Naujausias išvadas dėl katastrofos priežasčių padėjo parengti tarptautinis aviacinių nelaimių tyrimų ekspertas Frankas Tayloras. Jis pažymėjo, kad „kairysis Tu-154M lėktuvo sparnas buvo pažeistas dėl sprogimo iš vidaus, ir buvo keli sprogimo šaltiniai“, cituoja jį „RIA Novosti“.
„Aš neabejoju, kad ten buvo sprogimas. Didžioji dalis pažeidimų gali būti paaiškinami tik sprogimo“, – pasakojo Lenkijos radijui ekspertas. Jis taip pat pridūrė, kad jo manymu, beržas, atsidūręs krentančio lėktuvo kelyje, „neturėjo jokios įtakos pirminiams sparno pažeidimams“.
„Išvadas atliko komisijos nariai ir atspindi vieną iš pagrindinių techninės ataskaitos rezultatų“, – teigiama pranešime.
Tiesa, pirmoji privati Lenkijos radijo stotis RMF pažymi, kad komisija nenurodė, kokie eksperimentai ar tyrimai buvo atliekami patvirtinant šias išvadas.
Komisijos pranešimas buvo publikuotas netrukus po Antoni Macierewicziaus, kuris paskelbė jog buvusio Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofa buvo teroro aktas, atstatydinimo sausio 9-ąją.
Viena katastrofa, daug tyrimų
Lėktuvo Tu-154 katastrofa netoli Smolensko įvyko 2010-ųjų balandžio10-ąją. Lėktuvas sudužo jau leidžiantis, žuvo visi juo skridę 96 žmonės, įskaitant Lenkijos prezidentą Lechą Kaczynskį su žmona. Aukšto rango kariškiai ir politikai skrido paminėti Katynės žudynių metines. Tyrimą atliko tiek Rusijos, tiek ir Lenkijos teisėsaugininkai.
Tarptautinis aviacijos komitetas 2011-aisiais paviešino techninę įvykio tyrimo ataskaitą, kurioje buvo teigiama, kad katastrofos priežastys – skrydžio ir lėktuvo pilotų nepakankamas parengimas.
Tais pačiais metais Lenkijos specialioji tyrimų komisija paskelbė, kad katastrofos priežastimi tapo neatsižvelgimas į oro sąlygas, pernelyg staigus leidimasis ir kitos pilotų klaidos.
Su šiomis išvadomis nesutiko buvusio Lenkijos prezidento brolio Jaroslawo Kaczynskio vadovaujama partija „Teisė ir teisingumas“. Atėjus į valdžią 2015-aisiais jie atnaujino tyrimą ir suformavo naują komisiją.