• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportiškas hečbekas – turbūt vienas šauniausių automobilinių žanrų, kuris kelia džiaugsmą ribotą biudžetą turintiems entuziastams. Na, bent jau taip buvo anksčiau, prieš kelis dešimtmečius, kai sportiški hečbekai nebuvo pasiekę savo piko, kai inžinieriai į juos pradėjo grūsti 350 ar 400 arklio galių išvystančias jėgaines.
Devintame dešimtmetyje, laikais, kai turbinomis aprūpinti motorai buvo didžiulė retenybė, o anglies pluoštas ar sumanios elektroninės sistemos buvo montuojami tik į labai, labai brangius automobilius, sportiški hečbekai buvo pigi, smagi ir nepretenzinga alternatyva šiek tiek vėžį varantiems „Audi 80“ ar „Toyota Starlet“.

Sportiški hečbekai
(nuotr. Classic & Sports Car)
Devintasis dešimtmetis automobilių entuziastams buvo be galo šaunus ir įdomus. Užtenka pažvelgti į sparčiai prasidėjusią sportiškų automobilių plėtrą, kurie augo kaip grybai po lietaus. Tai ypatingai jautėsi sportiškų hečbekų segmente, kuriame tikrai netrūko pasirinkimo: „Volkswagen Golf GTI“, „Peugeot 205 GTi“, „Ford Escort XR3i“, „MG Maestro“, „Renault 5 Turbo“. Galima pasakyti, jog situacija buvo tokia: jeigu automobilių gamintoja konstravo jūsų tėčiui skirtą mašiną, ji neabejotinai modelių gamos glūdumoje turėjo ir bent vieną sportišką hečbeką.
„Fiat“ – ne išimtis
Kompaktinės klasės automobiliai visuomet buvo „Fiat“ bendrovės duona ir sviestas. Itin pelningas segmentas, kuris leisdavo „Fiat“ džiaugtis puikiais rezultatais. Ir taip buvo visada, nuo pat „Fiat 508“ pasirodymo laikų.
Tad, kai „Fiat“ vadovybė nusprendė pradėti „Fiat 128“ modelio įpėdinio projektavimą, koncerno viduje vyravo gausybė skirtingų idėjų. Matote, būsimas įpėdinis turėjo pranokti automobilį, kuris 1970 metais tapo „Europos metų automobiliu“ ir vėliau buvo laikomas bene geriausiu savo segmento atstovu. Ar jau jaučiate spaudimą kitapus ekrano?
„Fiat“ suprasdama šios sunkios užduoties svarbą, pasielgė taip kaip ir turėjo pasielgti tokio kalibro gamintojas. Investavo į technologinę pažangą.

Sportiškas hečbekas – turbūt vienas šauniausių automobilinių žanrų, kuris kelia džiaugsmą ribotą biudžetą turintiems entuziastams. Na, bent jau taip buvo anksčiau, prieš kelis dešimtmečius, kai sportiški hečbekai nebuvo pasiekę savo piko, kai inžinieriai į juos pradėjo grūsti 350 ar 400 arklio galių išvystančias jėgaines.
Devintame dešimtmetyje, laikais, kai turbinomis aprūpinti motorai buvo didžiulė retenybė, o anglies pluoštas ar sumanios elektroninės sistemos buvo montuojami tik į labai, labai brangius automobilius, sportiški hečbekai buvo pigi, smagi ir nepretenzinga alternatyva šiek tiek vėžį varantiems „Audi 80“ ar „Toyota Starlet“.

Sportiški hečbekai
(nuotr. Classic & Sports Car)
Devintasis dešimtmetis automobilių entuziastams buvo be galo šaunus ir įdomus. Užtenka pažvelgti į sparčiai prasidėjusią sportiškų automobilių plėtrą, kurie augo kaip grybai po lietaus. Tai ypatingai jautėsi sportiškų hečbekų segmente, kuriame tikrai netrūko pasirinkimo: „Volkswagen Golf GTI“, „Peugeot 205 GTi“, „Ford Escort XR3i“, „MG Maestro“, „Renault 5 Turbo“. Galima pasakyti, jog situacija buvo tokia: jeigu automobilių gamintoja konstravo jūsų tėčiui skirtą mašiną, ji neabejotinai modelių gamos glūdumoje turėjo ir bent vieną sportišką hečbeką.
„Fiat“ – ne išimtis
Kompaktinės klasės automobiliai visuomet buvo „Fiat“ bendrovės duona ir sviestas. Itin pelningas segmentas, kuris leisdavo „Fiat“ džiaugtis puikiais rezultatais. Ir taip buvo visada, nuo pat „Fiat 508“ pasirodymo laikų.
Tad, kai „Fiat“ vadovybė nusprendė pradėti „Fiat 128“ modelio įpėdinio projektavimą, koncerno viduje vyravo gausybė skirtingų idėjų. Matote, būsimas įpėdinis turėjo pranokti automobilį, kuris 1970 metais tapo „Europos metų automobiliu“ ir vėliau buvo laikomas bene geriausiu savo segmento atstovu. Ar jau jaučiate spaudimą kitapus ekrano?
„Fiat“ suprasdama šios sunkios užduoties svarbą, pasielgė taip kaip ir turėjo pasielgti tokio kalibro gamintojas. Investavo į technologinę pažangą.

