Nors šiuolaikiniai lėktuvai naudoja daug naujausių technologijų, daugeliu atvejų jie surinkinėjami senais gerais metodais, t.y. naudojama labai daug rankų darbo. Tačiau už lango jau XXI amžius, ir šiandien robotai naudojami vis plačiau tose darbo vietose, kurias anksčiau buvo užėmę žmonės. Pavyzdžiui, Fraunhoferio institutas (Vokietja) kuria robotą – gyvatę, kuri surinkinėja lėktuvų sparnus.
Kodėl robotui reikalingas į gyvatę panašus manipuliatorius? Problema ta, kad dauguma šiuolaikinių pramoninių robotų negali atlikti sudėtingų darbų sparno viduje, tačiau naujas manipuliatorius tai sugeba.
Reikia pažymėti, jog šiuolaikinių lėktuvų sparnai nėra tiesiog metalo gabalai, o kompleksinės konstrukcijos, kuriose yra kuro bakai, hidraulika, eleronai ir kiti įrenginiai. Būtent jiems būtina sukurti tam tikras talpas sparno viduje, ir būtent dėl to kyla daugiausia sunkumų pramoniniams robotams.
Fraunhoferio instituto mokslininkai tam panaudojo 60 kilogramų sveriančią mašiną su ranka, kuri savo išvaizda primena gyvatę – jos svoris sudaro 15 kg, ilgis – 2,5 metro. Jos gale yra sumontuota vaizdo kamera, o kiekviena manipuliatoriaus sekcija gali pasisukti 90° kampu.