Europiečiai ieško inovacijų Ko automobilyje ieško Europos metų automobilio komisija, kad titulus iškovoja Lietuvoje pripažinimo nesulaukiantys „Fiat 500“, „Opel Ampera“, „Renault Clio“ ar „Nissan Micra“ ar „Fiat Punto“? „Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės, yra inovacijos, saugumas ir tai, kiek automobilio gauni už mokamus pinigus. Tai esminės savybės, už kurias atiduodame savo balsus“, – paaiškino Europos Metų automobilio komisijos narys iš Norvegijos Rune Korsvollas. 16 Europos metų automobilių jau išrinkęs komisijos narys pastebi, kad pagrindiniai kriterijai bėgant metams keičiasi: „Pastaruoju metu tarp svarbiausių vertinimo kriterijų įsibrovė ir automobilio saugumas. Vertiname tiek aktyvųjį, tiek pasyvųjį saugumą, taip pat labai svarbu rodikliu tapo aplinkosauga.“ Nei Europos, nei Lietuvos metų automobilio titulas nereiškia, kad su geriausiu automobiliu bus lengva gyventi. Tą patvirtina tokie dabar jau nurašyti Europos Metų automobiliai kaip „Peugeot 307“, „Alfa Romeo 147“, „Fiat Bravo“ ar netgi „Fiat Tipo“. „Aš nei dėl vieno automobilio, kurį išrinkome, nesigailiu. Nesigailiu nei dėl vieno komisijos pasirinkimo, nes sprendimai priimami tam tikru metu turint tam tikras žinias. Tuo metu automobilis gali pasirodyti visokeriopai geras, techninės bėdos išlenda vėliau. Taigi iš mano pusės būtų neteisinga sakyti, kad komisija kažkada padarė klaidą. Jie renkasi geriausius šio laikmečio automobilius“, – aiškino Europos Metų automobilio rinkimų komisijos pirmininkas švedas Hakanas Matsonas.
Lietuviškame – kainos ir kokybės santykis Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Valiukevičius tikina, kad mūsų šalyje galioja tie patys kriterijai renkantis geriausią automobilį, tik eilės tvarka kitokia: tai kainos ir kokybės santykis, inovacijos, techninis progresas. Tokie kriterijai lemia, kad Lietuvoje nugalėtoju kartą tapo „premium“ segmento atstovas, A klasės „Mercedes-Benz“, o pastaraisiais metais „Porsche Macan“ bei „Audi A4“ tik per plauką netapo „Metų automobiliais“. Didžiąją dalį skirtumų lemia auditorija, kuriai ir yra renkamas metų automobilis. Europos didmiesčio gyventojas įsimylės „Fiat 500“, lietuvis mieliau važiuos su „Škoda“, o aukštesnes pajamas turintis tautietis žiūrės į „premium“ pusę: tą įrodo „Metų automobilio“ geriausių septynetuke atsidūrusių modelių populiarumas Lietuvos rinkoje.
MetaiEuropos metų automobilisLietuvos metų automobilis
1998Alfa Romeo 156Mercedes-Benz A-Class
1999Ford FocusFord Focus
2000Toyota YarisŠkoda Fabia
2001Alfa Romeo 147Ford Mondeo
2002Peugeot 307Peugeot 307
2003Renault MeganeMazda 6
2004Fiat PandaVolkswagen Golf
2005Toyota PriusŠkoda Octavia
2006Renault ClioVolkswagen Passat
2007Ford S-MaxFord S-Max
2008Fiat 500Kia Cee‘d
2009Opel InsigniaŠkoda Superb
2010Volkswagen PoloSubaru Legacy
2011Nissan LEAFFord C-Max
2012Opel AmperaHyundai i40
2013Volkswagen GolfVolkswagen Golf
2014Peugeot 308Škoda Octavia
2015Volkswagen PassatNissan Qashqai
2016Opel AstraOpel Astra