Kompanijos „Apple“ pristatytas pigus išmanusis telefonas „iPhone 5C”, skirtas besivystančioms rinkoms signalizuoja, kad vadovams šiandien reikia mokėti greitai keisti strategijas, rašo BBC.
Radikaliai nauji
Prisimenant „Sony Walkman“ grotuvo išvaizdą ir savybes, nesunku suprasti, kad Steve‘o Jobso sukurtas „iPod“ sukėlė revoliuciją, po kurios sekė „iPhone“ ir „iPad“, o „iTunes“ iš esmės supurtė muzikos ir elektroninių knygų rinką. Šie produktai nebuvo tik nauji. Jie buvo radikaliai nauji.
„iPod“ kokybe tikrai nelenkė konkurentų, tačiau yra trys esminiai faktoriai, kodėl „Apple“ pavyko: dizainas, muzikos prieinamumas per „iTunes“ ir prekės ženklo prestižiškumas.
Su „iPad“ buvo sukurta nauja produktų kategorija, apie kurią niekas nėra girdėjęs. Klientai rikiavosi į eiles prieš naujų prietaisų prekybą. Su tokia kompanija labai sunku konkuruoti.
Kol ji nepradeda mažinti kainų.
Prie Steve‘o Jobso tokia strategija nebūtų įmanoma, tačiau šiandien „Apple“ ėmesi klientų segmentacijos.
Kultūrinis poslinkis
„Apple“ kūrė produktus, kurie keitė žmonių suvokimą apie darbą. Šiandien kompanijos darbuotojai vangiai dirba, nes nebėra dėl ko didižiuotis.
Klientai pirks „iPhone“ ir ne tik, kad nesidžiaugs, jog tapo laimingaisiais pirkėjais, bet dar pasiteiraus, kodėl kitapus gatvės „Samsung Galaxy“ yra 10 dolerių pigesnis.
Kompanijai reikia išlaikyti dvi kryptis: inovacijų ir klientų kategorizavimo. Farmacijos kompanijai „Novartis“ tai pavyko, tačiau vaistų kūrimo ir rinkodaros skyriai beveik neturėjo sąlyčio taškų. Išmaniųjų prietaisų gamintojo atveju, tai yra sunkiai suvokiama.
Kol „Apple“ nepasirinks naujos strategijos, į klientus panašūs darbuotojai pasitrauks ir pradės savo veiklą. Kiti, grįžę namo ir atsisėdę prie televizoriaus ekranų, lauks, kol kažkas vėl sukurs revoliucinį produktą ir prikels kompaniją.