Įmantrumas prieš abstraktumą
30 metų. Prieš tiek laiko „Toyota“ pirmą kartą pristatė šviežiai iškeptos markės automobilį – „Lexus LS“. Tais pačiais metais pasirodė ir „LS“ šešėlyje likęs „ES“ sedanas, visus tuos metus buvęs vienas populiariausių bendrovės modelių.
Garbingą modelio jubiliejų švenčiantis gamintojas sugebėjo sukurti septynias „ES“ modelio kartas ir surasti 2,3 mln. pirkėjų, kurie yra absoliučiai patenkinti „Lexus“ produktu.
Paprastų, konservatyviai atrodančių „Lexus“ automobilių era baigėsi pakankamai seniai. Dabar dominuoja milžiniškos radiatoriaus grotelės, įmantrios žibintų ir kėbulo detalių formos. Sportiškai atrodantis profilis. Kad ir kaip norėtumėte, net ir visiškai žalio supratimo apie automobilius neturintis žmogus gatvėje pažvelgęs į „ES“ suprastų, jog tai „Lexus“ šeimos atstovas. Tai – efektingai atrodantis ratuotis, bet ar jis yra gražus? Tai jau visiškai kita tema.
Atvirai sakant, nuolankiai stovėdami priešais „S90“, žiūrime į jį ir stebimės, kad švediško dizaino magija susideda iš daugybės mažų dalykų. Jai nereikia skystų, kreivų ar aštrių linijų. „S90“ mums primena natūralią švediškų tankų evoliuciją, kurios dizaineris pašalino aštrius kampus. „S90“ atrodo raumeningai, bet ne pernelyg agresyviai. Stilingai, bet neiššaukiančiai. Jis puikiai reprezentuoja „Volvo“ kaip iš Švedijos kilusį gamintoją ir net nebando sekti „Lexus“, „Jaguar“ ar „Mercedes Benz“ pėdomis. Visai kaip ir „Lexus“.
Vertinimo kriterijus | Lexus ES | Volvo S90 |
Išskirtinumo faktorius | 9 | 7 |
Interjero dizainas | 7 | 9 |
Eksterjero dizainas | 9 | 8 |
Požiūris skirtingas
„Lexus“ ir „Volvo“ yra vieninteliai aukštesnės klasės automobilių gamintojai, kurie konstruodami pagrindinę naujo modelio vietą – interjerą, vadovaujasi visiškai kitokiomis vertybėmis negu kolegos iš Vokietijos. O tai – labai, labai geras ženklas, nes originalumas retkarčiais yra vertingesnis už nuobodžiai tikslią ir ergonomiškai nepriekaištingą vairuotojo vietą.
Palyginus su analogais iš santūriosios Vokietijos, „Lexus“ pasižymi trumpiausia ratų baze, bet tai anaiptol nėra „ES“ silpnybė, nes automobilio interjeras yra stebėtinai erdvus, ypač keleiviams sėdintiems priekyje, kurie galės išsirinkti vieną iš milijono galimų patogios sėdėsenos kombinacijų.
Kita vertus, keleiviai sėdintys gale nebus tokie patenkinti. Nuožulni stogo linija privers iškelti nykštį į viršų, bet jeigu esate aukštesnis negu 1,8 metro, labai abejojame ar sugebėsite kantriai išsėdėti kelionėje iki pajūrio.
Bagažinės tūris – vidutiniškas, bet tai nėra itin svarbus rodiklis tiems, kas perka sedaną. Daug svarbiau yra atmosfera viduje, pojūčiai, emocijos, kurias suteikia sėdint už vairo ar keleivio sėdynėje. Šiuo atžvilgiu „Lexus“ savo darbą atlieka gerai.
Mūsų teste dalyvavęs modelis buvo aprūpintas „F-Sport“ komplektacijos lygiu, kuriame galite rasti viską, ko tik galite panorėti: minkštos odinės sėdynės, medžio apdailos elementai, formą keičiantis prietaisų skydelis, surinkimo kokybė – nepriekaištinga. Viskas labai... „Lexusiška“.
Ir šią akimirką mūsų akys pakrypsta link centrinės konsolės viršuje įsirangiusį multimedijos ekraną. O dieve brangus.
