„Tikiuosi, kad atsistatys situacija tokia, kokia buvo prieš konfliktėlį tarp Lenkijos ir Rusijos. Kaip bus, matysime. Svarbiausia, kad būtų ką vežti. Šiuo metu krovinių trūksta, nėra pakankamai apkrauti vežėjai. Vyksta didžiulė konkurencinė kova“, - BNS sakė Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
Anot jo, kol Rusija buvo uždraudusi Lenkijos vežėjams vežti į Rusiją, jie buvo persiorientavę į Vakarų Europos rinką ir joje išbalansavo kainas. Todėl Lietuvos vežėjai dabar laukia kainų subalansavimo ir krovinių srautų padidėjimo.
„Trūksta gerai apmokamų reisų, o kas liečia į Rusiją, kainos vienu metu buvo pakilusios, tačiau vėliau jos stabilizavosi. Manau, kad po poros savaičių bus aiškesnė situacija“, - BNS teigė E.Mikėnas.
Rusija ir Lenkija balandžio 1 dieną po ilgų derybų sutarė išduoti viena kitai po 170 tūkst. leidimų, kurie galios iki šių metų pabaigos.
Krovinių gabenimas tarp Rusijos ir Lenkijos visiškai sustojo vasario 1-ąją, baigus galioti dvišaliams krovinių vežimo leidimams. Lenkija derybose bandė užginčyti Rusijos įstatymą, skelbiantį, kad norint įvežti prekes, kurių gamintoja - užsienio bendrovė, reikalingas trišalis leidimas.
Dėl tokios situacijas Klaipėdos uoste Tarptautinėje jūrų perkėloje kelias savaites buvo nusidriekusios Rusijos vilkikų eilės - jie į Vokietiją kėlėsi „DFDS Seaways“ keltais. Tuo pat metu prie Lietuvos sienos su Baltarusija bei prie Latvijos sienos su Rusija buvo nusidriekusios vilkikų eilės, tačiau vasarį pasiekus laikiną susitarimą, jos pradėjo tirpti.