Rūta Lankininkaitė, LRT televizijos laida „Panorama“, LRT.lt
10 kartų už Lietuvos rinką didesnė Lenkijos rinka vilioja ne tik įvairiomis galimybėmis, bet ir pastaruoju metu nusistovėjusiu nacionalinės valiutos kursu. Anot Lietuvos verslo atstovų, veiklos pradžioje dažniausiai labiau apsimoka susirasti vietinį partnerį ir su juo dalytis, nei bandyti veikti vienam.
Augantis Lenkijos Bendrasis vidaus produktas (BVP), ir nacionalinės valiutos stabilumas lemia šalies populiarumą tarp užsienio investuotojų. Taip pat ir Lietuvos.
„Tradicijos lėmė, kad abi šalys yra stiprios strateginės ekonominės partnerės. Pastaraisiais metais auga prekybos apyvarta tarp Lenkijos ir Lietuvos. Pernai ji priartėjo prie 3 mlrd. eurų. Lenkija į Lietuvą jau šiemet keliolika procentų padidino eksportą, Lietuva – 30 proc., ir sėkmingai žengia į mūsų rinkas. Lietuvos tiesioginės investicijos Lenkijoje pernai sudarė daugiau nei 0,5 mln. zlotų“, – teigė Lenkijos ūkio viceministras Andrzejus Dycha.
„Lenkija pagal investicinių pritraukimą yra viena iš lyderių regione. Tas traukia investuotojus iš užsienio dėl rinkos dydžio ir potencialo augti. Lietuvos kompanijoms yra galimybė atrasti kompanijas kurios įdomios ir jas būtų galima nupirkti“, – sakė VšĮ „Versli Lietuva“ atstovas Lenkijoje Vygandas Uksa.
Tačiau „Verslios Lietuvos“ atstovas Lenkijoje pastebi, kad lietuviškos įmonės bandžiusios įžengti į Lenkijos rinką be partnerių ten dažnai nudegė.
Būtent partneriai gali pasirūpinti – bent jau pradžioje – rinkodara ir klientų paieška. Įtakingi pagalbininkai, o kartais net ir politinis užnugaris gerokai palengvina kelio skynimąsi į daug perspektyvų žadančią Lenkijos rinką. Norint joje įsitvirtinti, siūloma tai padaryti kuo greičiau – po septynerių metų Lenkija laisvosiose ekonominėse zonose besikuriančioms ir veikiančioms užsienio įmonėms žada netaikyti lengvatų. Be to, esą reikia gerai išstudijuoti kur verslas perspektyvus.
„Lenkijoje yra 16a vaivadijų. Kiekviena savotiška, skirtinga, manau, priklauso nuo pačios kompanijos, kokių produktų nori pasiūlyti, kokią strategiją įvesti. Kaip žinia, pietų regionas yra turtingesnis, čia galima pelningai ir daugiau uždirbti. Regionas yra labai stiprus automobilių pramone, jeigu yra Lietuvoje kompanija, kuri tiekia detales, tai pietų regionas yra idealiausias tam verslui vykdyti“, – tęsė V. Uksa.
Lietuvos įmonės, nusprendusios žengti į Lenkiją, gauna galimybę prasimušti į kitų šalių rinkas.