REKLAMA


1978 metais debiutavęs mažylis buvo vienas pirmųjų automobilių pasaulyje, kurį gamino robotai. „Fiat“ visuomet skirdavo didžiules investicijas į gamybos automatizaciją, tačiau su mažuoju „Ritmo“ gamintojas visai industrijai parodė, jog yra nusiteikusi naudotis technologijomis, kurios padidina gamybos efektyvumą ir kokybinę kartelę, bet tai dar buvo ne viskas.
„Fiat“ kurdama naująjį hečbeką į pagalbą pasitelkė „Bertone“ dizaino studijos specialistus, kurie visame pasaulyje garsėjo savo eksperimentiniu dizainu ir bandymais išlipti iš bet kokių įmanomų rėmų. Žvelgiant į „Ritmo“ – tai buvo labai akivaizdu.
Kampuotos, griežtos, bet ir tuo pačiu apvalios kėbulo formos leido inžinieriams sukurti vieną aerodinamiškiausių to laikmečio hečbekų. Aštuntame dešimtmetyje debiutavęs „Fiat Ritmo“ galėjo pasigirti 0,38 siekiančiu aerodinaminiu koeficientu. Palyginimui, tokį patį aerodinaminį koeficientą turi pirmosios kartos „Mazda MX-5“ ar 2003 metais sugrįžtuvių  koncertą surengusi naujoji „Volkswagen Beetle“ modelio karta.

Fiat Ritmo 105 TC
„Abarth“ konsultacijos
„Abarth“ dirbtuvės visuomet būdavo tos, kuriose gimdavo daugiausiai emocijų keliantys „Fiat Group“ koncerno projektai. „Abarth“ padalinys padėdavo kurti ne tik įvairiausioms autosporto disciplinoms skirtus bolidus. Jie ženkliai prisidėdavo ir prie bendro naudojimo keliams skirtų egzempliorių projektavimo.
Sportiškiausia „Fiat Rimto“ modelio versija pasirodė ne iškart. Iš tiesų, tam prireikė ketverių metų, tad kai 1981 metų rugsėjį automobilių specialistų bendruomenė susirinko į Frankfurto tarptautinę parodą, užsukę į „Fiat“ stendą jie išvydo naują „Rimto“ hečbeko versiją – „Fiat Ritmo Abarth“ arba „Fiat Ritmo Abarth 125 TC“.

Fiat Ritmo Abarth 125 TC
Naujoji modelio versija akivaizdžiai išsiskyrė specialiai šiam modeliui skirtas ratlankiais bei kėbulo apdaila, bet didžiausios gerybės, kaip visada, slypėjo už egzotiškai atrodančių kėbulo detalių.
„Abarth“ versija turėjo patobulintą 2 litrų, 4 cilindrų variklį, gebėjusį išvystyti 125 arklio galias. „Abarth“ specialistai taip pat sumontavo didesnio skersmens stabdžių diskus, įdiegė standesnes spyruokles, pakeitė abejonių kėlusius pakabos komponentus, bei sumontavo naują penkių laipsnių mechaninę pavarų dėžę su itin trumpais perdavimo skaičiais.

Fiat Ritmo Abarth 125 TC
Praėjus vos dvejiems metams, 1983 metais, bendrovė pristatė patobulintą, II serijos, „Fiat Rimto Abarth“ versiją, kuri turėjo ne tik truputėlį galingesnį variklį, galintį išvystyti 130 arklio galių ir 175 Nm sukimo momentą, „Abarth“ taip pat atsisakė idėjos naudoti vieną „Weber“ karbiuratorių. Atnaujintame modelyje atsirado du, „Solex“ arba „Weber“ karbiuratoriai, kurių pranašumas labiausiai išryškėdavo varikliui dirbant vidutiniuose sūkiuose.

Fiat Ritmo Abarth 130 TC
Verta paminėti, jog „Fiat Rimto Abarth“ buvo vienintelis savo klasės atstovas, kurio variklio skyriuje surastume šiais laikais atgyvena laikomą karbiuratorių. Likusieji „Rimto Abarth“ konkurentai naudojo gerokai pažangesnę ir efektyvesnę priemonę – tiesioginį įpurškimą.

Fiat Ritmo Abarth 130 TC
Liko užmarštyje
Per pakankamai ilgą „Fiat Rimto“ gamybos laikotarpį, į bendro naudojimo kelius išriedėjo beveik 1,8 mln. skirtingų hečbeko versijų. Tai yra pakankamai didžiulis automobilių skaičius, tačiau „Fiat Ritmo“ labai greitai liko visų pagrindinių konkurentų šešėlyje.
Pirmosios kartos „Volkswagen Golf GTI ar „Peugeot 205 GTi“ gerbėjų gretos nemažėja. Tuo tarpu „Fiat Ritmo Abarth“ išlieka itin retai gatvėse sutinkamu Italijos automobilių industrijos atstovu.

Fiat Ritmo Abarth 125 TC
Dėl pernelyg mažo susidomėjimo galime, iš dalies, kaltinti tikrai ne visiems priimtiną išvaizdą. Prie to pridėkite stereotipais apipintą „Fiat“ automobilių patikimumą ir ... turime ką turime.
Vis dėlto, retumas ir išskirtinumas dabar puikiai pasitarnauja „Fiat Rimto Abarth“ savininkų naudai. Vargu ar naudotų automobilių rinkoje surasite gerą egzempliorių, kuris nekainuotų 15 000 eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų