Drąsūs sprendimai
Norėdama atkreipti dėmesį tų vairuotojų, kurie svarsto apie galimybę įsigyti prabangų sedaną, „Lexus“ pasirinko scenarijų, kurį privalėjo naudoti ne tik dabar, bet ir prieš 5 ar 10 metų. „Lexus“ visuomet privalėjo atrodyti taip, lyg būtų atkeliavęs iš kitos planetos. Japoniškas automobilis privalo atspindėti japonų kultūrą ir požiūrį į automobilius, o to „Lexus“ flagmanuose pastaruoju metu trūko.
Žvelgiant į naująjį „Lexus“ kūrinį, labai sunku sulaikyti emocijas. Kad ir kokios Jūsų pažiūros į automobilių dizainą, reikia sutikti, jog „Lexus“ dizaineriai atliko tikrą žygdarbį. Panašu, kad japoniškos markės vadovai dizaineriams atrišo rankas ir leido visiškai nušokti nuo proto - „Vaikai mano, darykite ką norite.“
Užtenka pažvelgti į milžiniškas radiatoriaus groteles, jog suprastum kiek daug dėmesio įvairioms smulkmenoms skyrė „Lexus LS“ dizaineriai. Nepriklausomai nuo pasirinktos versijos, kiekvienas „LS“ gaus radiatoriaus groteles, kuriose bus daugiau kaip 5000 skirtingų paviršių. „Lexus“ užtrunka net tris su puse mėnesio (jeigu tai „F-Sport“ versija – 5 mėnesius), kol pagamina VIENERIAS radiatoriaus groteles.
Tai patvirtina ir „Lexus LS“ projekto vyriausiasis inžinierius Toshio Asahi, kuris pristatydamas naująjį modelį teigė - „Šis automobilis nėra tik „Lexus“ markės produktas. Tai prabangos prekė, kuri įkūnija Japonijos kultūrą ir tradicijas.“
Japoniškų automobilių dizainas iš kitų visuomet išsiskirdavo tik tada, kuomet nesistengdavo kopijuoti vakarietiškų analogų, kuomet šie automobiliai būdavo autentiški, originalūs ir artimi Japonijos kultūrai. Kaip manote kodėl iki šiol daugelis sportiškų modelių iš Japonijos yra tokie įdomūs ir populiarūs? Nes jie atspindi Japonijos veidą ir inžinierių požiūrį, o ne eilinį bandymą įtikti europiečiams ar amerikiečiams. Pasaulis užtektinai prisikentėjo žiūrėdamas į „Toyota Auris“ ar „Honda Pilot“.
(nuotr.
Zavacky.lt)
Zeitaku
„Lexus“ automobilių interjerai niekuomet nebuvo ta vieta, kuri priverstų pasakyti – „Radikalūs pokyčiai“. Jeigu turėjote garbės išbandyti ar pačiupinėti skirtingų kartų „Lexus“ modelius, turėjote labiau pajusti, o ne pamatyti kokybinį šuolį. Vizualiai, japoniškų „Lexus“ automobilių interjerų apipavidalinimas keičiasi po truputėlį, iš lėto. Užmeskite akį į pirmos kartos „LS“ ir iki 2017 metų gaminto modelio vidų – vienintelis ryškus pasikeitimas yra centrinėje konsolėje, kur atsirado didesnis ekranas ir daugiau mygtukų, kurių dėka galima keisti įvairiausius mašinos parametrus. Visa kita – daugiau mažiau tas pats. Net elektra valdomų šoninių veidrodėlių jungiklis išliko toje pačioje vietoje.
Tuo tarpu žvelgiant į naujos kartos „Lexus LS“ interjerą apima visiškai kitokios mintys – tai įdomių, netradicinių linijų ir kontūrų nestokojantis interjeras, kuris kiekvieną kartą palieka „vau“ įspūdį. Kaip ir „LS“ eksterjero dizainas, taip ir interjero apipavidalinimas primena ne „Tauro“ televizorių, o Oscaro Niemeyerio muziejų: modernu, šiuolaikiška – tiesiai į dešimtuką.
