• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keturi lietuviai – Karolis Kairys, Liudvikas Musteikis, Saulius Gintautas ir Jurgis Kaukėnas - pasiryžo dalyvauti labdaros lenktynėse „Budapeštas – Bamako“. Tai unikalios lenktynės, kaip sako organizatoriai, jos yra pats didžiausias mėgėjų ralio maratonas pasaulyje. Ir jis ne bet koks, o labdaringas.

Keturi lietuviai – Karolis Kairys, Liudvikas Musteikis, Saulius Gintautas ir Jurgis Kaukėnas - pasiryžo dalyvauti labdaros lenktynėse „Budapeštas – Bamako“. Tai unikalios lenktynės, kaip sako organizatoriai, jos yra pats didžiausias mėgėjų ralio maratonas pasaulyje. Ir jis ne bet koks, o labdaringas.

REKLAMA

Kas antrus metus vykstančiame renginyje susirenka dalyviai iš viso pasaulio – šiemet jame dalyvaus beveik penki šimtai ekipažų. Lenktynėse galima važiuoti bet kuo – kuo senesnis automobilis, tuo geriau ir tuo įdomiau. Viskas vyksta standartiniais automobiliais ir ne greičiui, bet tikslumui.

Šių metų lenktynėse bus surengta penkiolika greičio ruožų, kuriuos sportininkams teks įveikti per aštuoniolika dienų. Bendrai teks pravažiuoti net 8276 km “greičio ruožų”. Nuo Vilniaus dalyviams teks įveikti virš 11 000 km.

Šie improvizuoti greičio ruožai yra įveikiami ne tiek greičiui, kiek tikslumui. Lietuviai varžysis „4x4 Adventure” klasėje, kur važiuoja visais ratais varomi automobiliai ir jų maršrutai driekiasi bekele.

REKLAMA
REKLAMA

Šiame maratone galima važiuoti ir paprastu senu automobiliui – čia gausu įvairių „Volkswagen Beetle“, „Golf“, netgi „Trabant“ automobilių, tačiau jie varžosi lengvesnėje rungtyje, kurios maršrutas driekiasi keliais.

REKLAMA

„Mes pasirinkome įdomesnį, daugiau iššūkių reikalaujantį maršrutą, nes taip tiesiog tikimės patirti daugiau nuotykių,“ – sako „Ralio draugų“ komandos lyderis, ralio lenktynininkas Karolis Kairys.

Komanda išsirinko prieš 22 metus pagamintą „Toyota Land Cruiser 100“ ir jų tikslas ne varžytis dėl pirmų vietų, bet tiesiog gerai praleisti laiką ir tuo pat metu nuveikti kažką naudingo. Bendradarbiaudami su įmone „Biorina“ , jie prisikraus pilnutėlę bagažinę įvairiausių įmonės gaminamų grikių produktų, kuriuos išdalins badaujantiems Afrikos gyventojams – grikių kruopos, miltai, makaronai, net iš grikių pagamintas šakotis turės išgyventi „Land Cruiser“, kuris jau pirmomis pasiruošimo dienomis buvo pakrikštytas „Grikiu“, bagažinėje ne vieną tūkstantį kilometrų bekelės. Be to, lietuviai kiek tik bus vietos prisikraus įvairių smulkmenų, suvenyrų, kurie Afrikoje dažnu atveju yra tikra retenybė.

REKLAMA
REKLAMA

Šiame labdaros maratone svarbiausia ne greitis, o tiksliai įveiktas maršrutas. Tarp greičio ruožų nuo starto iki finišo dalyviai turi lygiai parą, per kurią turi įveikti maršrutą. Jeigu norisi pailsėti, galima važiuoti ne tiksliai pagal maršrutą, o keliais, tada galima atvažiuoti greitai ir ramiai eiti ilsėtis. Tačiau tokiu atveju dalyviai gaus daug baudos taškų.

Galima pasirinkti ir kitokią taktiką – bandyti pravažiuoti viską kuo tiksliau, tada maršruto įveikimas gali užtrukti ir 20 ar dar daugiau valandų. Reiškia poilsiui lieka vos kelios valandos ir vėl į kelią.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maršrute yra nemažai tarpinių finišų, kurie yra ypatingi – tai gali būti vietinė mokyklėlė, futbolo klubas ar bokso būrelis. Čia dalyviai sustoja, apsilanko, išdalija labdarą.

Nors maratonas vadinasi Budapeštas – Bamako, tačiau Malio sostinėje dalyviai nefinišuos. Finišas bus surengtas Siera Leonės sostinėje Fritaune. Mat Malyje šiuo metu nesaugu.

„Visą kelionės laiką miegosime jeigu bus to miego, tik palapinėse atvirose vietose, tad vežamės ir miegmaišius, palapines. Taigi automobilis bus prikrautas iki lubų. Kol kas nieko nebijome, nors organizatoriai ir prigąsdino, mat šios lenktynės yra tokios, kur organizatoriai neprisiima atsakomybės už lenktynių dalyvius – mes būsime tik keturiese prieš laukinę Afriką. Niekas neatsiųs mums jokio sraigtasparnio ar pagalbos automobilio, niekas neištrauks mūsų automobilio iš dykumos – turėsime pasikliauti tik savo jėgomis,“ – pasakoja K. Kairys.

REKLAMA

Po finišo paprastai dalis dalyvių parduoda savo automobilius čia pat vietoje arba atiduoda labdarai, kam nors padovanoja. Kiti apsisuka ir važiuoja tais pačiais automobiliais atgal per Afriką namų link, tik jau kitais maršrutais, taip pratęsdami savo nuotykius. Lietuviai kol kas nenutarė, ką darys su savo automobiliu.

„Bus daug gražaus laiko apie tai pasikalbėti lenktynėse, ten ir sugalvosim ką darome. Atgalinio bilieto namo nenusipirkome, bus matyti vietoje kaip elgsimės,“ – sako Karolis Kairys.

Ralio ir nuotykių maratonas Budapeštas – Bamako prasideda vasario 16 dieną.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų