Susisiekimo ministerija yra pasirengusi teisiškai užtikrinti, kad visi pradedantieji vairuotojai, šiuo metu turintys laikinus vairavimo pažymėjimus, pasibaigus jų galiojimo laikui galėtų juos pakeisti ilgalaikiais. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis numatomus teisinius sprendimus šiandien pristatė Valstybinei eismo saugumo komisijai.
„Esame pasirengę teisiškai sureguliuoti ilgalaikių vairavimo pažymėjimų išdavimo tvarką, kad laikinus pažymėjimus turintiems pradedantiesiems vairuotojams nekiltų problemų juos pasikeisti. Mano nuomone, 2007 metais priimtos Saugaus eismo įstatymo nuostatos, reikalaujančios papildomai mokyti visus, net ir neprasižengusius vairuotojus, per 2 metus jau įtvirtinusius vairavimo įgūdžius, yra socialiai neteisingos, kadangi visiems be išimties užkrautų keleto šimtų litų išlaidas, o tai žmonėms ekonominio sunkmečio laikotarpiu būtų didelė našta“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Pasak ministro, visų pirma daroma viskas, kad Seimas šioje sesijoje suspėtų priimti dar žiemą Susisiekimo ministerijos pateiktas Saugaus eismo įstatymo pataisas, kurioms po pateikimo jau yra pritarta. Seimui priėmus šias pataisas, laikinus pažymėjimus turintiems neprasižengusiems vairuotojams nereikėtų papildomai mokytis. Susisiekimo ministerijos parengtose Saugaus eismo įstatymo pataisose numatoma, kad papildomai turi būti mokomi tik tie pradedantieji vairuotojai, kurie per 2 metų laikotarpį pažeidė Kelių eismo taisykles daugiau kaip 2 kartus ir už tai buvo nubausti administracine tvarka arba buvo pripažinti kaltais dėl eismo įvykio. Tokiems įstatymo pakeitimams yra pritarusi Vyriausybė.
Jei vis dėlto nebūtų spėta laiku pakeisti šio įstatymo, situacija bus teisiškai sureguliuota susisiekimo ministro įsakymu. Tokiu atveju planuojama visoms nustatytus reikalavimus atitinkančioms vairavimo mokymo įstaigoms suteikti teisę vykdyti papildomą pradedančiųjų vairuotojų mokymą ir taip užtikrinti jiems galimybę įgyti ilgalaikį vairuotojo pažymėjimą.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 18 vairavimo mokymo įstaigų, kurios atitinka papildomam vairuotojų mokymui vykdyti keliamus reikalavimus ir gali teikti kokybiškas paslaugas pradedantiesiems vairuotojams. Tikimasi, kad ateityje tokių įstaigų dar padaugės.
Lietuvos avaringumo statistika rodo, kad eismo įvykių kaltininkais dažniausiai būna vairuotojai, turintys mažesnį nei 2 metų vairavimo stažą, todėl, ministerijos manymu, būtina stiprinti pirminį vairuotojų mokymą.