Lietuvos vežėjams iš Rusijos reikia didesnių krovinių vežimo kvotų, o geležinkelininkams – palankesnių tarifų. Taip pat pageidaujama susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį už Rusijos teritorijoje pirktus degalus.
Tokie derybiniai momentai užfiksuoti penktadienį pasirašytame Lietuvos ir Rusijos Federacijos prekybinio ir ekonominio, mokslinio ir techninio bendradarbiavimo komisijos protokole.
Dokumentą pasirašė užsienio reikalų ministras Vygandas Ušackas ir Rusijos Federacijos transporto ir ryšių ministras Igoris Levitinas.
Pasirašymo metu dalyvavo Lietuvos ambasadorius Rusijos Federacijoje Antanas Vinkus ir Rusijos Federacijos ambasadorius Lietuvoje Vladimiras Čikvadzė.
Po to surengtoje spaudos konferencijoje užsienio reikalų ministras V. Ušackas sakė, kad sutikimas jau duoda konkrečių rezultatų. Preliminariai sutarta dėl laivybos Kuršių mariose bei Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities vandenų keliais liberalizavimo. Tai padės plačiau plėtoti vidaus vandenų turizmą.
Ministras V. Ušackas taip pat pabrėžė, kad dviejų valstybių įvairių institucijų vadovų tiesioginiai kontaktai padeda greičiau spręsti iškylančias konfliktines situacijas. Tai pasakytina tiek apie transporto, tiek apie prekybos pieno produktais problemas. Ministro teigimu, penktadienį prasidėjęs Lietuvos žemės ūkio ministro Kazio Starkevičiaus vizitas Maskvoje labai savalaikis ir gali atnešti palankių sprendimų, kurie bus naudingi tiek Lietuvai, tiek Rusijai.
Atsakydamas į Eltos žurnalisto klausimą dėl palankesnių krovinių gabenimo geležinkeliais tarifų nustatymo, ministras I. Levitinas sakė, kad visų pirma tokie tarifai taikomi visoms ES valstybėms. Kita vertus, ieškoma būdų, kaip tuos tarifus padaryti palankesnius gabenant krovinius Kaliningrado ir Klaipėdos kryptimis.
Ministras I. Levitinas, kalbėdamas apie Lietuvos vežėjų problemas, pažymėjo, kad jas turi spręsti dviejų šalių vežėjų automobiliais asociacijos.
Beje, "Linavos" prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, kol kas abiejų šalių pozicijos sprendžiant, kokia leidimų vežėjams kvota reikėtų apsikeisti 2010 metais, itin skiriasi. Jau ir šiemet mažiau leidimų suteikusi Rusija kitiems metams nori derėtis dėl dar mažesnio skaičiaus.
Šiemet iš viso gauta 95 tūkst. leidimų gabenti krovinius į Rusiją, apie 20 tūkst. jų rezervuota. Rusijos atstovai teigia, kad kitiems metams užtektų apie 75 tūkst. leidimų.