Tą patį būtų galima pasakyti ir apie medžiagų pasirinkimą. Kaip ir dera „Lexus“ kompanijos produktui, nesurasite nė vienos vietos ar medžiagos į kurią norėtųsi baksnoti pirštu. Smagiausia yra žiūrėti į durų apdailą arba liesti mygtukus centrinėje konsolėje – kiekvieną kartą po šio veiksmo norisi pasakyti – „Quality item“.
Laikas susiimti ir į automobilio vidų pažvelgti vairuotojo akimis. Už visų „vau“ efektų ir kokybiškų medžiagų slepiasi žema, tokio tipo mašinoms nebūdinga vairuotojo vieta, kurioje jautiesi kaip didžiuliame kokone. Nors žvelgiant iš išorės atrodo, jog automobilis turi pakankamai aukštus ir plačius langus, tačiau sėdint viduje atrodo, jog tai yra optinė apgaulė. Apžvalgos laukas ir matomumas yra pakankamai ribotas, ypač bandant dairytis pro galinį langą.
Šį trūkumą galima praleisti pro akis dėl keleto malonių smulkmenų. Pavyzdžiui, kiekvieną kartą, kai atidarote automobilio duris, saugos diržo laikiklis išlenda 50 mm į priekį, o pati sėdynė pakyla į viršų – tokiu būdu automobilis netiesiogiai Jus pasitinka. Taip pat norėtųsi paminėti ir dar vieną smulkmeną – puodelių laikiklį. Išjungus variklį, jame esantis kavos puodelis ar mineralinio gėrimo buteliukas truputėlį pakyla – vien tam, jog būtų patogiau ir greičiau jį pasiimti.
Erdvės pojūtis pasikeičia persėdus ant galinių sėdynių: ten, kur ir buvo suplanuotas svarbiausias vakarėlis. Įsitaisyti giliose ir patogiose sėdynėse nebus labai sudėtinga, ypač jeigu transformuosite priekinę keleivio sėdynę ir ištiesite kojas – „O va čia tai komfortas!“. Užteks tiesiog žvalgytis pro langą, mėgautis masažuojančiomis sėdynėmis arba naudotis multimedijos sistema.
Vieniems praradimas, kitiems privalumas
„GA-L“ – daugeliui nieko nesakantis pavadinimas, kuris „Lexus“ inžinieriams reiškia tik vieną – absoliučiai naują platformą ant kurios buvo sukurtas nuotraukose matomas „Lexus LS“. Naujieji „LS“ pamatai leido inžinieriams sedano ratų bazės ilgį prailginti 35 milimetrais, tokiu būdu suteikdami daugiau erdvės keleiviams ir pačiam vairuotojui. Be to, projekto autoriai siekė sukurti automobilį, kuris pasižymėtų beveik idealiu svorio paskirstymo koeficientu tarp ašių. Nors daugelis gamintojų stengiasi pasiekti 50:50 koeficientą, „Lexus“ specialistai pataikė beveik į dešimtuką – „LS“ svorio paskirstymo tarp ašių koeficientas siekia 51 : 49.
Šie ir kiti inžineriniai sprendimai slepia tik dvi jėgaines: hibridinę ir tradicinę. Nuo šiol „Lexus LS“ gali būti komplektuojamas su 6 cilindrų benzininiu varikliu, kuriam kompaniją palaiko dvi turbinos bei 10 laipsnių automatinė pavarų dėžė, arba galite pasirinkti hibridinę jėgainę, kurią sudaro 6 cilindrų, 3,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, veikiantis Atkinsono ciklu, bei du elektros motorai. Būtent pastaroji buvo sumontuota mūsų bandytame modelyje, kuri pačiu optimistiškiausiu scenarijumi išvysto 359 arklio galias ir iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,5 sekundės.
Kadangi mūsų bandytas modelis turėjo hibridinę jėgainę, jis iš gamyklos išrieda su mums labiausiai „patinkančia“ pavarų dėže – variatoriumi, kuri stengiasi įmituoti tradicinės automatinės pavarų dėžės darbą, o tiksliau – tos, kurią turi „Lexus LS“ su tradiciniu „Twin-Turbo“ motoru.
