Ir šie skaitytojai rašė apie situacijas Vilniuje, o ne Biržuose, kur įgriuvos ir smegduobės nėra neįprastas reiškinys. Visgi, skaitytojai kur kas labiau nerimavo ne dėl pačių įgriuvų, o dėl tarnybų neatsakingo darbo. Pasirodo, atsakomybes visi stumdo vieni nuo kitų.
Kam reikalingos namus administruojančios įmonės?
Būtent tokį klausimą kėlė ir į portalą tv3.lt besikreipę skaitytojai iš Vilniaus, gyvenantys Fabijoniškių mikrorajone. Jie pasakojo, kaip pranešė administravimo paslaugas teikiančiai įmonei UAB „FABETA“ apie priešais Fabijoniškių g. 59 namo 1 laiptinę tuoj atsiversiančią įgriuvą ir kokių atsakymų sulaukė.
Tuo pačiu buvo įspėti ir namo gyventojai saugotis, dairytis po kojomis. Iš įmonės žmonės gavo atsakymą, kad reikia kreiptis į Fabijoniškių seniūniją. Paklausę, ar įmonė neadministruoja šio namo, išgirdo, kad UAB „Fabeta“ prižiūri namą, bet dėl aikštelių ir lauko tvarkymo reikia kreiptis į Fabijoniškių seniūniją.
Nenusileidę gyventojai įmonės atstovams įrodinėjo, kad klientai įmonei ir moka už tokias bendravimo-informacijos apie problemas perdavimo paslaugas. O ne patys turi visi atskirai kreiptis dėl to. Tas pats laiškas su problemos aprašymu pasiekė Vilniaus miesto savivaldybės įmonę UAB „Grinda“, kuri teikia privalomas miestui paslaugas.
Jie turėjo išsiaiškinti lietaus šulinio, prie kurio ir formavosi įgriuva, šeimininką. Iš jų buvo gautas toks atsakymas: „PNTE darbuotojai apžiūrėjo Fabijoniškių 59 šulinį (prie pirmos laiptinės) ir nustatė, kad įgriuva formuojasi prie šulinio nuo namo pusės dėl pažeisto stovo kaltės. Nuo namo iki pirmo šulinio vamzdynas priklauso namui ir jį tvarko ir eksploatuoja namo savininkai ar namą administruojanti įmonė“, - tokį atsakymą gyventojams pateikė įmonė UAB „Grinda“.
Gyventojai net neslėpė, kad jautėsi neabejotinai kvailinami su tokiais siuntinėjimais iš vienos įstaigos į kitą. O juk jie pranešė apie rimtą gresiantį pavojų. Dar viena gyventoja pasidalino ne įgriuvos, o jau atsivėrusios smegduobės nuotraukomis iš S. Stanevičiaus gatvės, esančios tame pačiame mikrorajone.
Problema rimtesnė nei atrodo
Susisiekus su įmonės UAB „Grinda“ atstovu Egidijumi Steponavičiumi, paaiškėjo, kad pranešimų apie įgriuvas Vilniuje, ne tiek ir mažai. Jo teigimu, labai aiškiai yra apibrėžtos ir atsakomybės, kas turi jas tvarkyti.
„Per kovo mėn. pas mus registruota daugiau nei 60 įgriuvos. Įgriuvos kiemuose ar gatvėse paprastai atsiranda, kai vanduo išjudina požeminius grunto sluoksnius. Dažniausiai tai įvyksta šalia komunikacijų tinklų trasų ar šulinių. Greta gyvenamųjų namų atsivėrus įgriuvoms, gyventojai ar teritoriją aptarnaujančios įmonės turėtų kreiptis į komunikacijos tinklų savininkus, kad šie sutvarkytų įgriuvas ir atstatytų kiemų ar gatvių dangą.
Jei nepavyksta savarankiškai identifikuoti infrastruktūros „savininko“, apie atsivėrusią įgriuvą derėtų informuoti miesto avarinę tarnybą trumpuoju telefono numeriu 1355 arba elektroniniu paš[email protected]. Reikėtų kuo tiksliau nurodyti įgriuvos vietą, jei įmanoma, pridėti ir nuotraukas.
Pagal šią informaciją UAB „Grinda“ specialistai interaktyviame žemėlapyje nustatys, kam priklauso komunikacijų tinklai šalia įgriuvos, ir informuos jų savininkus, kad šie sutvarkytų įgriuvas ir atstatytų kiemų ar gatvių dangą. Jei pagal komunikacijų žemėlapį ar iš nuotraukų neįmanoma nustatyti, kam priklauso komunikacijų tinklai, UAB „Grinda“ darbuotojai įgriuvos „kaltininką“ nustato atvykę į įvykio vietą.
Tiesa, pasitaiko ir tokių atvejų, kai komunikacijų tinklai nepriklauso niekam – pavyzdžiui, statiniai nebaigti ir nepriduoti eksploatacijai, arba jų savininkas nebevykdo veiklos. Tokiu atveju apie bešeimininkį turtą informuojama savivaldybė, kuri priima sprendimą dėl įgriuvos remonto“, – nurodė E. Steponavičius.
Pasak jo, dėl šių konkrečių Vilniaus miesto vietų gyventojai nebuvo į jų įmonę kreipęsi.
V. Lužys: vyko darbų stumdymas
Kas iš tikrųjų atsakingas už šių pavojingų įgriuvų tvarkymą, portalas tv3.lt aiškinosi ir su minėtame mikrorajone namus administruojančios įmonės UAB „Fabeta“ generalinės direktorės pavaduotoju Vytautu Lužiu.
„Apie šią problemą prie Fabijoniškių g. 59 sužinojome dar praeitos savaitės pradžioje, tačiau tikrai matėme, kad vieni nuo kitų stumdo darbus, tarėsi, kas tvarkys. Apžiūrėjome tą vietą, po lietaus, matyt, atsirado. Penktadienį grindinį sutvarkėme bei stebėsime, kas bus toliau. O jeigu ką, atidengsim dar šulinius, pažiūrėsim.
Ne tiek ir daug yra įgriuvų, bet tas smarkus lietus viską padaro. Matyt, surado plyšį ir praplovė. Pačio šulinio žiedai tarpusavyje galbūt yra išlūžę, kad tam smėliui buvo kur netekėti. Gruntas po plytelėmis yra specialiai suformuojamas, tai jeigu tik plyšiai atsirado, vanduo paplovė, tas visas pagrindas nugarmėjo ir matosi plyšiai.
Mes technikos specialios neturim tokiems darbams. Nors mums įrodinėja, kad mes turime to imtis ir tvarkyti. Patys tokių darbų mes neatliekame ir samdomės kažkokią žmones, kad tokius darbus atliktų. O tada jau gyventojai gaus sąskaitas už šiuos darbus, nes kažkas juk turi sumokėti. Visgi, jeigu duobė būtų kurį laiką netaisoma ir smarkiai lytų, galima manyti, kad duobės dar tikrai didėtų.
Ši įgriuva yra į namo pusę, todėl mes ją tvarkome. Be to, UAB „Fabeta“ vadybininkas dar kartą apžiūrėjo nurodytą vietą prie S. Stanevičiaus g. 9 namo ir užfiksavo, kad tvarkymo darbus jau atliko UAB „Vilniaus vandenys“, – atskleidė V. Lužys.
Regis, tarnybos po centimetrą matuoja savo atsakomybes, kad tik už kažką darbų neatliktų. O už viską vėl mokės gyventojai, kurie ir taip moka administravimo mokesčius nurodytoms įmonėms.