Nuo vakar Londono centre galima pamatyti pavadinimą „Kristina Goes West“, po kuriuo slepiasi lietuvės verslininkės, atvežusios į Londoną tai, ko čia dar nebuvo. Nejaugi įmanoma, kad tokiame dideliame ir visko perpildytame mieste ko nors trūktų?
Verslo idėja – besišnekučiuojant su draugėmis
Internetinės parduotuvės – „butiko“ „Kristina Goes West“ (KGW) įkūrėja Kristina Armonaitė, pasakodama apie savo verslo pradžią, tikina, kad idėja į Angliją atvežti Lietuvos ir kitų Šiaurės Europos šalių dizainerių kūrinius kilo natūraliai besidomint mada.
„Į Londoną atvykau 2006 metais studijuoti ryšių su visuomene magistro. Studijuodama tęsiau darbus Londono reklamos agentūrose kaip reklamos projektų vadovė, o vėliau ir reklamos direktorė. Sutikusi gyvenimo draugą, nusprendžiau bent kol kas likti Londone ir pradėjau galvoti, ar noriu toliau kopti karjeros laiptais komunikacijos srityje, ar pasukti savo verslo keliu ir išbandyti save srityje, kuri mane visada viliojo – madoje“, – sakė Kristina.
„Idėja įkurti internetinį „butiką“, kuriame būtų prekiaujama dizainerių drabužiais bei aksesuarais, kilo natūraliai. Vieną savaitgalio popietę kalbėjomės su draugėmis būtent apie madą, ko Londone yra ir ko dar trūksta ir įsišnekėjom, kad Baltijos šalių dizainerių kurti drabužiai visada sulaukia dėmesio, yra itin aukštos kokybės ir jų dar niekas čia neparduoda“, – taip Kristina atrado dar neužimtą verslo nišą ir nuo parduotuvės įkūrimo 2011 metais iki praėjusio rugsėjo mėnesio viską darė pati, palaikoma šeimos ir draugų.
Verslininkė Anglija.lt pasakojo, kad jos susidomėjimas mados pasauliu atsirado paauglystėje ir tęsiasi iki šiol. Atrodo, kad meilė madai užprogramuota Kristinos genuose – jos senelis siuvėjas. „Būdama maža nuolat stebėdavau dirbantį senelį. Jo sugebėjimai iš paprastos medžiagos gabalo pasiūti apdarą man atrodė stebuklas. Tai kažkas, ką norisi kartoti gyvenime vėl ir vėl. Man patinka stebėti, kaip dėvimi drabužiai formuoja ne tik tai, kaip mes atrodome, kaip mus priima kiti, bet ir kaip keičiasi mūsų kūno linijos. Juk gerai ir pagal kūno tipą pasiūta suknelė akimirksniu padės „numesti“ kelis nereikalingus kilogramus“, – svarstė Kristina.
Po Egipto žvaigždėmis gimusi partnerystė
„Kristina Goes West“ vardo istorija labai paprasta, tikina K. Armonaitė. „Man norėjosi, kad prekių ženklas būtų įsimintinas ir perteiktų, ką mes veikiame. Kadangi visada planavome pristatyti Šiaurės Europos šalių dizainerių darbus Vakaruose, tad taip ir gavosi, kad Kristina su savo idėja ir dizaineriais iškeliavo į Vakarus“, – šypsosi Kristina.
„Kristina Goes West“ komandoje yra dar viena Kristina ir dviejų kauniečių merginų susitikimo istorija gana egzotiška. „Man mūsų susitikimas atrodė paprastas kaip du kart du, kol neišgirdau klausimo – tai išties keistai skamba! Su Kristina Lisauske pirmą kartą artimiau susipažinau jos vyro, mano gero draugo gimtadienyje Egipte. Sakinys po sakinio išsipasakojome, ką veikiame, kokie mūsų interesai ir ko norime pasiekti. Taip šnekantis kartu pradėjome planuoti verslą, naujas produktų linijas. Tad atgal kelio nebebuvo. Kaip aš kartais juokauju, viską nusprendė Egipto žvaigždės. Nors be bendrų draugų, mes, pasirodo, užaugome įžymiojoje Kauno Partizanų gatvėje, tik keliais namais viena nuo kitos. Sutapimas? Galbūt. Nors asmeniškai aš sutapimais gyvenime nelinkusi tikėti“, – svarstė K. Armonaitė.
Kaip apibūdino verslininkė, „prisijungus Kristinai, mums tarsi išaugo sparnai“. Pradėjusios dirbti drauge, jos įdiegė naują parduotuvės puslapį, išplėtė pristatomų dizainerių ratą, o prieš kiek daugiau nei savaitę išleido pirmąją „Kristina Goes West“ rankinių liniją. „Kadangi Kristina Lietuvoje, o aš čia, tai taip natūraliai išeina, kad aš esu atsakinga už įmonės plėtrą, valdymą ir komunikacijas, o Kristina užsiima naujų produktų kūrimu, gamyba bei padeda man. Mes turime ir trečiąją komandos narę – Simoną, be kurios pagalbos būtų itin sunku išsiversti“, – savo komandą pristatė pašnekovė.
