Tai „Lamborghini Squadra Corse“ lenktynių padalinio darbas, tačiau kaip bebūtų keista, jis nėra skirtas jokiems lenktynių čempionatams, jis net nėra tinkamas naudoti bendro naudojimo keliuose. Tai tiesiog įspūdingas žaisliukas, leidžiantis padaryti jo savininkus laimingus, kuriems bus organizuojami specialūs vairavimo įgūdžių tobulinimo renginiai. Trumpai tariant, tai projektas, kuris buvo pagamintas atsižvelgiant į „Ferrari FXX K“, „McLaren P1 GTR“ ar „Aston Martin Vulcan“ sėkmę.
Kadangi dizaineriams nereikėjo atsižvelgti į tūkstančius taisyklių, jiems buvo leista sukurti tikrai puikų kūrinį. Variklio širdis – atmosferinė, dvylikos cilindrų jėgainė, kurios tūris yra 6,5 litro. Šis motoras jau kurį laiką yra naudojamas „Aventador“ modelyje, tačiau ribotos laidos „Essenza SCV12“ tūnantis agregatas išvysto daugiau nei 830 arklio galių. Gamintojas neslepia, jog tai yra galingiausias atmosferinis agregatas per visą prekės ženklo istoriją ir galbūt paskutinis toks variklis iš „Lamborghini“, mat „Aventador“ įpėdinis turės hibridinę pavarą.
„Essenza SCV12“ yra daugybė unikalių techninių sprendimų, kai kurie iš jų jau anksčiau buvo panaudoti lenktynėms skirtam „Huracan“. Naujojo, ribotos laidos modelio važiuoklė buvo pagaminta iš anglies pluošto, kuri, gamintojo teigimu, yra tokia tvirta, jog nėra būtinybės montuoti standartinius saugos lankus.
Pats dizainas yra unikalus, norintis pabrėžti, jog tai automobilis nėra tinkamas praeiti standartinę homologaciją, tačiau dizaineriai taip pat kalba apie įkvėpimą iš buvusių „Diablo GT“ ir „Miura Jota“ modelių.
„Lamborghini“ planuoja pagaminti tik 40 „Essenza SCV12“ vienetų, tačiau nei vienas iš laimingųjų neturės teisės automobilio laikyti savo garaže. Kiekvienas pagamintas automobilis bus saugomas „Lamborghini“ būstinėje ir esant poreikiui automobilį nuveš į kliento pageidaujamą vietą.