Pašnekovas kartu su kolegomis turi ilgametę klajojimo šalyje „enduro“ motociklais patirtį, įdomiausius maršrutus jie krauna į savo kuriamą mobiliąją aplikaciją, kurią nuo gegužės 4-os dienos galės atsisiųsti tiek „Android“, tiek „iOS“ sistemų vartotojai iš „Google Play“ ir „Apple Store“. Nuo pat starto vartotojai galės nusipirkti 5-is pilnai paruoštus 200-300 km ilgio maršrutus, o intensyviai dirbantys kūrėjai žada atidaryti bent po 1 naują maršrutą per savaitę. Iš viso šiemet yra planuojamas 21 skirtingas maršrutas.
„Bekelės pas mus nėra, nes visi maršrutai vinguriuoja bendro naudojimo keliais. Tas kelias gali būti stipriai apleistas ar apgadintas, gali pasitaikyti sunkiau įveikiamų vietų, bet šis projektas orientuotas į „soft enduro“ tipo motociklus, su jais keliauti šiais maršrutais bus smagiausia“ – išaiškino S. Venčkauskas.
Pirmasis išbandė Karolis Mieliauskas
Pirmasis, kaip pilotas bandytojas „SimyRaid“ programėlę išbandė patyręs keliautojas „enduro“ tipo motociklais Karolis Mieliauskas. Jis pasirinko Molėtų rajone esantį 225 km ilgio maršrutą, išraizgytą aplink kelias dešimtis ežerų.
„Turiu pasakyti, kad Molėtų kraštas nuostabiai gražus. Visas veiksmas vyko miške, pušynuose ir eglynuose palei ežerus įvairiausiais žvyrkeliais ir miško keliukais. O miško keliukas keliukui nelygus. Vienas kalvotas, kitas smėlingas, slidesnis, visas maršrutas labai kintantis dangos požiūriu, o tai yra įdomu. Tokiai trasai įveikti nebūtinas galingas sportinis ir aštrus motociklas, ja labai smagu važiuoti ir paprasčiausias „enduro“ tipo motociklais“, - sakė „Royal Enfield Himalayan“ modeliu maršrutą įveikęs Karolis.
K. Mieliauskas savęs nelaiko sportininku, jis yra keliautojas ir nuotykių ieškotojas, niekada nevažiavęs pagal ralio reiduose naudojamą kelio knygą.
„Naviguoti lengva. Nesu aš sportininkas ir niekada nesu važiavęs pagal kelio knygą, tačiau čia neturėjau jokių problemų įsisavinti visą teikiamą informaciją ir navigaciją“, - įspūdžius įvardijo Karolis Mieliauskas.
„SimyRaid“ programėlė veikia navigacijos principu, tačiau navigacinė sistema čia kitokia nei įprasta, ji paremta ralio reido lenktynėse, tokiose kaip „Dakaras“ naudojamos kelio knygos principu. Tai reiškia, kad motociklininkas savo telefono ekrane mato daugiau informacijos nei įprastoje navigacijoje: sankryžos tipą, kryptį kur reikia važiuoti azimutu, pažymėtos pavojingos vietos ir kliūtys. Skirtumas nuo kelio knygos tas, kad šioje elektroninėje versijoje nereikia pačiam sukti popierinio rulono su nuorodomis, jos keičiasi automatiškai, be to, rodomas realus atstumas iki kelio punkto, jo nereikia skaičiuoti patiems.
Greičio viršijimo prevencija ir motociklas dovanų
Navigacija taip pat turi prevenciją greičio viršijimui. Važiuojant per apgyvendintas teritorijas rodomi greičio ribojimai. Žvyrkeliuose per kaimus ribojimas siekia 35 km/val. Jei jis yra viršijamas – visas ekranas užsižiebia raudonai ir perspėja apie viršijamą greitį uždengdamas nuorodas.
„Tai yra pramoginio tipo žaidimas keliautojams „enduro“ motociklais, tai nėra lenktynės ir nėra jokio reikalo lėkti. Miškuose mes nieko neribojame, tačiau kai keliai praveda pro kaimus ar sodybas, ten mes greitį ribojame, o jei motociklininkas jo nesilaiko, skaičiuojami chuliganizmo taškai. Jei jų prisirenka daug, navigacija gali sustoti ir neįpusėjus maršruto“, - apie prevenciją išsiplėtė Simanas Venčkauskas.
„SimyRaid“ nėra vien tik navigacija vaizdingais Lietuvos maršrutais „enduro“ motociklininkams, Simanas su komanda ją sukūrė kaip žaidimą, kuriame reikia rinkti taškus. Taškai skiriami už įveiktus maršrutus, įveiktas užduotis ir atsakytus klausimus jose, už skirtingus partnerius, su kuriais važiuojama. Kadangi tai nėra lenktynės, greitis taškų skaičiavimo matematikoje nefigūruoja. O kiekvienam maršrutui skirta didelį rezervą turinti 10-ies valandų laiko norma.
Įveikti maršrutai ir sukaupti taškai bus įvertinti sezono gale. Vienam „SimyRaid“ programėlę naudojančiam keliautojui bus įteiktas naujas „enduro“ motociklas.