Pirmadienį (10.20) vykstančios Lietuvos ir Lenkijos transportininkų derybos dėl papildomų leidimų tarptautiniams pervežimams automobiliais tranzitu per Lenkijos teritoriją mūsų šaliai pakrypo palankia linkme - lenkai sutiko skirti šiemet papildomai 9 tūkst. leidimų.
Pernai Lenkija 2003 metams Lietuvos vežėjams skyrė 111 tūkst. leidimų, tačiau šių leidimų Lietuvos transporto bendrovėms, gabenančioms krovinius per Lenkijos teritoriją į Vakarų Europą, neužteko.
Papildomų 9 tūkst. leidimų Lietuvai užteks iki gruodžio pradžios, tad lapkričio mėnesį laukiamas dar vienas papildomas derybų raundas, kurio metu Lietuva prašys papildomų leidimų 2004 metų sąskaita. Nuo kitų metų gegužės 1d. Lietuvai tapus ES nare, leidimų nebereikės.
Dar rugsėjo viduryje Lietuvos susisiekimo ministro Zigmanto Balyčio ir Lenkijos vicepremjero infrastruktūros ministro Mareko Polo susitikime buvo apsvarstytos galimybės padidinti šiems metams leidimų skaičių iki 15 tūkst. krovinių vežimams kelių transportu per Lenkiją. Lenkija savo ruožtu pasiūlė Lietuvos vežėjams ieškoti alternatyvių krovinių pervežimo būdų.
Šiuo metu Europos Sąjungos bei Vidurio Europos šalių prekės vežamos daugiausiai kelių transportu. Tokia situacija susiklostė todėl, kad Lietuvoje ir Vidurio Europoje egzistuoja skirtingų vėžių pločio geležinkeliai ir tai trukdo nukreipti prekių srautus iš kelių transporto į geležinkelius. Apie 50 proc. Lietuvos eksporto į ES valstybes vežama kelių transportu ir tuo pačiu būdu apie 65 proc. importo iš ES valstybių atkeliauja į Lietuvą.
Derybose Lenkijos delegacijos vadovas Infrastruktūros ministerijos valstybės sekretoriaus pavaduotojas Vitoldas Gorskis pabrėžė, kad Lenkija yra suinteresuota didžiąją dalį krovinių, vežamų keliais, perkelti į alternatyvias transporto šakas ir siūlo atidaryti keltų liniją Klaipėda-Ščecinas (Svinouiscė).
Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis pažymėjo, kad politinis sprendimas dėl šios keltų linijos yra priimtas, liko suderinti laivybos linijos Klaipėda-Ščecinas (Svinouiscė) operatoriaus klausimą. Jeigu uostų paslaugų tarifai bus aukšti ir stipriai didins krovinių vežimo išlaidas, vežėjai atsisakys naujos keltų linijos paslaugos.
ELTA