Beveik 360 arklio galių ir 500 Nm išvystanti „elektrinė“ turi užtektinai galios tam, jog priverstų išjudinti daugiau nei 2 tonas sveriančią sofą. Jeigu iš savo prabangaus sedano nereikalaujate pribloškiančios dinamikos, labai greitai apsiprasite ir su hibridine jėgaine ir jos mažu apetitu benzinui.
Visiškai kitokius pojūčius ji suteiks, jeigu esate pripratę prie europietiško automobilio recepto. Žvitrios dinamikos hibridinė jėgainė nesiūlo – ji tiesiog nėra tam sutverta ir tai akivaizdu. Ji nemėgsta staigesnės akceleracijos ar tiesiog spartesnio, energingesnio važiavimo režimo. Vietoj to ji dievina ramią, tolygią, šiek tiek atpalaiduojančią vairavimo manierą, kuri leistų taupyti degalus ir džiuginti aplinkosaugininkus arba baidyti praeivius, kurie mieste negirdėjo kaip Jūs privažiuojate prie pėsčiųjų perėjos naudodami tik elektros energiją.
(nuotr.
Zavacky.lt)
Lengvai nuspėjamas
„Lexus LS“ turi visus reikiamus ingredientus, kurie padėtų japoniškam sedanui tapti pačiu dinamiškiausiu savo segmento atstovu. Iš dalies „Lexus“ inžinieriams šį tikslą pasiekti pavyko. Sėdint už „LS“ vairo jautiesi kaip kompaktiškesniame, vikresniame sedane, o ne kaip daugiau kaip 5 metrų ilgio laive. Be to, nepaisant absoliučiai jokios informacijos vairuotojui neperteikiančio vairo mechanizmo, „Lexus“ flagmanas posūkiuose demonstruoja vikrumą, o ankštose vietose – stulbinantį manevringumą.
Tuo tarpu orinės pakabos „komplektas“ šiame automobilyje veikia puikiai. Palyginus su šios klasės etalonu – S klase, japoniškas sedanas truputėlį jautriau ir grubiau reaguoja į nelygią kelio dangą, bet apskritai – „Lexus“ specialistams už pakabos konfigūraciją ir elgesį reikėtų parašyti riebų devynetą, nuo kurio dar varvėtų tepalo ir benzino kokteilio likučiai.
Šios pakabos privalumai labiausiai išryškėja išvažiavus į greitkelį, kuomet pasiryžtate įveikti bent jau 300 kilometrų be jokių pertraukų. Įsitaisote itin patogiuose, fantastiškai atrodančiuose krėsluose ir atsipalaiduojate – visais kitais rūpesčiais rūpinasi „Lexus“. Įjungus greičio palaikymo sistemą ir nustačius norimą važiavimo greitį, automobilis pats palaikys reikiamą greitį, esant reikalui jį sumažins arba padidins. Be to, išmanios sistemos pasirūpins, jog automobilis niekada neišvažiuotų iš savo eismo juostos. Nors pastaroji sistema ne visuomet veikia sklandžiai, tačiau kuomet ji veikia be priekaištų – keliauti su „LS“ yra vienas malonumas.
Vienintelis ir šiek tiek nustebinęs trūkumas „išlindo“ pasiekus 120 km/val. greitį. Nors bandymo metu buvo saulėta, o vėjo gūsiai buvo minimalūs, tačiau greičiui didėjant automobilio viduje girdėdavosi ir vėjo sukeliamas aerodinaminis triukšmas. Ir jis buvo didesnis negu įprasta šios klasės automobiliams.
Įkandin konkurentams
Seniai, labai seniai, „Lexus“ automobilių kainodara atrodė žymiai patraukliau negu analogų iš Vokietijos. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie „Lexus“ automobiliuose diegiamas technologijas, kurių naujos kartos „LS“ sedane apstu. Net ir pigiausios „LS“ versijos bazinėje įrangoje gauna priešavarinės saugos sistemą su pėsčiųjų atpažinimo funkcija, adaptyvią greičio palaikymo, nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo ir aklosios zonos stebėjimo sistemas, 12 garsiakalbių „Pioneer“ garso sistemą, daugybę medžio apdailos, keliomis kryptimis elektra reguliuojamas sėdynes – trumpai tariant, gausite viską ko gali prireikti automobilį eksploatuojant kiekvieną dieną.
