• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos komunikacijų agentūrų asociacija (KOMAA) su jai priklausančiomis 25-iomis reklamos ir žiniasklaidos planavimo paslaugų teikimo bendrovėmis, Konkurencijos tarybos už kartelinį susitarimą nubaustos 3,4 mln. litų baudomis, antradienį pasiekė mažytę pergalę. Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) antradienį patenkino jų prašymus laikinai sustabdyti ginčijamo nutarimo galiojimą dėl pareiškėjoms skirtų baudų, kol bus priimtas ir įsiteisės galutinis sprendimas šioje byloje.

REKLAMA
REKLAMA

Teismas nutarė priimti nagrinėti UAB „Omnicom Media Group“, „AGE Reklama“, „Tarela“, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos, „VRS grupė“, „SAN Vilnius“, „Baltic FCB“, „Inorek & GREY“, „ADELL REKLAMA“, „MPG Lietuva“, „Carat“, „Milk Agency“, „EURO RSCG MIA“, „DDB Vilnius“, „VIA Media“ skundus, visas 15 bylų sujungiant į vieną bylą.

REKLAMA

Nutartis dėl reikalavimo užtikrinimo priemonių turi būti vykdoma skubiai.

Trečiaisiais suinteresuotais asmenimis į bylos procesą įtrauktos ir kitos skundų nepadavusios bendrovės.

Asociacijos nariai teigia, kad skirtos nuobaudos yra neadekvačios, abejoja ne tik jų pagrįstumu, bet ir skaičiavimo metodika, atlikto tyrimo objektyvumu. Asociacijos nariai mano, jog Konkurencijos taryba klaidingai kvalifikavo konkursinį mokestį kaip susitarimą, savaime ribojantį konkurenciją pagal jo tikslą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak asociacijos narių interesams atstovaujančio advokato Elijaus Burgio, Konkurencijos taryba neteisingai nustatė, kad KOMAA ir jos narių susitarimu dėl konkurso mokesčio nustatymo siekiama riboti konkurenciją žiniasklaidos planavimo ir reklamos paslaugų rinkose. Taip pat nepagrįstai apibendrino, kad tokie susitarimai yra laikomi susitarimais, kurie yra tokie sunkūs, kad jų sudarymas savaime riboja konkurenciją atitinkamose paslaugų, dėl kurių kainų tariamasi, rinkose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„KOMAA nariai nesiekė riboti konkurencijos, jų susitarimas turėjo visai kitokį tikslą. Konkurso mokestis yra skirtas kūrybinių idėjų apsaugai ir konkursinio pasiūlymo rengimo išlaidų daliniam kompensavimui. Šis konkurso mokestis yra kaip tik naudingas konkurencijai, kadangi užtikrina geresnę pasiūlymų kokybę bei gausesnį įmonių dalyvavimą konkursuose, nebijant, kad konkursas bus fiktyvus. Tad šis susitarimas nebuvo skirtas konkurencijai riboti, o netgi priešingai - ją skatinti“, - sako E. Burgis.

REKLAMA

Kiekvienai asociacijos narei baudos dydis yra skirtingas, tačiau jis sudaro 1 proc. jos metinių 2007 m. pajamų, tiesa, kai kurioms bauda, atsižvelgiant į lengvinančias aplinkybes, sumažinta dar dešimtadaliu, o dėl sunkmečio visoms dar nubraukta 10 proc.

Pačiai KOMAA skirta 2,5 tūkst. litų bauda, „Adell reklama“ - 120,3 tūkst., „Baltic FCB“ - 226,1 tūkst., „Carat“ - 176,8 tūkst., „Creative Media Services“- 307,1 tūkst., „DDB Vilnius“ - 190,4 tūkst., „Media House“ - 481 tūkst., „Mediapool“ - 188,5 tūkst., „MPG Lietuva“ - 150,5 tūkst., „Not Perfect“ - 134,5 tūkst., „Omnicom Media Group“ - 164,3 tūkst., „VIA media“ - 276,3 tūkst., „VRS grupė“ - 417,2 tūkst. litų, o kitoms mažesnės baudos.

REKLAMA

Be to, KOMAA ir bendrovės įpareigotos nutraukti pažeidimą.

Konkurencijos taryba tyrimą dėl kartelinio susitarimo už reklamos agentūrų dalyvavimą konkursuose pradėjo pernai vasarį savo iniciatyva pagal žiniasklaidoje pasirodžiusią medžiagą. Nustatyta, kad KOMAA susitarė su savo narėmis dėl konkursinio 3 tūkst. litų (be PVM) užmokesčio, kurį turėjo sumokėti konkurso organizatorius jame dalyvavusioms, bet konkurso nelaimėjusioms reklamos įmonėms. Esą šis mokestis joms priklauso už įdėtas darbo sąnaudas rengiant ir pateikiant medžiagą konkursui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Konkurencijos tarybos narės Jūratės Šovienės, tai akivaizdus kartelinis susitarimas, nekeliantis jokių abejonių, nes „surinkta pakankamai daug įrodymų“. Jis pakėlė reklamos paslaugų kainą ne vien organizatoriui, bet ir kitiems rinkos dalyviams.

Konkurencijos tarybos vyriausioji specialistė Lina Kasperavičienė teigė, kad vadinamąjį reklamos mokestį mokėjo tik privatūs užsakovai, o didžiausias skaičius gavėjų vienu metu - septyni konkurso nelaimėję pretendentai, kurie kiekvienas gavo po minėtus 3 tūkst. litų.

Pasak KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio, pajamų suma, gauta per metus iš dalyvavimo konkursuose, siekia apie 20-30 tūkst. litų, tuo tarpu baudos suskaičiuotos nuo visų metų pajamų. Tai esą neteisinga, be to, daliai agentūrų tai gali būti nepakeliama našta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų