Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Praėjusį savaitgalį Lenkijoje įvyko ralio varžybos „Rajd Podlaski“. Jos subūrė per penkias dešimtis ekipažų iš Lietuvos, kadangi tai buvo pirmasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Ir nors po varžybų pasigirdo kalbų apie kaimynų surengto ralio kokybę, lenktynininkas Giedrius Notkus iš Lenkijos grįžo pozityvios nuotaikos. Po sunkios kovos pavyko parodyti aukštus rezultatus, iškovoti taures ir itin svarbius metinės įskaitos taškus.
Giedrius Notkus, kuriam stenogramą skaitė Dalius Strižanas, pasakojo, kad varžybos dar prieš jų startą žadėjo intrigą, kadangi vien R5 kategorijos automobilių ralyje buvo registruota beveik dvidešimt. Tačiau lietuviai čia jautėsi stiprūs ir neslėpė, kad prieš kaimynus lenkus net ir svečioje šalyje turėjo pranašumą dėl vienos, gana paprastos priežasties. Kaimyninės šalies ralio kalendoriuje beveik visi etapai vyksta ant asfalto dangos, o mūsų šalyje priimta lenktyniauti ant žvyro. Kadangi „Rajd Podlaski“ varžybos driekėsi minkštos dangos keliais, tai nebuvo didelė staigmena lietuviams.
„Savaitgalis buvo labai įdomus, nes pirmasis etapas mūsų laukė ne Lietuvoje, o Lenkijoje, Balstogės apylinkėse. Pirmą dieną startavome iš šeštosios pozicijos. Šiek tiek jautėsi treniruočių trūkumas ir rezultatai nebuvo patys geriausi. Laikėmės aplink dešimtuką ir tai mus nelabai tenkino, nes tie Lenkijos ekipažai, kurie pernai buvo Kelmėje ir kuriuos mes lenkėme, dabar buvo prieš mus. Tai šiek tiek neramino.
Tačiau vėliau važiuojant jau gerokai pablogėjusia trasa kiti varžovai ėmė daryti klaidas – kas išslydo, kas prisirinko žemių į tarpinį oro aušintuvą ir prarado galingumą. Tuo metu mes klaidų ir problemų išvengėme. Turėjome patirties Lenkijoje ir esame matę ir dar baisesnių trasų, todėl žinojome, kam ruoštis ir kaip važiuoti, kad neprisidarytume problemų.
Galiausiai šoktelėjome į penktą poziciją absoliučiai ir buvome antri tarp lietuvių. Ralio pabaigoje turėjome atkaklią kovą su Vladu Jurkevičiumi. Likus vienam greičio ruožui mus skyrė kiek daugiau nei trys sekundės, tačiau mums pavyko išlaikyti šaltus nervus ir gerą tempą. Galiausiai išsaugojome kiek mažiau nei dviejų sekundžių pranašumą bei antrąją poziciją. Vlado spaudimas tikrai motyvavo važiuoti greičiau ir tai mums pavyko.
Pats ralis galbūt ir turėjo savų niuansų, bet mums išties patiko. Pastebėjome tokią tendenciją, kad kuo sunkiau yra trasoje, tuo mūsų rezultatas yra geresnis. O ir automobilį sveiką išlaikėme. Organizatoriams reikėtų pasistengti, bet mes irgi turime suprasti, kad lenkai neturi tokių žvyrkelių kaip mes Lietuvoje ir ten važiuojant reikia nusiteikti, kad sąlygos varžyboms visuomet bus panašios bei bus tam tikrų „Baja“ elementų“, - sakė Giedrius Notkus.
Kitas „Viada-Multi FX“ komandos ekipažas – Jonas Sluckus su šturmanu Giedriumi Šileikiu taip pat sėkmingai pasiekė „Rajd Podlaski“ finišą ir išsaugojo sveiką automobilį. Ekipažas bendroje rikiuotėje finišavo greičiausiųjų penkioliktuke, o lietuviškoje rikiuotėje įsitvirtino šeštoje vietoje. Jonas Sluckus pasakojo, kad pirmosios varžybos po žiemos pertraukos buvo tikras iššūkis, o papildomų „perliukų“ pridėjo ir dangos specifika.
„Turėjome ambicijų pabandyti pavažiuoti šiek tiek greičiau nei važiavome pernai. Iš pradžių gal važiavome šiek tiek per daug konservatyviai, o kai penktame greičio ruože jau pradėjome greitėti - užkišome radiatorių, pradėjo kaisti variklis. Alyvos temperatūra pakilo iki 146 laipsnių, tai džiaugėmės tiesiog finišavę tą ruožą. Vėliau geresnio rezultato nepavyko parodyti jau dėl paties mūsų klaidų, bet šiaip iš esmės esame patenkinti. Po žiemos pertraukos daug kas atrodė kaip pirmą kartą. Tuo labiau, kad pats ralis buvo toks „ant išgyvenimo“, bet tai nestebina. Lenkijos žvyrkeliai yra minkšti ir morališkai tam mes buvome nusiteikę. Panašiai to ir tikėjomės. Manau, kad Kelmei jau būsime geriau pasiruošę, o ir Lietuvos žvyrkeliai mums arčiau širdies“, - sakė Jonas Sluckus.
„Rajd Podlaski“ visiškai nesusiklostė dar vienam „Viada-Multi FX“ komandos pilotui Mindaugui Urbanui su šturmanu Pauliumi Vičiūnu. Duetą abi dienas stabdė jų BMW pusašių problemos ir ekipažas finišo nepasiekė.
Praėjusį savaitgalį Lenkijoje įvyko ralio varžybos „Rajd Podlaski“. Jos subūrė per penkias dešimtis ekipažų iš Lietuvos, kadangi tai buvo pirmasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Ir nors po varžybų pasigirdo kalbų apie kaimynų surengto ralio kokybę, lenktynininkas Giedrius Notkus iš Lenkijos grįžo pozityvios nuotaikos. Po sunkios kovos pavyko parodyti aukštus rezultatus, iškovoti taures ir itin svarbius metinės įskaitos taškus.
Giedrius Notkus, kuriam stenogramą skaitė Dalius Strižanas, pasakojo, kad varžybos dar prieš jų startą žadėjo intrigą, kadangi vien R5 kategorijos automobilių ralyje buvo registruota beveik dvidešimt. Tačiau lietuviai čia jautėsi stiprūs ir neslėpė, kad prieš kaimynus lenkus net ir svečioje šalyje turėjo pranašumą dėl vienos, gana paprastos priežasties. Kaimyninės šalies ralio kalendoriuje beveik visi etapai vyksta ant asfalto dangos, o mūsų šalyje priimta lenktyniauti ant žvyro. Kadangi „Rajd Podlaski“ varžybos driekėsi minkštos dangos keliais, tai nebuvo didelė staigmena lietuviams.
„Savaitgalis buvo labai įdomus, nes pirmasis etapas mūsų laukė ne Lietuvoje, o Lenkijoje, Balstogės apylinkėse. Pirmą dieną startavome iš šeštosios pozicijos. Šiek tiek jautėsi treniruočių trūkumas ir rezultatai nebuvo patys geriausi. Laikėmės aplink dešimtuką ir tai mus nelabai tenkino, nes tie Lenkijos ekipažai, kurie pernai buvo Kelmėje ir kuriuos mes lenkėme, dabar buvo prieš mus. Tai šiek tiek neramino.
Tačiau vėliau važiuojant jau gerokai pablogėjusia trasa kiti varžovai ėmė daryti klaidas – kas išslydo, kas prisirinko žemių į tarpinį oro aušintuvą ir prarado galingumą. Tuo metu mes klaidų ir problemų išvengėme. Turėjome patirties Lenkijoje ir esame matę ir dar baisesnių trasų, todėl žinojome, kam ruoštis ir kaip važiuoti, kad neprisidarytume problemų.
Galiausiai šoktelėjome į penktą poziciją absoliučiai ir buvome antri tarp lietuvių. Ralio pabaigoje turėjome atkaklią kovą su Vladu Jurkevičiumi. Likus vienam greičio ruožui mus skyrė kiek daugiau nei trys sekundės, tačiau mums pavyko išlaikyti šaltus nervus ir gerą tempą. Galiausiai išsaugojome kiek mažiau nei dviejų sekundžių pranašumą bei antrąją poziciją. Vlado spaudimas tikrai motyvavo važiuoti greičiau ir tai mums pavyko.
Pats ralis galbūt ir turėjo savų niuansų, bet mums išties patiko. Pastebėjome tokią tendenciją, kad kuo sunkiau yra trasoje, tuo mūsų rezultatas yra geresnis. O ir automobilį sveiką išlaikėme. Organizatoriams reikėtų pasistengti, bet mes irgi turime suprasti, kad lenkai neturi tokių žvyrkelių kaip mes Lietuvoje ir ten važiuojant reikia nusiteikti, kad sąlygos varžyboms visuomet bus panašios bei bus tam tikrų „Baja“ elementų“, - sakė Giedrius Notkus.
Kitas „Viada-Multi FX“ komandos ekipažas – Jonas Sluckus su šturmanu Giedriumi Šileikiu taip pat sėkmingai pasiekė „Rajd Podlaski“ finišą ir išsaugojo sveiką automobilį. Ekipažas bendroje rikiuotėje finišavo greičiausiųjų penkioliktuke, o lietuviškoje rikiuotėje įsitvirtino šeštoje vietoje. Jonas Sluckus pasakojo, kad pirmosios varžybos po žiemos pertraukos buvo tikras iššūkis, o papildomų „perliukų“ pridėjo ir dangos specifika.
„Turėjome ambicijų pabandyti pavažiuoti šiek tiek greičiau nei važiavome pernai. Iš pradžių gal važiavome šiek tiek per daug konservatyviai, o kai penktame greičio ruože jau pradėjome greitėti - užkišome radiatorių, pradėjo kaisti variklis. Alyvos temperatūra pakilo iki 146 laipsnių, tai džiaugėmės tiesiog finišavę tą ruožą. Vėliau geresnio rezultato nepavyko parodyti jau dėl paties mūsų klaidų, bet šiaip iš esmės esame patenkinti. Po žiemos pertraukos daug kas atrodė kaip pirmą kartą. Tuo labiau, kad pats ralis buvo toks „ant išgyvenimo“, bet tai nestebina. Lenkijos žvyrkeliai yra minkšti ir morališkai tam mes buvome nusiteikę. Panašiai to ir tikėjomės. Manau, kad Kelmei jau būsime geriau pasiruošę, o ir Lietuvos žvyrkeliai mums arčiau širdies“, - sakė Jonas Sluckus.
„Rajd Podlaski“ visiškai nesusiklostė dar vienam „Viada-Multi FX“ komandos pilotui Mindaugui Urbanui su šturmanu Pauliumi Vičiūnu. Duetą abi dienas stabdė jų BMW pusašių problemos ir ekipažas finišo nepasiekė.