Mobiliųjų mokėjimų rinka kasmet išauga dvigubai ir, tyrimų bendrovės „Gartner“ vertinimu, iki 2017 m. viršys 720 mlrd. JAV dolerių ribą. Lietuva yra viena sparčiausiai mobiliąsias mokėjimų technologijas diegiančių šalių visoje Centrinėje Europoje, sakoma mobiliųjų mokėjimų ekosistemą Lietuvoje kuriančios bendrovės „WoraPay“ pranešime.
„WoraPay“ sukūrė verslo įmonėms skirtą rinkodaros programą „Sell Smart“ („Pardavinėk išmaniai“), kuri leidžia prekybininkams stebėti savo klientų vartojimo įpročius, ugdyti jų lojalumą ir susigrąžinti prarastus klientus.
Pasak „WoraPay“ atstovų, bendrovė šį modelį išbandė su keliais sostinės Goštauto g. „Verslo trikampyje“ įsikūrusiais restoranais. Vieta pasirinkta neatsitiktinai: pietų metu čia nusidriekia aplinkiniuose biuruose dirbančiųjų eilės, dauguma – jauni ir technologijoms atviri žmonės.
Pietautojams buvo pasiūlyta ypatinga dienos pietų kaina atsiskaitant mobiliuoju telefonu, o restoranui kainos skirtumas buvo kompensuojamas iš „Sell Smart” biudžeto. Kiekvienam prie programos prisijungusiam prekybininkui skiriamas 5000 Lt biudžetas rinkodaros akcijoms ir vartojimo skatinimui.
Komentuodama eksperimento rezultatus, restorano „Basilico“ direktorė Dalia Unčiurienė pabrėžia akivaizdžiai išaugusį mobiliųjų mokėjimų skaičių: akcijos metu mokėjimai mobiliaisiais telefonais pasiekė beveik ketvirtadalį (23 proc.) visų atsiskaitymų. Dar daugiau, norėdamas aptarnauti padidėjusį lankytojų srautą, restoranas pietums atidarydavo ir trečiąjį aukštą (kurį įprastai naudoja tik konferencijoms ir šventėms).
Tyrimų bendrovės „Nielsen” apklausa patvirtina, kad mobiliuosius mokėjimus labiausiai skatina tinkamai sukonstruota atlygio sistema: 69 proc. vartotojų dažniau mokėtų mobiliaisiais telefonais, jei už tai gautų nuolaidų arba mobiliosios piniginės būtų integruotos su tam tikra lojalumo programa.
D. Unčiurienė pastebi ir išaugusį mobiliųjų mokėjimų klientų lojalumą: „Mūsų duomenys rodo, kad ši akcija padėjo ne tik pritraukti naujų klientų, bet ir išlaikyti juos kampanijai pasibaigus”. „Įmonėms paranku tai, kad „Sell Smart“ kainodara yra paremta sėkmės mokesčio principu – už paslaugas ar naują vartotoją mokamas tik komisinis pardavimų mokestis“, - pažymi Aurimas Bakas, „WoraPay“ įkūrėjas ir direktorius.
Pasak „WoraPay“ atstovų, rinkodaros veiksmams skiriamas biudžetas nėra vienintelis mobiliųjų mokėjimų privalumas. Itin svarbu tai, kad alternatyvus mokėjimo būdas padeda optimizuoti aptarnavimo procesą: sutrumpėja klientų aptarnavimo laikas, darbuotojai gali daugiau dėmesio skirti kitiems klientams.
„WoraPay“ vadovas pasakoja, kad sunkiausia įtikinti vartotojus išbandyti mobiliąją piniginę pirmą kartą. Tam reikia papildomos paskatos. Vėliau klientai pajunta mobiliųjų mokėjimų privalumus ir, jei prekybininkai suteikia galimybę atsiskaitinėti telefonu, daugiau nei pusė vartotojų toliau naudojasi m-piniginėmis.
Šiuo metu „WoraPay“ sistema naudojasi jau 5 skirtingų paslaugų teikėjų vystomos mobiliosios piniginės Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje, sakoma pranešime.