Automobilio patobulinimai
Po 2016 metų sezono „Lexus Team LT“ nusprendė pakeisti bolido variklį, kuris tarnavo jau net šešis sezonus bei prasuko daugybę valandų lenktyniniu režimu. Tuo pačiu sumontuotas ir sportinis išmetimo kolektorius.
Taip pat komanda pasirūpino ir variklio valdymo bloku su nauja programa, padėsiančia sumažinti kuro sąnaudas Pernai komanda pastebėjo, kad kuro mišinys yra pernelyg riebus ir kuro naudojama kiek per daug.
Dėl šios priežasties „Lexus Team LT“ pradėjo konsultuotis su amerikiečiais iš „RR-Racing“ kompanijos, modifikuojančios „Lexus IS F“ standartinio variklio valdymo kompiuterio programas. Kompanija geranoriškai sutiko išspręsti šias problemas.
Buvo išsiaiškinta, kad dėl stipriai modifikuoto oro paėmimo vamzdžio (šis pakeitimas buvo atliktas dėl variklio aušinimo patobulinimų) oro srauto matuoklė netiksliai skaičiavo į variklį patenkančio oro kiekį. „RR-Racing“ atliks oro srauto matuoklės perkalibravimą ir variklio valdymo programos optimizaciją lenktynių režimui. Prieš pirmąjį sezono etapą jau buvo atlikta keletas optimizacijos iteracijų, kurios davė teigiamus rezultatus, bet tai dar nėra tas siekiamas rezultatas. Pilnai programą planuojama optimizuoti jau antrajam etapui.
„Mums dar nepavyko iki galo pasiekti to, ko norėjome. Šio patobulinimo tikslas buvo ne papildomai prisidėti „arklių“, o tinkamai sureguliuoti degalų naudojimą, kuris šiek tiek per didelis. Pilno degalų bako neužtenka dviem valandoms – mes norime, kad jo pakaktų būtent tokiam laikui“,- apie prieš lenktynes atliekamus komandos namų darbus atviravo vienas iš komandos lenktynininkų Dainius Kablys.
Komandos tikslas, kad automobilis lenktyniniu režimu šimtui kilometrų kelio naudotų 55-60 litrų degalų, dabar kuro suvartojimas yra gerokai virš 60 litrų. Po prieš savaitę atliktų testų „Nemuno žiede“ Dainius Kablys teigė, kad automobilis lyginant su pernai metais yra gyvesnis. „Bolidas su naujuoju varikliu, sportiniu išmetimu ir perprogramuotu ECU tapo aštresnis, itin tolygiai bėgėjasi visame diapazone. Bus labai įdomu palyginti pasikeitusį jo elgesį lenktynių Rygoje metu. Ten realiai pasimatys, ar jis tapo greitesnis tiesiojoje, ar pagerėjo jo išvažiavimas iš posūkių“,- sakė D. Kablys.
Per žiemą atlikta ir daugiau patobulinimų – automobilis gavo naują galinį spoilerį. Taip pat buvo modifikuoti galiniai stabdžiai. Dėl per didelio galinių stabdžių dilimo „Lexus Team LT“ konsultavosi su „Xtra Motorsport“. Ši kompanija atliko skaičiavimus ir virtualią stabdžių simuliaciją, bei išsiaiškino, kad „Lexus IS F“ yra per didelis galinių stabdžių apkabų tūris, todėl galiniai stabdžiai lenktynių metu yra per daug apkrauti ir per dažnai turi įsikišti ABS. Ši gamyklinė sistema yra labai efektyvi, todėl vairuojant komandos lenktynininkai nepajautė priekinių ir galinių stabdžių disbalanso. Tuomet „Racetech“ dirbtuvės skubos tvarka suprojektavo ir pagamino adapterius naujiems stabdžių suportams.
Naujas komandos narys
Be automobilio atnaujinimo, šį sezoną „Lexus Team LT“ komanda atnaujino ir savo sudėtį – komandos senbūvį Darių Baltramiejūną pakeitė ralio pasaulyje žinomas vardas – Eugenijus Michalauskas, kuris automobilio kėdę ilgų distancijų lenktynėse keisis su A. Mrazausku ir Dainiumi Kabliu.
Per praeitą savaitgalį vykusias treniruotes E. Michalauskas pirmą kartą sėdo prie „Lexus IS F“ vairo ir susipažino su nauja technika. Nors Eugenijus yra ralio atstovas, tačiau žiedinės lenktynės jam nėra naujiena – jis jau ne kartą yra važiavęs 1000 km lenktynėse.
„Mes seniai bendraujame su Eugenijumi. Jis atstovauja mūsų klubą važiuodamas ralyje. Tūkstančio kilometrų lenktynėse jis yra važiavęs ne kartą, tačiau savęs žiedo atstovu nelaiko, nors jo patirtis prie lenktyninio automobilio vairo yra didelė. Galiausiai jis nusprendė, kad reikia save rimčiau išbandyti žiede“,- apie naują komandos narį kalbėjo Artūras Mrazauskas.
Neilgai trukus „Lexus Team LT“ komandą papildys ir dar vienas gerai žinomas lenktynininkas.
2017 metų planas
2017 metais komanda planuoja startuoti visuose 4 valandų ištvermės lenktynių „BEC“ etapuose bei dalyvauti „Eneos 1006 km“ lenktynėse Palangoje, įveikti 1000 km lenktynių trasą ir tokio pačio formato varžybose Pernu mieste, Estijoje.
„Pirmajame etape, Rygoje, tikslas kaip visada vienas – nugalėti, o po varžybas jau bus aišku, kaip mums sekėsi to siekti, nes autosporte būna pačių įvairiausių niuansų. Važiuojame GT klasėje. Čia be mūsų yra dar keturi automobiliai - visi jie šiek tiek greitesni, taigi laukia įdomi kova“,- apie pirmųjų varžybų tikslus kalbėjo Dainius Kablys.