Tai bemaž tipinė visų „Lexus“ automobilių problema. Multimedijos valdymas jutikliniu „kilimėliu“ nėra nei labai tikslus, nei intuityvus. Bet kokie veiksmai reikalauja koncentracijos, nes jo veikimas nėra preciziškas ir tikrai jau ne greitas. Didelių kantrybės išteklių reikalauja navigacijos valdymas, kuris sugeba taip suerzinti, jog vietoje gamyklinės įrangos pradedi naudotis išmaniajame telefone esančiais žemėlapiais.
Įlipus į „S90“ apima visiškai kitokios emocijos. Modernizmą pakeičia minimalizmas. Formą pakeičia funkcija. Ir visa tai įvyniota į skandinavišką logiką.
Tai bus pernelyg subjektyvi nuomonė, bet „S90“ turi vieną gražiausių interjerų, kokį galima rasti moderniuose automobiliuose. Medžio intarpai yra pagaminti iš tikro, natūralaus medžio, oda minkšta kaip antsvorio turintis kūdikis. Akimis valgai kiekvieną smulkmena, kuri neapkrauna akių ar smegenų. Be to, „S90“ kūrėjai pasirūpino, jog šis sedanas turėtų pačias patogiausias sėdynes pasaulyje. Tai – tiesiog „Volvo“ vizitinė kortelė, kurią norisi paminėti kiekvieną kartą.
Dar vienas ryškus „S90“ pranašumas – „Bowers & Wilkins“ garso sistema, kuriai neprilygsta net ir audiofilų giriamas „Mark Levinson“ analogas „Lexus“ automobilyje. Pastaroji puikiai atkuria kompaktiniuose diskuose iškeptus garso įrašus. Tuo tarpu skaitmeniniai įrašai, nepriklausomai, ar naudojate „Spotify“ programėlę ar „FLAC“ formatą, atkuriami kiek prasčiau.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
| Lexus ES | Volvo S90 |
Interjero erdvė | 7 balai | 8 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 8 balai | 8 balai |
Surinkimo kokybė | 8 balai | 8 balai |
Ergonomika | 6 balai | 9 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 balai | 9 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 balai | 8 balai |
Multimedijos sistema | 6 balai | 9 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 balai | 9 balai |
Bagažinės tūris | 454 litrai | 500 litrų |
Su vėjeliu
Dabar artėjame link labai įdomių, neišvengiamų pokyčių sankryžos, kurioje netolimoje ateityje kiekvienas iš mūsų turės pasirinkti vieną iš kelių skirtingų variklių.
Sparčiai įsibėgėjanti elektrifikacija anksčiau ar vėliau taps prieinama ne keliems, bet didžiajai daugumai vairuotojų. „Lexus“ elektrifikuotų automobilių idėją propaguoja pakankamai seniai. Japonai kaip niekada buvo kantrūs, nuoseklūs ir užtikrinti, ir dabar – 2019 metais, milžiniškos investicijos į hibridinę pavarą sugrįžta su kaupu.
Dabar rinkdamiesi naują ar naujesnį automobilį, daugelis aklai nebesirenka dyzelinu varomos mašinos. Atvirkščiai – vairuotojai pradeda galvoti apie alternatyvas, kurios ateityje leistų nevaržomai judėti. Visuotinė raganų medžioklė išgąsdino ne vieną, tad teoriškai dabar yra pats geriausias metas dyzelinu varomą mašiną iškeisti į hibridinę pavarą turintį analogą. O gal ne?
Žinoma, nemažai priklauso ne nuo pačio automobilio, o nuo to kaip ir kur jį naudojate. Mieste, kur dažniausiai stovime kamščiuose ar riedame nedideliu greičiu, hibridinė pavara demonstruoja milžinišką pranašumą, nes daugelyje situacijų riedate naudodami elektros energiją arba – dar geriau – ją kaupdami. O esant reikalui, elektros motoras iškart gali paruošti stiprų postūmį į priekį. Paskui jį riedantis dyzeliniu varikliu varomas ratuotis tokiose situacijose nesugeba dirbti efektyviausiu režimu. Tai akivaizdu.
