Nuo šios savaitės prekybos tinkle nebeliko trijų rūšių plastikinių pirkinių maišelių, o pirkėjai kviečiami vietoj jų rinktis popierinius maišelius arba pačią tvariausią alternatyvą – daugkartinius pirkinių maišelius. Antradienio rytą vienoje tinklo parduotuvių surengė spaudos konferenciją, kurios metu pranešė šią naujieną bei pristatė prekybos tinklo plastiko mažinimo strategiją.
Prekybos tinklo atstovai teigia, kad šis sprendimas į aplinką patenkančio plastiko kiekį kasmet leis sumažinti daugiau kaip 90 tonų.
Prekybininkai planuoja iki 2025 metų pabaigos plastikinių pakuočių kiekį sumažinti 20 procentų. Taip pat siekia, kad visos prekybos tinklo privačių prekės ženklų gaminių plastiko pakuotės iki 2025 metų pabaigos būtų 100 procentų tinkamos perdirbimui.
„Jau lapkričio mėnesį pristatėme plastiko mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“, kurios tikslas – priminti apie plastiko gamtai daromą žalą ir paskatinti pirkėjus rinktis gamtai draugiškesnes alternatyvas. Vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių atsisakymas – tik vienas iš pirmųjų prekybos tinklo žingsnių, kuriuo siekiame sumažinti plastiko daromą žalą“, – pristatydamas įgyvendintus pokyčius sakė „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostinas Roussev-Peine.
Surengtoje spaudos konferencijoje apsilankė ir Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.
„Lietuvoje plastiko atliekų susidaro 100 tūkst. tonų per metus. Net 60 proc. iš jų sudaro įvairios pakuotės. Džiaugiuosi, kad prekybos tinklas tampa pavyzdžiu kitiems prekybininkams, nes alternatyvų, kuo galima pakeisti plastikinį maišelį, tikrai yra“, – teigė Aplinkos ministras.
Prieš atsisakant vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas jau priėmė keletą sprendimų tvaresnės aplinkos link. 2019 metų vasarą iš prekybos išėmė vienkartinius plastiko gaminius, tokius kaip vienkartiniai indai, įrankiai ir šiaudeliai.
Pasak prekybos tinklo atstovų, priklausomai nuo pakuotės, plastiko buvo sumažinta nuo 8 proc. iki 47 proc. Pavyzdžiui, smulkintos kiaulienos mentės ir jautienos mėsos pakuotėje buvo sumažinta 47 proc. plastiko, o kiaulienos nugarinės be kaulo pakuotėje – 45 proc.
Visi prekybos tinkle siūlomi šviežios mėsos produktai yra vakuuminėje arba modifikuotos atmosferos pakuotėje, kuri padeda užtikrinti produkto saugą iki suvartojimo, prailgina galiojimo laikotarpį nenaudojant papildomų konservantų ir taip pat padeda mažinti maisto švaistymą.
Ateityje prekybos tinklas planuoja pristatyti ir daugiau panašių, aplinkai draugiškų, sprendimų, pavyzdžiui daugkartinius maišelius vaisiams, daržovėms ir kitiems biriems produktams.
Tačiau kol kas plastikiniai maišeliai biriems produktams ir daržovėms lieka, informavo bendrovės atstovai.