Streiką organizavo stambios šalies profsąjungos. Pagal tvarkaraštį, nuo 7.00 iki 9.00 val. ryto turėjo važinėti 995 keleiviniai traukiniai. Daugelis jų taip ir nepajudėjo arba sustojo artimiausiose stotyse, prasidėjus protesto akcijai.
Apie skelbiamą protesto akciją profsąjungos perspėjo iš anksto, tačiau, nepaisant perspėjimo, daugelis keleivių rytinėmis valandomis buvo nemaloniai nustebinti. Geležinkelių kompanijos mėgina pasiūlyti savo klientams kelionės traukiniu alternatyvas, taip pat siūlo pasivaišinti karšta arbata stotyse.
Protestuotojai dalija keleiviams specialias skrajutes, kuriose atsiprašo keleivių už nepatogumus ir ragina įsijausti į darbuotojų padėtį ir juos palaikyti. "Labai apgailestaujame, kad tapote įkaitais šiame ginče, - tikino jie. - Mes taip pat svajojame apie punktualius ir švarius traukinius, taip pat ir vieną bendrą bilietą visoms trasoms".
"Šį kartą mes pirmą kartą nebuvo perspėti apie tai, kur konkrečiai vyks streikas. Tik dabar gauname informaciją apie sustabdytus traukinius, - sakė kompanijos "Lenkijos geležinkeliai" prezidentas Jakubas Karnovskis (Jakub Karnowski). - Laimei, mūsų pastebėjimais, traukiniais šį rytą naudojosi ne tiek daug keleivių kaip paprastai. Preliminariai informuoti apie streiką, daugelis jų vis dėlto nutarė likti namie".
Geležinkelininkai protestuoja prieš darbdavių ketinimą atšaukti transporto naudojimosi lengvatas ir nuolaidas savo darbuotojams, įskaitant jau į pensiją pasitraukusius geležinkelininkus.
Profsąjungos nesutiko su šiais planais ir sausio viduryje surengė referendumą tarp savo narių. Iš jų 95 proc. dalyvavusiųjų pasisakė už visuotinį streiką tuo atveju, jeigu lengvatų suteikimo sąlygos bus keičiamos, o darbuotojai negaus jokios kompensacijos. Derybos su darbdaviais jokių rezultatų nedavė. Pasibaigus perspėjamajai akcijai, dialogas bus tęsiamas.