Jėgos išsilygina išvažiavus į užmiestį, kur, dažniausiai, automobilio greitis svyruoja nuo 50 iki 100 km/val. Gyvenvietės, traktoriai, nesiorientuojantys senjorai – šioje magiškoje aplinkoje „Lexus ES“ ir „Volvo S90“ tampa lygiaverčiais varžovais. Visiškai vienodą maršrutą įveikę automobiliai leido mums į užrašų knygutę įsirašyti štai šiuos skaičius:
- „Lexus ES“ – 5,2 litro 100 kilometrų
- „Volvo S90“ – 5,5 litro 100 kilometrų
Išriedame į greitkelį, o čia – ne pati palankiausia teritorija „Lexus“ kūriniui. Ne dėl to, jog „ES“ pradeda spardytis kaip pasiutęs arklys, o dėl gerokai sumažėjusios elektrinio motoro įtakos, nes visą juodą darbą turi atlikti ne pats žaviausias 2,5 litro benzininis variklis, kuris kiekvieną klausimą aptarinėja su „e-CVT“ vardu pavadinta transmisija.
Tikrai nesinori „ES“ pavadinti lėtu automobiliu, nes taip tiesiog nėra, bet pats akceleracijos procesas primena garsiai veikiantį dulkių siurblį, dėl kurio vėliau nebesinori su automobiliu važiuoti dinamiškiau, o tiesiog įjungti automatinę greičio palaikymo kontrolę ir didžiąją dalį laiko nuobodžiai kiurksoti už vairo, bet galbūt tai ir buvo „Lexus“ tikslas?
Tuo tarpu paskui „ES“ važiuojantis „Volvo“ elgiasi kaip... normalus automobilis. Norite važiuoti greičiau? Važiuojate greičiau. Norite staigiau aplenkti kitą eismo dalyvį? Prašau – be problemų, ir tai darote gerokai efektyviau ir ekonomiškiau negu vairuodami su „Lexus ES“.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
| Lexus ES | Volvo S90 |
Variklių charakteristikos | 2,5 litro, 4 cilindrų hibridinė jėgainė. 218 AG esant 5700 aps/min ir 221 Nm 3600-5200 sūkių diapazone | 2 litrų, 4 cilindrų. 190 AG esant 4250 aps/min. ir 400 Nm |
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,9 sekundės / 9,2 sekundės | 8,2 sekundės / 8,4 sekundės |
60 – 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 4,5 sekundės | 4,2 sekundės |
80 – 120 km/val. (naudojant „ Auto“ režimą) | 5,9 sekundės | 5,2 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 6,9 / 5,5 / 7,5 litro 100 kilometrų | 9,3 / 5,7 / 6,5 100 kilometrų |
Su pilnu degalų baku galite nuvažiuoti | ~ 650 kilometrų | ~ 800 kilometrų |
Iki tam tikros ribos
Septintoji „ES“ modelio karta – visiškai nauja. Ar tai geras ženklas? Tikrai taip, nes platforma ant kurios „ES“ buvo suprojektuotas, nuo pirmųjų dienų kurta gerokai standesnė ir tvirtesnė, buvo siekiama sumažinti gravitacijos centrą (dėl to variklio dangtis ir sparnai buvo pagaminti iš aliuminio).
„Lexus“ į pagalbą taip pat pasitelkė europiečių mėgstamą pakabos konfigūraciją – priekyje stūkso „MacPherson“ kolonos, o gale – daugiasvirtė pakaba, kuri, teoriškai, turėtų puikiai pasitarnauti važiuojant didesniu greičiu arba bandant posūkius įveikti kaip Žaibas Makvynas.
Naujos kartos „ES“ pakabos konfigūracija yra labai panaši į prieš tai gaminto modelio, bet kaip visada – velnias slypi detalėse. Pavyzdžiui, naujutėliai amortizatoriai su papildomomis kameromis sugeba sumažinti vibracijas važiuojant mažesniu greičiu ir absorbuoti įvairiausias kelio šiukšles. Didžiąja laiko dalį „Lexus ES“ prototipai važinėjo ne Japonijoje ar Jungtinėse Valstijose, o Europoje: nuo greičio limito neturinčių autobanų iki duobėtų ar vingiuotų serpantinų Prancūzijoje. Viso to rezultatas – stebėtinai patogus ir rafinuotas automobilis. Ir ne tik dėl sugebėjimo važiuoti tyliai.
