• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis automanų išgirdę „Lagonda“ vardą, jį iškart pradeda asocijuoti su „Aston Martin“. Ar tuo stebėtis reikėtų? Žinoma, kad ne, nes būtent po šios markės vardu buvo sukurtas prabangus sedanas su komplikuota elektronine sistema. Tačiau „Lagonda“ vardas vakarų pasaulyje buvo tariamas nuo pat 1906 metų.
„Lagonda“, įkurta 1906 metais, kadaise buvo prabangių, egzotiškų automobilių gamintoja, kuri nuo 1947 metų priklauso „Aston Martin“. Iki pirmojo pasaulinio karo „Lagonda“ kūrė automobilius D.Britanijos elitui, ir jiems tai puikiai sekėsi. Tačiau pirmasis ir antrasis pasaulinis karas ne tik privertė „Lagonda“ inžinierius kurti karinę techniką, bet ir atsakyti ambicijų patenkinti aukštuomenės poreikius, kuriant prabangius automobilius.
Pirmojo ir antrojo pasaulinio karo laikotarpiu „Lagona“ tęsė automobilių kūrimą, tačiau jie didžiulio susidomėjimo nesulaukė. Net ir „Lagonda“ inžinierių perlas - 12 cilindrų benzininis variklis, išvystęs 180 arklio galių ir galėjęs vos su viena pavara įsibėgėti nuo 11 iki 170 km/val. buvo sutiktas skeptiškai.

Daugelis automanų išgirdę „Lagonda“ vardą, jį iškart pradeda asocijuoti su „Aston Martin“. Ar tuo stebėtis reikėtų? Žinoma, kad ne, nes būtent po šios markės vardu buvo sukurtas prabangus sedanas su komplikuota elektronine sistema. Tačiau „Lagonda“ vardas vakarų pasaulyje buvo tariamas nuo pat 1906 metų.
„Lagonda“, įkurta 1906 metais, kadaise buvo prabangių, egzotiškų automobilių gamintoja, kuri nuo 1947 metų priklauso „Aston Martin“. Iki pirmojo pasaulinio karo „Lagonda“ kūrė automobilius D.Britanijos elitui, ir jiems tai puikiai sekėsi. Tačiau pirmasis ir antrasis pasaulinis karas ne tik privertė „Lagonda“ inžinierius kurti karinę techniką, bet ir atsakyti ambicijų patenkinti aukštuomenės poreikius, kuriant prabangius automobilius.
Pirmojo ir antrojo pasaulinio karo laikotarpiu „Lagona“ tęsė automobilių kūrimą, tačiau jie didžiulio susidomėjimo nesulaukė. Net ir „Lagonda“ inžinierių perlas - 12 cilindrų benzininis variklis, išvystęs 180 arklio galių ir galėjęs vos su viena pavara įsibėgėti nuo 11 iki 170 km/val. buvo sutiktas skeptiškai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lagonda Rapide (2)


 
Į „Aston Martin“ rankas patekęs gamintojas, po antrojo pasaulinio karo stengėsi atsistoti ant kojų ir sugrįžti į prabangių automobilių segmentą. Tuometinis „Aston Martin“ vadovas, Davidas Brownas, norėdamas sugrąžinti „Lagonda“ į auksinius laikus, savo darbuotojams liepė „Aston Martin DB4“ pagrindu sukurti prabangių, keturių vietų, keturių durų „Gran Turismo“ tipo automobilį.
Kaip liepė, taip ir padarė. „Aston Martin DB4“ važiuoklė buvo prailginta 400 milimetrų, o šešių cilindrų 3.7 litro benzininio variklio tūris išaugo iki 4.0 litrų. Ne gana to, „Aston Martin“ inžinieriai šį variklį aprūpino trimis karbiuratoriais, kurių dėka pavyko motoro galingumą padidinti iki 266 arklio galių.

REKLAMA

Lagonda Rapide (3)


1961 metais pristatytas automobilis nebuvo sutiktas su plojimais ar šūksniais - atvirkščiai. Dėl niūraus automobilio debiuto būtų galima kaltinti neįprastą „Rapide“ išvaizdą, tačiau tikroji šio modelio nesėkmės priežastis yra kaina. Tuomet šis automobilis kainavo 4950 svarų sterlingų arba maždaug 1000 svarų sterlingų daugiau už „Aston Martin DB4“. 1961 metais už „Lagonda Rapide“ kainą buvo galima įsigyti labai, labai, labai gražų ir didžiulį namą Londono priemiestyje.
Būtent didžiulė kaina pakišo „Lagonda“ markės atgimimui ir „Aston Martin“ investicijų grįžimui. Nuo 1961 iki 1964 metų „Aston Martin“ pagamino vos 55 automobilius.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų