažinti mokinių skaičių klasėje, tuomet pati pamoka taptų žymiai vertingesnė. Tačiau ar tai netolimoje ateityje realu?“ - svarstė pedagogas.
Moksleiviams trūksta įkvėpimo?
Retas paprieštaraus, kad moksleivio motyvacija mokytis labai priklauso nuo to, kiek mokytojas geba sudominti ir įkvėpti. Kaip teigia konsultantas Edvinas Raklevičius, tik vienetai mokyklinio amžiaus vaikų patys trykšta noru mokytis. „Kitai daliai labai reikalingas įkvepiantis mokytojas-lyderis. Tačiau Lietuvoje ši tema opi. Mokytojų, kurie dirba iš pašaukimo ir mėgaujasi savo darbu, galėtų būti ir daugiau“, - pastebėjo pašnekovas.
Remiantis tyrimo duomenimis, panašiai mano ir moksleiviai bei jų tėvai: kad šių dienų mokyklose trūksta mokytojų, kurie būtų atsidavę, mokinius įkvepiantys lyderiai, teigė pusė apklaustų moksleivių ir jų tėvų.
Kalbinta sostinės Žemynos gimnazijoje matematikos mokytoja dirbanti Aistė Ignatavičienė mano, kad įdomus ir įkvepiantis mokytojas moksleiviui atrodys tuomet, kai pedagogas pats nevengs mokytis ir tobulėti. Pasak pašnekovės, vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo šiandieninis mokytojas privalo susidoroti – technologijų įvaldymas ir tikslingas jų panaudojimas pamokose. „Į mūsų gimnaziją kiekvienais metais ateina nauji vaikai, kuriuos vadiname Z karta arba IT čiabuviais. Norint neatsilikti, pedagogams taip pat svarbu būti kūrybiškesniems ir išdrįsti naudotis moderniais įrankiais. Tik taip jų vedamos pamokos bus įdomios šių dienų jaunimui“, - teigė A. Ignatavičienė.