Norint pajusti prabangos skonį, privalėsite atsisakyti ambicijų į kitus įrangos lygius išskyrus „Luxury“ – tai pats aukščiausias „LS“ modelio įrangos lygis, kuriame rasite VISKĄ. Ir sakydami žodį – viską, iš tikrųjų turime omenyje – viską. Nuo ultravioletinių spindulių nepraleidžiančių galinių stiklų, masažuojančių priekinių ir galinių sėdynių iki anilino odos ir 24 garsiakalbių „Mark Levinson“ garso sistemos.
Daugelis priedų, kurie palengvina kiekvieno vairuotojo ir keleivio gyvenimą, veikia nepriekaištingai. Pavyzdžiui, šildomos, vėdinamos arba masažuojančios sėdynės yra vienas iš tų komforto įrangos atributų, prie kurių galima labai greitai priprasti. Gale sumontuotos individualios sėdynės taip pat vertos atskiro pagyrimo – jos siūlo fantastišką šoninį prilaikymą ir labiau primena ne eilinę automobilio sėdynę, o itin patogų skandinavišką krėslą.
Bent jau Lietuvoje, naujos kartos „Lexus LS“ kainuoja nuo 97 700 eurų arba nuo 104 300 eurų, jeigu negalvojate, kad reikia išgelbėti poliarinius šeškus ir nenorite naudotis hibridine jėgaine. Nesvarbu, kuriuo kampu žiūrėsite į „Lexus“ automobilius, pagrindiniai konkurentai iš Vokietijos yra pigesni, ir ne truputėlį, o ženkliai pigesni.
Pavyzdžiui, naujos kartos „Audi A8“ su 3 litrų, 6 cilindrų benzininiu motoru kainuoja nuo 89 000 eurų (dyzelis 2300 eurų pigesnis). „Mercedes Benz S 350 d“ su 6 cilindrų benzinu – 93 206 eurų (dyzelis kainuoja nuo 85 590 eurų). 7 serijos „BMW“ kainos yra artimiausios japoniškam sedanui. „BMW 730d“ kainuos nuo 103 000 eurų, o „740i“ – nuo 107 000 eurų.
„Lexus“ pastarąjį dešimtmetį stengėsi įrodyti, jog norint būti sėkmingu „Premium“ automobilių gamintoju, neprivalai daryti tai, ką daro kiti. Būtent ši japonų markės vadovų filosofija atsispindi kiekviename „Lexus LS“ centimetre – tai kitoks, išskirtinis, drąsus, vietomis nesuprantamas, tačiau labai charizmatiškas sedanas. Tik dabar reikia atsakyti į vieną klausimą – „Ar jūsų požiūris į prabangius automobilius sutampa su „Lexus“ inžinierių vizija?“ Jeigu norite pasakyti teigiamą atsakymą, tuomet nieko nelaukite ir keliaukite į artimiausią „Lexus“ atstovybę.
PRIVALUMAI
- Pritrenkiantis eksterjero ir interjero dizainas
- Sąlyginai mažu apetitu pasižyminti hibridinė jėgainė
- Gausite visus „žaislus“ apie kuriuos svajojote ir dar daugiau
- Apdailos medžiagų ir surinkimo kokybė
- Dėmesys smulkmenoms
- Galinės sėdynės – pati maloniausia vieta būti
TRŪKUMAI
- Pernelyg sudėtingai valdoma multimedijos sistema
- Kaip tokio dydžio automobiliui, interjero erdvė nėra pati geriausia
- Neįtraukiančios valdymo savybės
- Tradicinę automatinę pavarų dėžę įmituojantis variatorius – venkite jo ir rinkitės „LS 500“ versiją su puikiai veikiančia 10 laipsnių automatine pavarų dėže
- Jeigu naudojatės „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ – pamirškite šias sąsajas, nes „Lexus“ multimedija jų nepalaiko
- Bagažinės tūris – vienas mažiausių tarp visų konkurentų