Į Lietuvos rinką žengianti Latvijos paruošto maisto lyderė „Lango“ pirmaisiais veiklos metais planuoja pasiekti 2,5 mln. litų apyvartą, per tris metus įsisavinti mūsų šalies rinką, o po penkerių metų tapti viena iš rinkos lyderių Lietuvoje.
Konkuruos su lietuviškomis įmonėmis
Šiandien Vilniuje, Latvijos ambasadoje surengtoje spaudos konferencijoje buvo aptartos „Lango“ plėtros galimybės Lietuvoje.
„Siekiame įsitvirtinti Baltijos šalyse, tad Lietuva yra svarbus žingsnis šiam tikslui pasiekti. Konkuruoti su lietuviškomis įmonėmis mums leis ilgametė patirtis, puikus rinkos žinojimas, gaminių kokybė bei itin modernios gamybos technologijos“, – privalumus vardijo Ltd. „Lango“ valdybos pirmininkas Andrejs Fraimanis.
Anot jo, „Lango“ itin daug dėmesio skiria ekologiškai gamybai plėtoti bei naujų ir modernių mechanizmų įsigijimui.
Viena moderniausių latvių bendrovių „Lango“ Lietuvos rinkai siūlys sumuštinius, salotas ir blynus. Didžiausi latvių konkurentai bus jau esančios Lietuvos rinkoje įmonės, tiekiančios greito maisto produktus.
Sumuštinių segmente latviai konkuruos su UAB „Margiris“, UAB „Gyvenk lengvai“ ir UAB „Rilva“. Salotų segmente didžiausi konkurentai bus didžiųjų prekybos centrų gastronomija. O blynų segmente tikimasi sėkmingai konkuruoti su UAB „Vičiūnai“ ir Ko.
Pirmieji žingsniai – su „Iki“ ir „Rimi“
Pirmieji bendradarbiavimo partneriai – prekybos tinklai „Rimi Lietuva“ ir „Palink Lietuva“ („Iki“). „Lango“ sukūrė produktų platinimo ir pristatymo tinklą visoje Lietuvoje.
Produkcija bus reguliariai pristatoma 5 kartus per savaitę. Šiuo metu vyksta derybos su „Maxima LT“ bei kitais prekybos tinklais dėl produkcijos asortimento.
Kaimynė Lietuva – gera erdvė plėtrai
Pasak „Lango LT“ vadovo Reinio Berzkalnio, nepaisant nuogąstavimų dėl lėtėjančios Lietuvos ekonomikos, šalies paruoštų maisto gaminių rinka turi erdvės plėtrai. Tai rodo ir šių metų gegužę atlikti Lietuvos gyventojų mitybos įpročių tyrimai.
Rezultatai parodė, kad Lietuvoje paruoštą ir greitai paruošiamą maistą bent kartą per mėnesį valgo tik 28 proc. gyventojų, kai tuo tarpu Latvijoje – 68 proc. Lietuvos vartotojai greitai paruošiamą maistą dažniausiai perka dėl patogumo ir laiko sąnaudų, o latviai – dėl gero skonio. „Lango“ tikisi lietuvius pripratinti prie savo gaminių, ir taip taupyti svarbų laiką, kurį skiriame maisto ruošai.
„Mes esame broliškos tautos, tad kas gi gali labiau gali suartinti broliškumą, jei ne brolio paduotas sumuštinis kitam broliui“, - šypsodamasis sakė Latvijos ambasadorius Lietuvoje Hardijs Baumanis.
Vismantas Žuklevičius