Gaminiai – unikalūs ir kokybiški
Pasak verslininkės, internetinė parduotuvė daugiausia susidomėjimo sulaukia iš bričių, kurios ieško naujų dizainerių ir kokybiškų gaminių. „Mūsų klientė yra 28–39 metų moteris, gyvenanti didmiestyje. Ji užimta, veikli, žino, ko nori ir siekia savo užsibrėžto tikslo. Ji puikiai suvokia daiktų vertę ir kokybę. Drabužis šiai moteriai yra ne tik būdas pasipuošti, tačiau ir formuoti savo įvaizdį. Ji nenori būti kaip kiti bei kitos “, – taip savo klientes apibūdino Kristina.
Didžiausias skirtumas tarp Vakarų ir Šiaurės Europos šalių dizainerių kūrinių, anot Kristinos, – kokybė. „Vakaruose net ir mažesni dizaineriai taupumo sumetimais daugelį savo darbų gamina Kinijoje, todėl nukenčia kokybė. Skandinavijos ir Baltijos dizaineriai dažnai gamina patys arba samdo vietinius gamintojus, kurie dirba su nedideliais užsakymais, gamina juos kruopščiai ir dažniausiai rankomis. Tad mūsų regiono dizainerių pranašumas yra ne tik unikalus dizainas, bet ir aukštos kokybės medžiagos, etiškomis darbo sąlygomis nepriekaištingai pagaminti darbai“, – vertino Kristina.
Verslininkė tvirtino, kad keičiasi ir tendencijos – mados nebekeliauja iš Vakarų, kaip anksčiau. „Pastaruoju metu, ypač Didžiojoje Britanijoje, labai jaučiama Skandinavijos mados įtaka, atnešusi anglams minimalizmą ir aukštos kokybės poreikį. Skandinavijos ir Baltijos šalių dizainerių darbus galima skirstyti į kelias grupes: garsų ir ilgą laiką iš mados nesitraukiantį minimalizmą bei drąsa besiveržiantį konceptualumą. Viduriuko kaip ir nėra, ir jį, tiesą sakant, būtų sunku ir įsivaizduoti. Tiesiog vieni kuria kasdienai tinkančią madą, o antri – vienetinius, menu tituluojamus kūrinius. Peržvelgus pastarųjų metų danų, lenkų, lietuvių, latvių ir skandinavų kolekcijas, galima pastebėti tiek įmantrių formų, tiek ryškių spalvų. Šio regiono dizaineriai bando save ir savo klientus, ir nuolat stebina kažkuo nauju, kas ir yra tikroji mados esmė“, – apibūdino K. Armonaitė.
Šiuo metu „Kristina Goes West“ dirba su 16 lietuvių, latvių ir estų dizainerių bei derina sutarčių detales su dar keliais naujais vardais.
Dvi savaitės – Londono centre
Vienas iš svarbesnių lietuvių verslo pripažinimo akimirkų – galimybė įrengti laikiną parduotuvę Londono miesto centre. Kaip „Kristina Goes West“ buvo suteikta ši galimybė? „Prieš pusę metų mes padavėme paraišką gauti vietą vienoje iš „StartUp Britain“ ir „PopUp Britain“ organizuojamų „pop-up“ parduotuvių, kurios lietuviškai kartais vadinamos laikinomis parduotuvėmis. Mūsų „butikas“ buvo atrinktas iš daugiau nei 500 paraiškas užpildžiusių smulkaus verslo įmonių“, – džiaugėsi Kristina.
Nuo balandžio 29 d. iki gegužės 12 d. su kitomis penkiomis įmonėmis „Kristina Goes West“ pristatys dizainerių darbus parduotuvėje adresu Eland House, Bressenden Place, SW1E 5DU.
Per šias dvi savaites „Kristina Goes West“ pristatys lietuvių, latvių bei estų dizainerių kūrinius. Su nuolaidomis bus galima įsigyti „Buduart“, DAILI, „Freak Factory“, „Jan Si“, „Jewellery by Justina“, MIMI.C, „One Wolf“, „Viviela“, INDRA KARP, Katlin Kaljuvee bei dizainerių Sonatos Bylaitės, Astos Masiulytės, Simonos Kaunaitės ir Aistės Nesterovaitės drabužių, batų, rankinių ir aksesuarų.
Verslininkė tikino, jog verslo ateities planuose – nuolatinė parduotuvė Londono centre. „Su šia idėja dirbame, norime vieną dieną turėti parduotuvę, kur klientės galėtų ateiti, pasimatuoti, užsisakyti ir įsigyti dizainerių kurtų rūbų ir aksesuarų“, – dėstė Kristina.