Maždaug 61 proc. automobilių, pernai eksportuotų iš Lietuvos į Švediją, kada nors buvo registruoti JAV, pranešama organizacijos „Larmtjanst“ atliktame tyrime. „Išsiaiškinome, kad automobiliai iš JAV Lietuvoje gaudavo naują tapatybę, taigi pradėjome tyrimą“, – sakė „Larmtjanst“ tyrėjas Torbjornas Serranderis. Tokie automobiliai į Švediją keliavo ne tik iš Lietuvos. Vienas iš penkių į Švediją importuotų automobilių, nepaisant paskutinės registracijos, buvo atgabenti iš JAV.
Iš JAV automobilių laužynų keliaudami į Švediją, automobiliai būna nukreipiami į Lietuvą, kur yra pakeičiamos jų važiuoklės. Po pakeitimų automobiliai atrodo kaip nauji iš išorės, tačiau viduje turi kritinių pažeidimų. „Larmtjanst“ pažymėjo, kad Švedijos pirkėjai gali išsiaiškinti, ar automobiliai, kaip teigia JAV draudikai, yra nebetinkami naudoti keliuose. Tačiau jei automobilis patyrė tik nežymių pažeidimų ir savininkas nutarė jį parduoti, būsimasis pirkėjas Švedijoje apie tai nesužinos.
„Uragano Sandy mažai sugadinti, apsemti arba ne galutinai sugadinti automobiliai nepasirodys draudikų sąrašuose, jei būsimas pirkėjas norės pateikti užklausą“, rašoma organizacijos tinklalapyje. Stokholmo policijos atstovai perspėja, kad nereiktų pirkti automobilio, kuris neturi antrų raktelių ir serviso žurnalo. Tokiuose automobiliuose dažniausiai nėra ir oro pagalvių.
Pernai į Švediją iš JAV buvo atvežta maždaug 5 tūkst. automobilių ir maždaug 500 tokių atkeliavo iš Lietuvos. „Automobiliai yra surinkti blogai, taigi reikia tikrinti iš kur jie atkeliavo. Jei į Švedija amerikietiški automobiliai buvo atvežti iš Lietuvos, jie greičiausiai bus pavojingi“, – teigia Stokholmo policijos tyrėjas Johnas E. Heedas.