Mobilieji telefonai ir planšetės užkariauja internetą – kiekvienais metais vis daugiau žmonių naršo internete mobiliaisiais įrenginiais. „Gemius“ tyrimas rodo, kad daugiausiai puslapių peržiūrų per mobiliuosius telefonus ir planšetes yra sukuriama Danijoje, Slovakijos rinka auga sparčiausiai, o Lietuva gali didžiuotis esanti viena iš keturių valstybių, kuriose mobiliųjų puslapių peržiūrų dalis viršija regiono vidurkį.
Tyrimas apėmė visas centrinės ir rytų Europos šalis, kuriose „Gemius“ matuoja interneto svetainių lankomumą: Baltarusiją, Bulgariją, Kroatiją, Čekiją, Estiją, Lietuvą, Latviją, Moldaviją, Lenkiją, Slovėniją, Slovakiją, Ukrainą ir Vengriją. Taip pat į tyrimą buvo įtraukta Danija, Rusija ir Turkija. Lyginami 2012 ir 2013 metų balandžio mėnesiai.
Duomenys parodė, jog Danija yra labiausiai išsivysčiusi mobiliojo interneto rinka, kurioje daugiau nei 31 % viso interneto srauto yra sukuriama naudojant mobiliuosius telefonus ir planšetes. Lyginant su 2012 metais, Danijoje šis rodiklis išaugo net 86 %. Didžiausias puslapių peržiūrų per mobiliuosius telefonus ir planšetes augimas užfiksuotas Slovakijoje ir Čekijoje – virš 200 % palyginus su 2012 m. balandžiu.
Slovakija, kartu su Vengrija, Kroatija ir Lietuva, yra viena iš keturių valstybių, kuriose mobiliųjų puslapių peržiūrų dalis viršija regiono vidurkį (6,6 %).
„Pagrindinė priežastis, kodėl šiose šalyse tokią didelę puslapių peržiūrų dalį sudaro peržiūros iš mobiliųjų įrenginių, yra tai, kad stiprūs vietiniai prekės ženklai turi mobiliesiems įrenginiams pritaikytus / dedikuotus interneto puslapius, kurie yra populiarūs tarp vietinių vartotojų“, – pasakoja „Gemius“ mobiliosios interneto rinkos ekspertas Krzysztofas Rosinskis.
Tolimesnė analizė parodė, jog yra tik trys šalys, kuriose mobilių puslapių peržiūrų dalies augimas per metus buvo mažesnis nei 100 % per metus: Baltarusija (34 %), Lietuva (81 %) ir Lenkija (87 %). Kitose šalyse mobilių įrenginių pagalba atverstų interneto puslapių skaičius augo nuo 100 iki 200 procentų.
„Tyrimo duomenys leidžia daryti prielaidą, kad visose tirtose rinkose vis dar yra didelis mobiliojo interneto vystymosi potencialas“, – apibendrino K. Rosinskis.