Vertinant subjektyviai, komponuotės pokyčiai mums visiškai nerūpėjo. Tikrai ne dėl to, jog „ES“ važiavimo suprastėjo – dievaži, ne. Važiuojant dinamiškai – vairuotojui skirti instrumentai leidžia „ES“ valdyti tiksliai, o automobilis yra stebėtinai judrus ir vikrus, o pasikeitus nuotaikai – gali suteikti absoliučią tylą ir ramybę. Juk būtent to visi ir nori ar ne?
Galinių varančiųjų ratų trūkumu skųsis tik mažuma, dėl kurios „Lexus“ tikrai nesiruošia kasmet prarasti milijonų. Tuo tarpu likusiems kitiems turime pranešti gerą naujieną – „Lexus“ pagaliau gali lygiuotis su konkurentais iš Vokietijos. O jeigu vertintume tik važiavimo kokybę, kai kuriuos jų netgi pranoksta.
Apibėrus „Lexus ES“ komplimentais, laikas atsigręžti į švedišką „Volvo S90“, kuris siūlo visiškai kitokius potyrius. „Volvo“ vairuotojui neperduos absoliučiai jokios informacijos apie kelio būklę, pamirškite precizišką vairavimą. Vis dėlto, kiekviename posūkyje automobilis leidžia juo pasitikėti. Prieš kiekvieną kelio vingį galite neabejoti, jog jis jo neįveiks. Tiesiog pasirinkite reikiamą trajektoriją, greitį ir stebėkite, kaip „S90“ keliu plazda kaip avocetė. Iš tiesų, „Volvo“ nebando būti nei super sportiškas, nei pernelyg komfortiškas – „S90“ bando užimti neutralią teritoriją, kurioje vairuotojas galėtų mėgautis ramiu ir patogiu važiavimu. Viena maloniausių „S90“ savybių yra ta, jog su juo galėsite nuvažiuoti šimtus kilometrų ir to ne net nepajusite. Jeigu šiam automobiliui reikėtų suteikti muzikos atlikėjo asmenybę – „S90“ neabejotinai būtų Kenny Burrellas ar Brianas Eno.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Lexus ES | Volvo S90 |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai | 9 balai |
Garso izoliacija | 7 balai | 9 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai | 8 balai |
Manevringumas | 9 balai | 7 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai | 8 balai |
Automatinės pavarų dėžių darbas (reakcija į staigų akceleratoriaus paspaudimą, rankinio valdymo naudingumas, pavarų perjungimo sklandumas) REKLAMA
| 6 balai | 8 balai |
Prabanga reikalauja aukų
Daugelį metų aukštesnės klasės automobiliai buvo gaminami tik pagal vieną receptą. Variklis priekyje, vairuotojas per vidurį, o varomieji ratai buvo gale. Visgi, „Audi“ ne vieną kartą įrodė, jog daugeliui aukštesnės klasės pirkėjų automobilio komponuotė visiškai nerūpi.
Tokių modelių kaip „Lexus ES“ ir „Volvo S90“ egzistavimas galėtų būti puikus pavyzdys. Abu varomi priekiniais ratais, abu orientuojasi į pirkėją, kuriam iki gyvo kaulo įgriso „Audi“, BMW ir „Mercedes Benz“. Netgi kainoraščiuose matomi skaičiai yra labai panašūs.
Šviežiausias „Lexus“ kūrinys mūsų šalyje kainuoja nuo 45 300 eurų. Tuo tarpu bilietas į „Volvo“ klubą kainuos šiek tiek daugiau – nuo 46 800 eurų. Bet, jeigu turite derybininko įgūdžių, – gerokai mažiau.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
| Lexus ES | Volvo S90 |
Pigiausio modelio kaina | 25 190 eurų | 25 900 eurų |
Bandyto modelio kaina | 34 850 eurų | 54 900 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 8 balų | 8 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų | 2 metų / 100 000 kilometrų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų | 1593 eurai | 1465 eurai |
Prognozuojama išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 kilometrų | Maždaug 20 000 eurų | 40% arba maždaug 21 960 |
Atstovybių tinklas | Vilniuje ir Kaune | Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje |
Jėgos susilygino
Įsėdę į šiuos du aukštesnės klasės sedanus norėjome sužinoti du dalykus. Pirmasis – ar „Lexus ES“ gali būti laikomas pilnaverčiu šio segmento atstovu? Antrasis – ar hibridinę pavarą turintis automobilis gali atstoti ekonomiškumo etaloną – dyzelinį variklį? Į pirmąjį klausimą atsakymą radome labai greitai. Iš tiesų, vos po poros šimtų kilometrų. Tuo tarpu antrojo klausimo atsakymo paieškos užtruko gerokai ilgiau...
Ir panašu, kad hibridinė jėgainė dar negali atstoti panašaus galingumo dyzelinio variklio – tačiau „Lexus“ inžinieriai juda tinkama linkme. Be to, po intensyvių bandymų galima teigti, jog hibridinė pavara yra ideali alternatyva panašaus galingumo benzininiams varikliams arba ne vieną trūkumą turintiems elektromobiliams, nes vienoje dėžutėje gaunate abiejų jų privalumus: nenaudojate benzino riedėdami mieste ir galite nuvažiuoti pakankamai ilgas distancijas negalvodami apie įkrovimo stotelių trūkumą ar prastą akumuliatorių efektyvumą. Be to, „Lexus ES“, kaip automobilis, o ne emocijų užtaisas, yra keliais šviesmečiais priekyje seniau gaminto „GS“.
MUMS PATIKO
- Atsisukti priverčiantis eksterjero dizainas
- Pagaliau europietiškiems analogams prilygstančios važiavimo savybės
- Kuro sąnaudos gali būti itin mažos, jeigu priversite save važiuoti ekonomiškai
- Numatoma išliekamoji vertė
- Geras kainos, kokybės ir komforto įrangos santykis
- Interaktyvus prietaisų skydelis
- Manevringumas
- Nepaisant sąsajų su „Toyota Camry“, tai pilnavertis „Lexus“ šeimos narys
MUMS NEPATIKO
- Variklis siūlo ribotą dinamikos kiekį
- Prie „CVT“ pavarų dėžės reikia priprasti. Ja patogu naudotis mieste, kur staigi ir keletą trunkanti akceleracija nėra reikalinga. Tuo tarpu užmiestyje kiekvienas staigesnis lenkimas priverčia užsikimšti ausis. Toks jausmas, jog kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas įjungia labai triukšmingą dulkių siurblį
- Nėra toks praktiškas ir erdvus kaip kiti šios klasės analogai
- Nemenkas vėjo ir padangų keliamas triukšmas važiuojant didesniu nei 110 km/val. greičiu
- Multimedijos tobulėjimo progresas akivaizdus, bet ji vis dar reikalauja pernelyg daug akimirkų su surauktais antakiais
MUMS PATIKO
- Nuostabiai skambanti garso sistema
- Net ir bazinis modelis pasižymi gausia komforto ir saugumo įranga
- Didžiulį įspūdį paliekantis eksterjero dizainas
- Patogi, neperkrauta vairuotojo vieta
- Puiki garso izoliacija važiuojant bet kokiu greičiu
- Dyzelinis variklis turi du charakterius. Leidžia važiuoti tiek efektyviai, tiek ekonomiškai
- Įvairiomis kryptimis reguliuojamos sėdynės, kuriose patogu sėdėti net ir po 1000 kilometrų kelionės
MUMS NEPATIKO
- Dyzelinio variklio melodijos dirbant laisva eiga arba bandant pagreitėti
- Pavarų dėžė nemėgsta staigių elgsenos pasikeitimų. Tolygi ir nuspėjama važiavimo maniera jai patinka labiausiai
- Važiavimo režimai neturi reikšmingos įtakos
- Grubiai veikianti „Start/Stop“ sistema